Iaşul n-ar trebui să fie cel mai poluat oraş din România. Dar este, şi aşa va rămâne! (II)

default

Dimensiune font:

| 24-07-2017 06:00

Informaţii apărute în urmă cu circa un an şi jumătate privind proiectele vizând Iaşul pentru un orizont ceva mai îndelungat, adică în exerciţiul bugetar 2014-2020, arătau că se putea vorbi de circa 35 de proiecte, cărora le era destinată o sumă impresionantă – aproape 224 milioane de euro -, bani pe care, atenţie, municipalitatea va trebui (să fie în stare) să-i atragă, în cea mai mare parte, de la Uniunea Europeană, în competiţie cu alte mari oraşe ale ţării.
Dacă este să parcurgem, pe domenii, proiectele amintite, atunci aflăm că, în conformitate cu prioritizarea impusă de primărie, banii ar urma să fie atraşi pentru transport public (peste 400 milioane lei), dezvoltare urbană (peste 100 milioane), infrastructura de educaţie (circa 80 milioane), eficientizarea energetică a blocurilor (aproximativ 6 milioane), conservarea patrimoniului şi reabilitarea de clădiri publice (peste 200 milioane) şi, ultimul loc pe listă, sănătate-social (în jur de 145 milioane lei).
Primul comentariu: nu am văzut (poate e foarte bine ascuns) capitolul destinat proiectelor privind „căderea” Iaşului de pe locul ce-l ocupă de câţiva ani, acela de cel mai poluat oraş al României. Ori aceasta ar trebui să fie, neîndoielnic, o prioritate – ca timp şi ca sumă!
Al doilea comentariu: este bine că s-a prevăzut reabilitarea de linii de tramvai (Dancu-Iaşi, Dancu-Podu Sf. Ioan, Podu Roş-Ţesătura, Bucşinescu-Calea Chişinăului etc.) precum şi achiziţia şi reabilitarea de tramvaie. Dar, până la realizarea acestor obiective (ştim prea bine cât de greu se mişcă lucrurile), nu pot fi evitate întrebări care ar trebui să dea fiori unor factori de decizie din municipalitate (prin acest termen înţelegând şi armata de funcţionari din primărie, dar şi membri ai consiliului local): 1) de ce în ultima perioadă (şi se pare, şi în viitor) se merge pe cumpărarea nu doar de autobuze (care, evident, poluează), ci pe autobuze second hand (care, evident, poluează şi mai mult)? 2) să fie această „înţeleaptă” strategie făcută pentru mulţumirea unui om de afaceri din Bârlad? 3) de ce nu se urmează exemplul Clujului, care, numai în ultima vreme, a achiziţionat peste 30 de autobuze; şi electrice, şi noi; nici Braşovul nu stă cu mâinile în sân, şi aici fiind preocupări în acelaşi sens? 4) de ce s-au abandonat troleibuzele, cel puţin pe unele trasee - doar pentru că executarea/reabilitarea liniilor de tramvai e mai rentabilă pentru unii (şi alţii...) şi pentru că un tramvai, odată defectat, blochează toată circulaţia din mai multe zone?
Judecaţi şi dv.: preţul unui autobuz electric este de circa 500.000 euro,
al unui troleibuz, între 90.000 şi 260.000 euro, iar al unui tramvai, între 1,7 şi 2,5 milioane euro (dar adăugaţi şi calea de rulare plus firul de alimentare etc.). Se vede de la distanţă că troleibuzele ar fi cele mai rentabile, din toate punctele de vedere, dar, probabil, mai de-aproape (de buzunarele sau conturile unora) producătorii acestora nu sunt dispuşi să ofere comisioane suficient de motivante.
Pe scurt, Iaşul este şi va rămâne cel mai poluat oraş din ţară. Şi mă refer nu doar la calitatea aerului, ci şi la cantitatea corupţiei!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Mizerabilul nostru sistemul educaţional a eşuat definitiv!
25/11/2019 01:00

    Dan M.BREZULEANU     După ştiinţa celor cu aplecare către aritmetică şi după adevărul faptelor, preşedintele a fost ales nu ieri, ci in chiar primul tur de scrutin ...

Bietele pensii ale nesimţiţilor speciali
17/07/2019 23:00

Arta de a-i păcăli pe toţi cei care te inconjoară este acceptată şi funcţionează nu doar in politică. Altfel, nu-mi explic cum, de atata vreme, mii de cetăţeni pot incasa, cu sprijinul unor legi stra ...

Pantofii mortului lăcomos
27/04/2019 14:09

Îi poţi intalni, astăzi, pe unde mai puţin te aştepţi. Îi recunoşti după umerii bătătoriţi de atata impins la căruţele unor guvernări ruinoase. Angrenaţi in campanii electorale, de a ...

Eram liberi, dar ne-au venit salvatorii
22/07/2018 07:30

 În ţara acesta in care, zi de zi, fotbalul pare mai ostenit, mai dezorientat ca un politician şi mai nestatornic decat o madamă, Politehnica Iaşi a izbutit să rămană un brand. Şi nu unul oar ...

Domnule preşedinte, daţi-i afară pe toţi!
05/05/2018 12:00

Consiliul Judeţean Iaşi, care păstoreşte cum ştie, sau cum poate mai bine Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie din Iaşi, s-a luptat şi a reuşit chiar să facă unele lucruri declarate, altădată, impos ...

Ca Vasile Roaită, cu mâna pe sirenă
08/02/2018 00:00

Politica se transformă, din ce in ce mai mult şi sub privirile strivite de spaimă ale celor ivolucraţi, intr-un tribunal de execuţie doctrinară. O mascaradă menită a asigura, in cazul nostru, tranziţia ...

Colb peste Moldova
24/01/2018 00:00

Acolo de unde sufletul romanului şi-a astampărat mereu setea de cultură şi de blajinătate, unde istoria, zvacnind cindva de prin toate ungherele, s-a cuibărit definitiv in braţele unui mare ideal naţion ...

Liberce? Egalicum? Fraternicând?
18/01/2018 04:00

Vremea premierilor cu capul acoprit cu bască din mucava şi scuipand seminţe a apus. Asta am inţeles eu din caznele fonetice ale domnilor imbuibaţi cu social-democraţie, ale pururi perdanţilor liberali de ...

Atelierul de sfeteriseală şi curăţat caziere
11/01/2018 00:00

Cand caţiva prieteni din lumea normală mi-au cerut să le povestesc ce se intamplă cu reforma fiscală şi alte asemenea treburi nelumeşti din ţară, au rămas cu un zambet delirant in colţul gurii... Cum ...

Ne-a cântat cucul în pungă
16/12/2017 07:00

Soarta banilor noştri, botezată buget, a trecut prin comisiile parlamentare cu o grabă nemaiintalnită de la iuţeala caravanelor electorale care, mai ieri, starneau imaginaţia şi colbul de pe uliţele mol ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei