Noul Hyundai i30 N - Urmărind traseul sinuos al circuitului de curse
Dimensiune font:
i30 N marchează o noua eră pentru Hyundai, reprezentând primul model al diviziei de performanţă din gama N * N a fost conceput în Namyang şi testat la Nürburgring, iniţiala „N” simbolizând traseul sinuos al unui circuit de curse * motorul turbo T-GDi de 2,0 litri în patru cilindri generează o putere de 275 CP şi un cuplu de 353 Nm
Noul Hyundai i30 N este primul model al diviziei de performanţă Hyundai N, construit pe platforma noii generaţii i30. Autovehiculul a fost conceput la Namyang, la Centrul Global de Cercetare şi Dezvoltare al Hyundai Motor din Coreea, şi testat la Nürburgring. i30 N a fost dezvoltat având că sursă de inspiraţie domeniul motorsport şi experienţa Hyundai Motorsport în Campionatul Mondial de Raliuri. „Hyundai i30 N a fost proiectat cu scopul de a oferi experienţe plăcute clienţilor noştri, într-un pachet de înaltă performanţă”, a declarat Albert Biermann, Executive Vice President al Diviziei de Performanţă.
i30 N dispune de un design atemporal, coerent, care include grila frontala tip cascadă, inspirată de fluiditatea oţelului topit, parte din noua identitate vizuală a modelelor Hyundai.
Dinamica de condus
Pentru dezvoltarea i30 N, inginerii Hyundai au avut în vedere comportamentul în viraje, capacităţile şi sportivitatea autovehiculului. Obiectivul echipei a fost de a pune accent pe plăcerea condusului, pe impactul emoţional asupra conducătorului auto şi nu pe valorile numerice - simpla măsurare a rotaţiilor pe minut. Atunci când acceleraţia este activată şi treptele de viteze sunt schimbate, funcţia de sincronizare a turaţiei contribuie la schimbarea lină a acestora, în timp ce funcţia de supraalimentare creşte cuplul (cu 8%) şi acceleraţia (+6-7%).
Comportamentul în viraje
Iniţiala „N” simbolizează traseul sinuos al unui circuit de curse, unde i30 N atinge niveluri maxime de tracţiune şi precizie. Motorul turbo de 2,0 litri generează o putere de până la 275 CP şi un cuplu de 353 Nm. Modelul are tracţiune faţă şi transmisie manuală în şase trepte. Aderenţa este garantată de anvelopele Hyundai N de înaltă performanţă, de 18 inch sau de 19 inch. Servodirecţia este asistată de un motor electric montat pe caseta de direcţie şi oferă înaltă precizie. Datorită poziţiei mai joase, caroseria este rigidă şi, în combinaţie cu suspensia controlată electronic (ECS), se reduce ruliul, crescând stabilitatea în viraje. Conducătorul auto are posibilitatea de a ajusta amortizoarele - de la setarea pentru deplasările confortabile de zi cu zi, până la cea de înaltă performanţă, pentru pista de curse.
i30 N a fost conceput, din punct de vedere aerodinamic, să reducă portanţa, menţinând o aderenţă fermă, atunci când este necesară tracţiune maximă. Diferenţialul electronic cu alunecare limitată (E-LSD) îmbunătăţeşte aderenţa şi transmite optim puterea către fiecare roată. Pentru pasionaţi, controlul electronic al stabilităţii (ESC) poate fi integral decuplat.
Capacităţi sportive
Elementele cheie în dezvoltarea modelului au fost durabilitatea şi performanţă pe circuitul de viteză. i30 N a fost supus unor ţeste de anduranţă pe parcursul a 10.000 de kilometri desfăşuraţi pe circuitul Nürburgring. De asemenea, autovehiculul a participat de două ori la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Frânele au fost concepute pentru durabilitate, cu funcţie de răcire suplimentară prin intermediul prizelor de aer poziţionate în bară de protecţie faţă. Suspensia controlată electronic (ECS) permite conducătorului auto să optimizeze i30 N în funcţie de condiţiile fiecărei piste de curse. i30 N este dotat cu ambreiaj solid şi durabil, iar transmisia manuală în şase trepte beneficiază de o cursă scurtă, facilitând schimbarea rapidă a treptelor de viteză.
Sportivitatea autovehiculului
i30 N este un autovehicul sportiv, un hatchback, potrivit atât pentru deplasarea pe drumurile publice, cât şi pentru cursele pe circuit. Dispune de cinci moduri de condus: Eco, Normal, Sport, N şi N Custom, care au rolul de a schimba comportamentul autovehiculului, ajustând parametrii motorului, amortizoarele, controlul electronic al stabilităţii (ESC), diferenţialul electronic cu alunecare limitată (E-LSD), sunetul, direcţia şi sincronizarea turaţiilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau