„În unele cazuri trebuie să mai judeci şi cu inima”

default

Dimensiune font:

| 14-03-2013 05:00

* interviu cu şeful Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, comisar-şef Ştefan Alexa

 

Şeful IPTF Iaşi, Ştefan Alexa, lucrează pe peste trei decenii în sistem. În tot acest timp, el a trecut prin multe întâmplări, care mai de care mai dificile. Ştefan Alexa este născut pe 16 mai 1961, în comuna Cozia, judeţul Iaşi. Este căsătorit şi are două fete. Sportul, în special fotbalul şi tenisul de masă, sunt unele dintre pasiunile lui.

 

 

- Ce v-a determinat să alegeţi această meserie?

 

- Pe atunci eram foarte tânăr, aveam vreo 18 ani şi jumătate. Pe mine m-a caracterizat disciplina şi cred că a fost unul din elementele care m-au îndemnat să merg la o structură de ordine publică. În anul 1980 am dat concurs pentru a merge la şcoala de agenţi de la Slatina. După ce am terminat şcoala, care a durat doi ani, adică până în 1982, am fost repartizat la poliţia Municipiului Iaşi, ca agent de ordine. Am observat că nu mi se potriveşte această meserie pentru că-mi doream mai mult, doream ceva de investigaţii, doream să fiu în sprijinul cetăţenilor şi atunci am făcut, prin munca şi cunoştinţele pe care le aveam, să fiu promovat în funcţia de sectorist, după care am fost propus să merg la şcoala de ofiţeri.

 

- Ce sector acopereaţi?

 

 

- La început am avut sub tutelă, împreună cu un alt lucrător cu ştate vechi, zona Piaţa Unirii, pentru o perioadă de 3-4 luni de zile, după care am avut zona Tudor Vladimirescu – 3 Salcâmi, unde am mai lucrat încă trei luni de zile singur. După aceea, datorită modului în care abordam anumite probleme, atât în ceea ce priveşte activitatea mea şi modul în care a trebuit să-mi fac cariera, am vrut să merg la postul de poliţie, pentru că am crezut şi consideram la acea dată că mi se potriveşte mai bine. Nu mi s-a aprobat însă cererea şi atunci mi-au spus că au liber un post de sectorist la nivelul Poliţiei Municipiului. Am fost sectorist în zona Cotnari până în 1989, când am terminat şcoala de ofiţeri şi am promovat la Biroul Economic. La economic am lucrat 7 luni, când conducerea municipiului mi-au propus să merg la agenţi de ordine. Cunoşteam foarte bine zona, pentru că am lucrat efectiv ca agent de ordine. Mi s-a propus acest lucru şi-am acceptat, pentru că am considerat că acolo unde sunt recomandat de şefi că pot face faţă trebuie să merg şi, într-adevăr, să demonstrez că nu le-am înşelat cunoştinţele şi încrederea. Am lucrat ca şef de compartiment la agenţi de ordine. Aveam în subordine cam 150 de lucrători şi încă patru ofiţeri. Această activitate am realizat-o până în anul 1994, când s-au înfiinţat secţiile de poliţie. Atunci, agenţii de ordine au fost repartizaţi la nivelul secţiilor pe zone, în municipiul Iaşi. Eu am rămas la nivelul Poliţiei Municipiului, la Biroul Ordine Publică, iar în decembrie 1994 am fost promovat pe funcţia de şef Secţia 3 Poliţie.

 

 

- Cât aţi stat la cârma Secţiei 3?

 

- Am fost şef de secţie până în 1999. Atunci am fost avansat pe funcţia de adjunct al şefului Poliţiei Municipiului Iaşi până în 2001, iar apoi am fost promovat pe funcţia de şef al Poliţiei Judeţului Iaşi, unde mi-am desfăşurat activitatea până în aprilie 2005. Atunci am fost mutat în interes de serviciu ca şef de inspectorat la Bacău. Aici am lucrat până în 15 iulie 2009, când am făcut raport pentru a mă reîntoarce la Iaşi, în oraşul meu şi am fost numit inspector-şef la Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră.

 

- Ce v-a determinat să faceţi acest pas?

 

- După cum observaţi, am acceptat de fiecare dată anumite propuneri. Pentru mine au fost anumite provocări pe care le-am acceptat şi nu le-am regretat. Şi plecarea de la Iaşi la Bacău, în 2005, a fost tot o provocare, o propunere care mi s-a făcut la acea dată şi pe care nu o regret. A fost o perioadă foarte fructuoasă, o perioadă în care am acumulat cunoştinţe despre un alt judeţ, o situaţie operativă a altui judeţ. Acelaşi lucru m-a determinat să mă reîntorc în Iaşi, de această dată la Poliţia de Frontieră, ştiind că este o nouă provocare. Întotdeauna am fost interesat de ceva nou, în care să pot să-mi valorific cunoştinţele şi abilităţile pe care le am.

 

- Care este diferenţa între Poliţia de Frontieră şi cea naţională?

 

 

- În primul rând, diferenţa dintre IPJ Iaşi şi Bacău este că Iaşul este un judeţ cu o situaţie operativă foarte complexă şi aceasta este dată de numărul mare de locuitori, de faptul că Iaşul este un oraş universitar, cu foarte mulţi studenţi. Vreau să spun că dacă am face o comparaţie între Iaşi şi Bacău, Iaşul este un judeţ foarte greu, în sensul de a putea stăpâni situaţia operativă. Dacă am compara situaţia operativă de la frontieră cu poliţia naţională, nu aş putea să spun că nu este tot aşa de complexă, dar situaţia operativă a fost mai uşoară până în 2011, când s-a înfiinţat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră. Din 2011, de când am preluat practic ITPF, am în competenţă cele cinci judeţe - Botoşani, Iaşi, Vaslui, Galaţi şi Brăila, cu un număr de lucrători mult mai mare. Acum am în subordine în jur de 3.500 de lucrători. Întotdeauna, situaţia operativă ţi-o dă atât zona de competenţă, ca teritoriu, dar şi numărul lucrătorilor pe care-i ai în subordine.

 


Din 1990, am avut numai funcţii de conducere”


 

- În tot acest timp, aţi avut şi eşecuri şi realizări. Care v-au marcat cel mai mult?

 

- Au fost şi eşecuri, dar în totdeauna s-au finalizat prin realizări. Au fost acele cauze pe care aş vrea să le aduc iarăşi la cunoştinţa publicului. Ele au fost atunci date publicităţii. De exemplu cazul Cuţcă, în care am avut de-a face cu acel copil sodomizat în zona Căpriţa, unde, practic, am lucrat 40 de zile, cu efectiv de la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române. Probabil că acest incident a fost cazul prin care m-am afirmat la nivel local şi central. Eram adjunct la Poliţia Municipiului. În momentul în care am fost numit inspector-şef, a venit atunci şi un ofiţer şef al Direcţiei de Investigaţii Criminale, care a lucrat la acest caz. Mi-a făcut o recomandare pozitivă şi cred că m-a mobilizat acest lucru. Au mai fost câteva cazuri pe care le ţin minte şi mi-au lăsat o amprentă în viaţa mea. De exemplu, acel omor comis în 2002-2003, în zona complexului Avram Iancu. Eram inspector-şef. Acel caz mi-a lăsat o amprentă aparte, deoarece el s-a comis în timpul sărbătorilor de iarnă. Era 28 decembrie, iar prin mobilizarea lucrătorilor în acea perioadă, am reuşit ca pe data de 4 ianuarie să depistăm şi să reţinem autorul. Iarăşi, nu pot să uit cazul cu acea tânără găsită decedată în zona centrală, pe Ştefan cel Mare, la cub. A fost o muncă de şase luni de zile şi, sigur, au existat eşecuri în timpul cercetărilor, dar în final s-a ajuns la identificarea autorului, în persoana fratelui ei.

 

- Copiii vă calcă pe urme?

 

- Cred că aici nu aş putea vorbi despre ei, pentru că, într-adevăr ambele fete au terminat facultatea. Fetiţa cea mare este încadrată pe un post pe care nu-l pot da publicităţii, este căsătorită şi are un copil de patru luni. Sunt un bunic tânăr. Sunt foarte bucuros de acest lucru. Fetiţa cea mică a terminat anul trecut facultatea de drept şi acum este în căutarea unui loc de muncă. În sistem am soţia, care lucrează la penitenciar.

 

- Dacă vi s-ar propune, la un moment dat, aţi reveni la cârma IPJ?

 

- Nu aş putea spune, pentru că în momentul de faţă IPJ este condus de un lucrător cu experienţă, care probabil nu se va supăra, dar mi-a fost subordonat încă de la ieşirea de pe băncile şcolii. Domnul Scripniciuc (Ioan Scripniciuc, actualul şef al IPJ Iaşi, n.r.), când a terminat şcoala, a venit în subordinea mea, a fost şef de tură la Compartimentul agenţi de ordine şi apoi mi-a călcat pe urme, până am plecat la Bacău. Eu zic că am acordat acestei meserii foarte mult timp. Timp atât din orele de lucru, cât şi din cel în care ar fi trebuit să stau lângă familie. Erau zile în care plecam dimineaţa şi ajungeam acasă seara târziu, după ora 22. Şi acum sunt momente de acest fel. Eu cred însă că am o familie care m-a înţeles şi mă înţelege, iar acest lucru a făcut şi posibil ca în întreaga mea carieră, de 31 de ani, să am mai mulţi ani de comandă decât de execuţie. Am terminat şcoala în 1982, iar din 1990 am avut numai funcţii de conducere.


 

Nu am respectat nişte reguli şi am fost lovit cu capul în nas”

 


 

- În toată această perioadă aţi fost ameninţat, agresat de infractori?

 

- Am fost ameninţat, am fost şi bătut odată, dar astea sunt lucruri care fac parte din botezul poliţistului, cum se spune. Îmi aduc aminte că eram în zona Aleea Rozelor, sectorist, când am intervenit la aplanarea unui conflict. Probabil că nu am respectat nişte reguli şi am fost lovit cu capul în nas. Bineînţeles că nu am căzut jos, dar am reuşit, împreună cu ceilalţi cetăţeni care erau în zonă şi care mă cunoşteau destul de bine, să imobilizez agresorul şi să iau măsurile legale.

 

- Ce vă propuneţi pentru viitor?

 

 

- La nivelul ITPF noi avem un an de când suntem în această nouă organizare. Un an în care am reuşit, în mare parte, să uniformizăm managementul structurilor pe care le-am preluat. Mai este foarte mult de lucru, pentru că sunt foarte multe structuri, peste 22-23, cu unii lucrători care au lucrat o foarte lungă perioadă pe alte concepte, după alte principii. Atunci, eu cred că în 2013 trebuie să întărim acea formă de uniformizare, de aşa natură în care să fim un tot unitar. Legislaţia naţională, dar şi dispoziţiile care pleacă de la nivelul teritorial, trebuie să fie aplicate la fel, astfel încât şi cetăţenii, dar şi lucrătorii, să beneficieze de aceleaşi drepturi şi de aceleaşi tratamente.

 

 

- A crescut sau scăzut infracţionalitatea după transformarea IJPF în ITPF?

 

- Este o formă de a discuta doar în ceea ce s-a înregistrat în cifre, pentru că, dacă vrei să faci o situaţie comparativă, trebuie să iei două perioade egale, dar în care ai avut practic aceleaşi condiţii. Totuşi, ca urmare a datelor pe care noi le-am comparat, situaţia operativă se menţine la acelaşi indicator. Avem o creştere de trei procente a faptelor constate. Practic, cu acelaşi număr de infracţiuni şi participanţi, a scăzut traficul prin punctele de frontieră. Cunoaştem foarte bine direcţiile unor grupări infracţionale atât pe migraţie ilegală, pe contrabandă şi zicem că pentru 2013 suntem pregătiţi să facem faţă tuturor provocărilor, având în vedere că e posibil ca acele rute cu migraţie ilegală care se înregistrau pe partea de vest, în zona Serbiei, să se reorienteze pe zona Rusia-Moldova-România. Acum, între România şi Serbia există un acord de readmisie şi în baza acestuia, practic, persoanele care treceau frontiera prin zona respectivă sunt acum predate Serbiei. Ne aşteptăm aşadar ca acele grupări infracţionale care se preocupau cu traficul de migranţi să-şi reorienteze activitatea pe zona Moldovei sau a Ucrainei, pe partea de nord.

 

- Ce diferenţă este între poliţistul Alexa şi Alexa cel din sânul familiei?

 

 

- Cred că meseria m-a dus şi pe mine la o anumită uniformizare. Mi-e greu să îmbrac două forme. Adică, aşa cum mă comport la serviciu, mă comport şi acasă şi este foarte dăunător pentru familie, dar cred că m-a înţeles. Sigur că şi la nivelul serviciului manifest o anumită fermitate, dar trebuie să judeci în unele cazuri şi cu inima. Acest principiu l-am aplicat oriunde şi iau măsurile care sunt cele mai eficiente, pentru că o măsură poţi să o iei pe moment pentru a corija o anumită persoană, dar e posibil ca prin acea măsură să-i faci un rău mai mare şi să o provoci la alte evenimente mai deosebite. O persoană care a greşit şi care înţelege acest lucru poate fi corijată doar printr-o discuţie. Sunt şi persoane care, chiar dacă iei măsuri de sancţionare împotriva lor, acestea nu reprezintă nimic. Nu cred că am două moduri de comportament. Am stat mai mult la serviciu şi cred că această formă mult mai fermă de a privi lucrurile, mai ordonat, o am şi la nivelul familiei. (a consemnat Andrei Hurbea)

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

dorin radu

Mar 18, 2013

tot cu inima a judecat cand a disponibilizat zeci de politisti cu zeci de ani de experienta si a adus in sistem femei (amante) politiste facute la apelul de seara cu buletinul ?

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:02

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
„Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor”
07/10/2019 11:02

  „Participarea marilor scriitori la FILIT este meritul personal şi rodul credibilităţii internaţionale a organizatorilor” * dialog cu scriitorul Dan Doboş, directorul Bibliotecii Judeţ ...

„Avem un sistem educaţional secularizat, sincretic, pe alocuri aberant”
05/05/2018 16:15

- Doamna profesor, tocmai aţi participat la Conferinţa Internaţională de Educaţie a Adulţilor. Ce spun specialiştii in domeniu despre starea actuală a actului educaţional şi nu mă refer doar la zona ...

 Mihai Chirica: „Nu poţi doar să ceri. Trebuie să şi oferi”
26/03/2018 05:45

  - Domnule Chirica, social-democraţii participă - şi este uimitor acest lucru, la unul dintre cele mai triste paradoxuri ale timpului nostru. În timp ce trăim in poate cea mai mare criză a ...

 ”Pe vremea comuniştilor aveam personal medical, dar nu aveam aparatură. Astăzi, e invers!”
03/02/2018 04:30

-- Domnule doctor, se implinesc patru decenii de cand Spitalul de recuperare a apărut in viata iesenilor. Sunteti singurul medic rămas in activitate din acele vremuri... Cum a apărut această idee? - Totul ...

Prof. dr. Florin Mitu: „A gândi pozitiv este un element cheie pentru un medic”
12/10/2017 04:45

Despre recuperare cardiovasculară, factorii de risc in bolile cardiovasculare şi ce trebuie să facem ca să ne protejăm inima de evenimente nefericite, dar şi despre alte lucruri interesante, dr. Florin M ...

Marius Oprea: „Niciodată nu este prea tîrziu pentru adevăr şi nici pentru dreptate”
02/10/2017 05:00

- Aţi infiinţat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, institut de cercetare aflat sub egida Guvernului. Plecind de la această postură, cum se văd astăzi urmările comunismului şi cum ar treb ...

Prof. univ. dr. Stelian Dumistrăcel: „Un discurs care nu îl respectă pe interlocutor este un discurs pierdut”
19/08/2017 06:00

 Cald, deschis şi mai ales din cale afară de receptiv la tot ceea ce il inconjoară, lingvistul Stelian Dumistrăcel a mărturisit care este cea mai mare implinire pe care i-a oferit-o viaţa la catedră ...

„Orice ar fi, fizica nu se uită”
27/07/2017 05:36

  - De unde pasiunea pentru fizică? - Am trecut prin sistemul de invăţămant ca orice copil obişnuit. La un moment dat, am sesizat că sunt capabil să mă descurc la matematică mult mai bine decat ...

„În viaţă am avut o şansă extraordinară: să fac ceea ce îmi place”
13/07/2017 12:20

În interviul acordat cotidianului „Evenimentul Regional al Moldovei”, dr. Lăcrămioara Stratulat, care ocupă funcţia de director al Complexului Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi ...

Interviu cu Doru Baltag, medicul care alungă durerea cu ajutorul acelor
08/06/2017 05:25

-Domnule doctor, vă propun să pornim pe firul biografiei. Cum de aţi ajuns să practicaţi Medicina? -Traseul alegerii profesiei medicale este destul de liniar. Părintii mei au fost asistenti medicali in l ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei