Părinţii refuză să se implice în educaţia copiilor
Dimensiune font:
Profesorii sunt mai interesaţi decât părinţii să înveţe noi tehnici pentru a ajuta elevii cu cerinţe educaţionale speciale * deşi părinţii au fost cooptaţi în diverse activităţi pentru a putea şi ei pune umărul la evoluţia copiilor, mulţi dintre ei au renunţat după câteva întâlniri
Părinţii nu sunt dispuşi totdeauna să înveţe. Asta spun cei de la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Vaslui care au încercat să organizeze în mai multe rânduri întâlniri cu părinţii elevilor cu cerinţe educaţionale speciale pentru a-i putea ajuta în mod eficient şi acasă nu doar la şcoală.
Greu cu educaţia adulţilor!
Daniela Laic, şeful centrului, ne-a spus că de multe ori părinţii au alte preocupări nu neapărat cele legate de participarea la acţiunile iniţiate de specialişti. „Noi ne-am propus şi în anii anteriori acestă şcoală a părinţilor. Am pornit-o, a mers la început, dar apoi am constatat că preocupările erau mai serioase din partea noastră. Părintele nu se implică atât de mult cât ne-am dori. Aceste activităţi nu se rezumă doar la participare ca să spun aşa. Se dădeau unele teme, sarcini şi pentru părinţi acasă, iar aceştia nu mai aveau dispoziţia necesară să lucreze”, a mai spus Daniela Laic. La această oră, în şcolile din judeţul Vaslui sunt peste 1.000 de elevi cu cerinţe educaţionale speciale care sunt ajutaţi de numai 6 profesori de sprijin. Ei nu pot face faţă volumului mare de muncă şi dacă nu au şi ajutorul părinţilor nu pot face progrese spectaculoase.
Simona POP
„Am încercat să aducem părinţii spre astfel de întâlniri, le-am dat tot felul de nume, «ceaiul părinţilor, cafeneaua părinţilor», doar, doar i-am mobiliza. La început s-au prezentat, dar după câteva întâlniri au renunţat. E adevărat însă că sunt şi părinţi care vin şi ne cer ajutorul, dar numărul lor nu e prea mare” - Daniela Laic, şeful CJRAE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau