Ce modificari importante ale Codului Fiscal intra azi in vigoare

default

Dimensiune font:

| 24-07-2017 07:47

 Legea nr. 177/2017 care aduce modificari foarte importante Codului Fiscal a fost publicata, vineri, in Monitorul Oficial si va intra in vigoare pe 24 iulie.

Consultantul fiscal Adrian Benta evidentiaza domeniile in care aceasta lege aduce modificari importante:

1. Se clarifica regimul firmelor ce au inregistrat la data de 31 decembrie 2016 venituri in suma intre 100.000 euro si 500.000 de euro si sunt in sfera impozitului pe activitati specifice (bar, restaurant, hotel etc.), conform Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific.

La adoptarea OUG nr. 3/2017, cand plafonul veniturilor pentru microintreprinderi a fost majorat de la 100.000 euro la 500.000 euro, nu au existat masuri tranzitorii pentru acele societati ce au realizat acest nivel al veniturilor, dar in acelasi timp se aflau si in sfera de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific pentru unele activitati (restaurant, bar, hoteluri, pensiuni etc). Acest impozit specific este platit doar de contribuabilii platitori de impozit pe profit. OUG 3/2017 a intrat in vigoare la 1 februarie 2017, iar Legea nr. 160/2016 la 1 ianuarie 2017.

Astfel, au fost interpretari prin care unele societati, chiar daca se incadrau la categoria de microintreprindere, au ramas platitoare de impozit pe profit, situatie generata de aflarea in sfera Legii nr. 170/2016.

Acest act normativ clarifica situatia acestor societati, in sensul ca:
- renunta la calitatea de platitor de impozit pe profit cu data de 31 iulie 2017, avand obligatia sa modifice vectorul fiscal pana pe data de 25 august 2017;
- tot pana la data de 25 august 2017, trebuie sa finalizeze calculul impozitului pe profit pentru perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2017 si sa depuna declaratiile fiscale pentru impozitul pe profit;

- impozitul specific se datoreaza pentru perioada 1 ianuarie - 31 iulie 2017, legea introduce o derogare de la modul uzual de calcul al impozitului specific, in sensul ca acesta se calculeaza pentru un numar de zile corespunzator primelor 7 luni, raportate la un numar total de 365 de zile (proportional cu numarul de zile din primele 7 luni intr-un an de zile) ; desigur si acesta se declara si achita tot pana pe 25 august 2017;

- incepand cu 1 august 2017, aceste societati vor achita impozit pe venitul microintreprinderii si nu mai platesc impozit specific. Desigur, trebuie indeplinite si celelalte conditii corelative pentru o microintreprindere cu privire la capital, obiectul de activitate etc.

2. Se introduce o noua categorie de platitori de impozit pe profit, enumerata punctual in Codul Fiscal, respectiv unele asociatii de proprietari, care au personalitate juridica si sunt in sfera calitatii de platitori de impozit pe profit doar pentru unele categorii de venituri.

Daca asociatia de proprietari are activitati economice, cum ar fi cumpararea de actiuni pe o bursa, infiintarea unui magazin prin care comercializeaza marfuri, pentru aceste tipuri de venituri, asociatia de proprietari are calitate de platitor de impozit pe profit.

3. Se reglementeaza mai exact in ce conditii bunurile lipsa din gestiune, degradate si neimputabile sunt cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit.

Legea extinde la cheltuieli deductibile contravaloarea bunurilor aflate in perioada de valabilitate, insa ce vor fi utilizate conform legislatiei pentru combaterea risipei alimentare (bunuri ce sunt acordate unor entitati prevazute de legea combaterii risipei alimentare, cand aceasta va intra in vigoare).

4. Se extinde categoria de venituri nesupuse impozitului pe venitul din salarii, pentru abonamentele de sanatate suportate de angajator, in valoare maxima de 400 euro anual; se extind si alte cateva categorii de venituri neimpozabile.

5. La capitolul TVA, se reformuleaza mai multe articole privind faptul generator al TVA, in special pentru activitatile cu caracter de continuitate, cum ar fi livrarile de energie electrica, servicii de telefonie, inchiriere, arenda etc.

6. Tot din punctul de vedere al TVA, ajustarea TVA in favoarea persoanei impozabile pentru pierderile din creante ca urmare a falimentului clientului sau a insolventei se poate face intr-un termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea definitiva a instantei.

O persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, ce a inregistrat pierderi din creante, generate de aprobarea unui plan de reorganizare al clientului in procedura insolventei sau pierderile din creante sunt generate de falimentul clientului, are dreptul sa ajusteze TVA in favoarea acesteia prin emiterea unei facturi de stornare pentru baza impozabila si pentru TVA colectata initial, corespunzator pierderii suportate.

Termenul in care poate fi emisa factura de stornare este de 5 ani, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat "hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, respectiv hotararea judecatoreasca de inchidere a procedurii prevazuta de legislatia insolventei".

In esenta, termenul nu este unul nou, acesta fiind prevazut in norma de aplicare a Codului Fiscal, adoptata prin HG nr. 284/2017 (Monitorul oficial nr. 319 din 04 mai 2017). Noutatea contra in introducerea termenului direct in Codul Fiscal.

De asemenea, tot ca si noutate, dispare din Codul Fiscal, termenul de "hotarare definitiva si irevocabila". Acest lucru inseamna ca termenul se socoteste din anul urmator celui in care a fost pronuntata fie aprobarea planului de insolventa, fie falimentul, chiar daca acestea nu sunt definitive.

7. Se imbunatateste conditia prin care autoritatea fiscala anuleaza codul de TVA al contribuabilului, din punctul de vedere al "justificarii intentiei si capacitatii economice".

Aceasta sintagma dispare din Codul Fiscal si este inlocuita in sensul ca unei societati i se poate anula codul de TVA daca prezinta "un risc fiscal ridicat". ANAF stabileste prin ordin al presedintelui conditiile de identificare a riscului fiscal ridicat.

8. Autorizatii in domeniul accizelor si republicarea Anexei nr. 1 la Codul Fiscal cu valoarea accizelor pentru anii 2017 - 2022.

Legea modifica actualele prevederi din Codul Fiscal si reitereaza faptul ca anumite activitati economice cu produse accizabile se pot realiza doar cu conditia obtinerii in prealabil a autorizatiei care sa permita din punct de vedere fiscal efectuarea respectivei tranzactii.

Astfel, se recomanda ca operatorii economici ce intentioneaza sa efectueze astfel de operatiuni economice cu produse accizabile sa analizeze cadrul normativ si sa identifice daca trebuie sa obtina autorizatii.

Consultantul fiscal Adrian Benta mai spune ca in Anexa nr. 1 la Codul Fiscal a observat republicarea sumelor/procentelor de accize pentru perioada 2017 - 2022 cu o usoara crestere a accizei la tigarete.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei