Banca importantă din România care schimbă regulile jocului: renunță la numerar și îți ia ”chirie” la depozite

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 07-12-2021 14:12

După câteva săptămâni de speculații pe marginea subiectului, una dintre cele mai importante bănci din România se aliniază la valorile occidentale în defavoarea clienților români. Elimină numerarul dintr-o mare parte a tranzacțiilor, începe să taxeze depozitele (dobândă negativă) și să-și închidă reprezentanțele.

 

 

Clienții Raiffeisen Bank încep săptămâna cu un val de vești proaste. Se va schimba radical modul de interacțiune cu banca. De exemplu, nu vei mai putea ridica bani din bancă, nu vei mai putea face plăți sau achita ratele la credite direct la ghișeele bănci. Aceste operațiuni vor fi imposibile. Pur și simplu, orice servicii cu numerar în interiorul sediului unei bănci nu vor mai fi disponibile. Noroc că nu dispar și bancomatele. Acestea te vor ajuta în continuare să scoți bani, dacă ești adeptul plăților cu numerar.

Schimbarea cea mai mare și motivul pentru care Raiffeisen s-ar putea să piardă unii dintre clienții de top ține însă de introducerea dobânzilor negative la anumite depozite. Este ca și cum îți va lua chirie pentru găzduirea banilor. Respectiva ”chirie” este descrisă ca o taxă de administrare și, cel puțin momentan, se aplică doar în cazul conturilor cu peste 500.000 de euro. La final, însă, acea taxă se reflectă în mai puțin bani în cont la finalul anului decât la început.


Raiffeisen merge pe urmele ING, dar alte bănci vor face la fel
În 2019, când ING România a închis ultimele casierii din sediile bancare, a părut o decizie ciudată. Acum, însă, tinde să devină normalitate, în contextul în care tot mai mulți oameni s-au obișnuit să efectueze achiziții cu cardul sau plăți pe internet. Este doar o chestiune de timp până când și alte bănci vor face la fel ca ING. Raiffeisen Bank este a doua care introduce aceleași politici.

Ca referință, clienții care făceau retrageri de la ghișeu, care aveau oricum comisioane mai mari, vor putea face acum retrageri doar de la bancomate. Aceasta este singura opțiune și pentru cei care au luat credite de la Raiffeisen și vor să folosească banii cash. Persoanele care utilizau ghișeul pentru plăți și transferuri vor trebui să utilizeze de acum internet bankingul.

“Urmărim în primul rând creșterea gradului dumneavoastră de satisfacție, prin înlocuirea timpului petrecut la coadă la ghișeu pentru operațiuni cu numerar, cu mai mult timp acordat pentru consultanță. În continuarea proiectului nostru „agenții fără casierii”, serviciul “operațiuni cu numerar” nu va mai fi disponibil. Orice operațiune de retragere de numerar din conturile curente, inclusiv pentru utilizarea în numerar a creditelor contractate de la Bancă, va putea fi efectuată de la orice bancomat, doar de către clienții care dețin un card, emis de Raiffeisen Bank România”, arată Raiffeisen într-o notificare trimisă clienților.


Vizavi de alinierea la practicile occidentale, în zona euro, de ceva timp, dobânda la depozite aplicată de Banca Centrală Europeană este de -0,5% pe an. În acest context, Raiffeisen Bank nu mai acceptă depozite noi în euro din 2019, dar vrea să scape și de sumele mari pe care le are deja în conturile curent. Astfel, de la 1 iunie 2022 introduce o taxă de 0,25% pe an pentru disponibilitățile ce depășesc 500.000 de euro. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:48

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iasi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al S.C. Best Milk 2005 S.R.L., cu sediul în loc. Bucecea, str. Calea Națională, nr. 748, jud. Botoșani, CUI RO17767289, J07/455/2005, anunţă, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare la data de 04.02.2022, ora 14.00, la sediul lichidatorului judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. din mun. Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82 a activelor S.C. Best Milk 2005 S.R.L. reprezentate prin: Denumirea bunurilor mobile Valoare de evaluare (lei fara T.V.A.) Valoare de pornire a licitatiei (lei fara T.V.A.) 1  FERMA VACI situata in sat Calinesti, oras Bucecea, jud. Botosani compusa din: teren intravilan cu categoria de folosinta curti constructii si arabil cu suprafata totala de 4.000 mp si construcții reprezentate prin: • cladire Hala (destinata intretinerii vacilor de lapte) • cladire Hala (hala muls vaci) • cladire Hala (destinata cresterii viteilor) 336.600,00 185.130,00 2 Plug reversibil purtat marca Vogele Noot, model XM950, SERIE C13S565E55. an fabricatie 2005, nr. identificare 059554. 28.000,00 15.400,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 03.02.2022, ora 14.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0751.084.083; 0757.545.545; 0232 – 243.864, fax: 0232-212.231 e-mail: vanzari@insolventa.ro.
Lichidatorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 227/F/21 decembrie 2021, pronunţată de Tribunalul Vaslui, Secţia Civilă, în dosarul nr. 1663/89/2021, privind debitoarea S.C. PRODIVA S.R.L. Huşi, având C.U.I. 35582319, sediul social în mun. Huşi, str. Dobrina, nr. 17, Corp C2, jud. Vaslui, număr de ordine în registrul comerţului J37/80/2016, notifică deschiderea procedurii simplificate de insolvenţă şi intrarea ȋn faliment, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este de 03.02.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitoarei. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 14.02.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 11.03.2022. Se convoacǎ prima Adunare a creditorilor în data de 18.02.2022, ora 1200 la sediul lichidatorului judiciar situat în mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea lichidatorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la lichidatorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Protecția Consumatorilor, despre reducerile de iarnă: Ce reguli trebuie să respecte magazinele/ Recomandările pentru cumpărători
23/01/2022 10:35

 Directorul general in cadrul Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel le recomandă celor care vor să beneficieze de perioada reducerilor de iarnă să se informeze asup ...

Cu cât au contribuit românii din Diaspora în 2021 la bugetul familiilor rămase în țară
23/01/2022 10:07

Tot mai multi utilizatori romani care trăiesc si lucrează in străinătate trimit bani familiilor din tară prin Revolut. Banii trimisi in Romania de romanii utilizatori ai acestei aplicatii, in anul 2021, pr ...

 LA LANSAREA PROIECTULUI „ACHIZIȚIE UTILAJE PENTRU SC DAROCONSTRUCT SRL IAȘI” SC DAROCONSTRUCT SRL anunță:
23/01/2022 09:00

  LA LANSAREA PROIECTULUI „ACHIZITIE UTILAJE PENTRU SC DAROCONSTRUCT SRL IASI” SC DAROCONSTRUCT SRL anuntă:

Cresterea competitivitatii firmei Bauliv 2000 SRL prin achizitia de utilaje pentru realizarea lucrarilor de constructii
23/01/2022 09:00

 Cresterea competitivitatii firmei Bauliv 2000 SRL prin achizitia de utilaje pentru realizarea lucrarilor de constructii

DIVERSIFICAREA ACTIVITĂȚII MEGASTEP SRL –  Comunicat de presă privind finalizarea proiectului
22/01/2022 12:30

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 22.01.2022 Privind finalizarea proiectului  ,,DIVERSIFICAREA ACTIVITĂTII MEGASTEP SRL”

Cresterea competitivitatii firmei Bauliv 2000 SRL prin achizitia de utilaje pentru realizarea lucrarilor de constructii
22/01/2022 09:00

 Cresterea competitivitatii firmei Bauliv 2000 SRL prin achizitia de utilaje pentru realizarea lucrarilor de constructii

LA LANSAREA PROIECTULUI „ACHIZIȚIE UTILAJE PENTRU SC DAROCONSTRUCT SRL IAȘI”  SC DAROCONSTRUCT SRL anunță:
22/01/2022 09:00

 LA LANSAREA PROIECTULUI „ACHIZITIE UTILAJE PENTRU SC DAROCONSTRUCT SRL IASI” SC DAROCONSTRUCT SRL anuntă:

Proiectul tehnic necesar construcției sectorului de autostradă Buzău - Focșani (82,44 km) a fost avizat /
22/01/2022 00:35

 CNAIR a avizat Proiectul Tehnic pentru autostrada Buzău – Focsani, parte a A7. Astfel, CNAIR poate incepe intocmirea documentatiei necesară lansării licitatiei pentru executia lucrărilor. Lun ...

Se schimbă legea pentru chiriaşi. Ce vor trebui să dovedească aceştia oamenilor legii
21/01/2022 16:33

Cei care locuiesc cu chirie ar putea să fie afectati de noua propunere legislativă inaintată de către autorităti. Conform unui proiect de act normativ, pus in dezbatere publică de către Ministerul Afacer ...

Cei mai mulți români vor să se odihnească în 2022. Ei spun că 2021 a fost un an epuizant
21/01/2022 13:15

Mulţi angajaţi romani vor să işi rezerve in acest an mai mult timp pentru odihnă, după un 2021 in care nivelul de stres şi volumul de muncă au fost mai ridicate decat inainte, astfel că 55% dintre anga ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei