Cât câștigă grădinarii de Palatul Cotroceni, despre care Ilie Bolojan a spus că ”fac naveta pe un salariu mic”. Lista sporurilor oferite de Administrația Prezidențială

3

Dimensiune font:

| 29-04-2025 11:43

Ilie Bolojan s-a arătat impresionat de performanțele grădinarilor de la Palatul Cotroceni, despre care spune că fac naveta în fiecare zi și muncesc pe un salariu destul de mic. FANATIK a aflat cât câștigă cei 13 grădinari de la Palatul Cotroceni.

Ilie Bolojan a ținut să-i cunoască pe cei 13 grădinari de la Cotroceni: ”Totul arată impecabil”

Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, și-a propus să schimbe percepția oamenilor despre instituția pe care o conduce. Încă din primele zile ale mandatului, el a anunțat că va dormi la Palatul Cotroceni, pentru a nu mai ocupa o casă de protocol. În plus, el a deschis porțile palatului pentru public, în fiecare săptămână, de vineri până duminică. Astfel, românii au putut pătrunde în zonele de grădină, în curtea interioară sau au putut să viziteze biserica din incinta palatului.

Recent, Bolojan a dezvăluit că s-a plimbat el însuși prin grădină, timp de vreo zece minute și a fost impresionat de starea în care se prezintă spațiile verzi.

„Acum, într-una din zile, am ieşit într-o seară, eram destul de surescitat, şi zic să fac o plimbare de 10 minute prin curtea Palatului Cotroceni. E o curte mică de vreo 13 hectare de grădină. Şi când am văzut florile şi toate aleile puse la punct, eu nu mai ieşisem, chiar dacă eram acolo, aveam un cerc din ăsta strâmt. Am zis, totuşi, cine lucrează? Trebuie să-i cunosc pe oamenii ăştia.

Am 13 colegi, 13 grădinari, nişte oameni simpli, care fac naveta de la Bolintin, din zona Giurgiu, deci vin o oră jumate în fiecare dimineaţă, pe un salariu destul de mic, şi lucrează din greu. Vă daţi seama, când e vară, e vară, când e toamnă, plouă, dar arată totul impecabil”, a declarat Ilie Bolojan.

Grădinarii de la Cotroceni nu se ocupă doar de plante

Cei 13 grădinari despre care vorbește Ilie Bolojan sunt angajați ai Serviciului Amenajări Spații Verzi, care se subordonează Direcției Tehnice din cadrul Departamentului Managementul Resurselor. Șeful departamentului raportează direct Președintelui României.

Serviciul Amenajări Spații Verzi are atribuții în amenajarea, curățenia și întreținerea spațiilor verzi aflate în incinta Palatului Cotroceni. De asemenea, acest serviciu se ocupă cu deszăpezirea aleilor rutiere și a parcărilor din incinta complexului, colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor, vidanjarea apelor uzate și desfundări de canalizări exterioare, etc.

Ce salarii au grădinarii lui Ilie Bolojan

Toți cei 13 grădinari sunt încadrați în schema de personal drept muncitori calificați, cu studii generale sau medii (8 sau 12 clase), însă câștigurile lor salariale diferă în funcție de vechimea în muncă. Cel mai bine câștigă angajații cu peste 20 de ani de vechime, care primesc un salariu de bază de 6.345 de lei. Ei mai primesc un spor de condiții vătămătoare în valoare de 443 de lei și un alt spor de noapte, de 738 de lei. În plus, Administrația Prezidențială mai oferă angajaților o indemnizație de hrană în cuantum de 347 de lei pe lună. În acest caz, salariul net ajunge la aproximativ 4.600 de lei pe lună.

La cealaltă extremă se află angajații care au vechime mai mică în muncă, între doar 5 și 10 ani. Aceștia primesc un salariu net de aproximativ 4.100 de lei, incluzând toate sporurile.

Mai există în schema instituției un post de ”șef formație muncitori”, care are un salariu de bază de 6.624 de lei, la care se adaugă sporul de condiții vătămătoare (509 lei), sporul de noapte (849 de lei) și norma de hrană. La finalul lunii, acesta va primi ”în mână” aproximativ 4.800 de lei.

Grădinarii au printre cele mai mici salarii din Administrația Prezidențială. Un șofer cu studii medii sau generale, are un salariu de bază de 6.345 de lei, însă acesta nu are la fel de multe sporuri precum muncitorii calificați. Același salariu de bază îl are și un secretar de cabinet al unui consilier prezidențial, acesta beneficiind, în plus, doar de indemnizația lunară de hrană.

Aproape 40 de milioane de lei, cheltuiți cu salariile angajaților de la Palatul Cotroceni

Cel mai mare salariu îl are, în prezent, Președintele României, cu un salariu de bază de 24.960 de lei. Acesta se calculează înmulțind salariul minim brut pe țară garantat în plată cu coeficientul de ierarhizare (12 pentru Președintele României).

Un consilier prezidențial primește 21.840 de lei, iar un consilier de stat, 16.640 de lei.

Administrația Prezidențială mai oferă indemnizații pentru titlul științific de doctor, în cuantum de 950 de lei, în timp ce personalul militar detașat beneficiază de o compensație egală cu 10% din salariul de bază. Nu în ultimul rând, toți angajații instituției au beneficiat, anul trecut, de vouchere de vacanță. În anul 2024, cheltuielile cu salariile personalului Administrației Prezidențiale s-au ridicat la aproape 38,5 milioane lei.

Daniel Coltuc fanatik.ro

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:14

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Percheziţii în Bucureşti şi şase judeţe, într-un caz privind delapidarea unor cantităţi importante de îngrăşăminte
15/05/2025 12:19

 Poliţiştii fac  peste 30 de percheziţii in Bucureşti şi şase judeţe, intr-un caz de fals in inscrisuri sub semnătură privată şi delapidarea in formă continuată, cu consecinţe deosebit d ...

Un scandal de corupție bubuie la NATO: Mai multe persoane arestate într-o anchetă internațională
14/05/2025 22:36

 „Datorită unei anchete lansate de agenţia de achiziţii publice a NATO (NSPA), autorităţile judiciare din mai multe ţări au arestat mai multe persoane acuzate de corupţie in legătu ...

Obligație pentru toți proprietarii de terenuri din România!
14/05/2025 20:39

Obligatie pentru toti proprietarii de terenuri din Romania! Este vorba despre combaterea si eliminarea ambroziei, o plantă invazivă cu impact major asupra sănătătii publice. Cei care au terenurile impanzit ...

Legea a fost promulgată și provoacă un cutremur: Confiscarea averilor trece în România
14/05/2025 14:47

  Presedintele interimar Ilie Bolojan a promulgat o lege care modifică Codul de procedură penală. Prin noua lege, confiscarea averilor se va realiza mult mai usor, iar o astfel de d ...

Vânt puternic, ploi şi o nouă răcire a vremii, până sâmbătă, în cea mai mare parte a ţării/ Cod galben de ploi torenţiale, descărcări electrice şi vijelii, în Maramureş, Crişana, Banat, Transilvania, Dobrogea
14/05/2025 14:06

  Meteorologii anunţă că, incepand de joi pană sambătă dimineaţă, in cea mai mare parte a ţării vor fi intensificări ale vantului, ploi, iar temperaturile vor scădea cu mult sub cele speci ...

Ungaria intră în epoca raţiilor și este criză la rafturi: sunt raţionalizate inclusiv scutecele şi hârtia igienică
14/05/2025 13:53

  Premierul ungar, Viktor Orban, a decis să plafoneze adaosul comercial pentru o serie de alte 30 de produse de igienă si farmaceutice, asta după ce a făcut acelasi lucru si i ...

Împăcare istorică între liderul SUA și președintele Siriei, fost lider al-Qaeda. Donald Trump a ridicat sancțiunile impuse sirienilor, în ciuda opoziției Israelului VIDEO
14/05/2025 13:47

 Donald Trump s-a intalnit miercuri cu Ahmed al-Sharaa, presedintele Siriei, inainte de un summit intre Statele Unite si tările arabe din Golf. Fotografiile postate la televiziunea de stat saudită i-au a ...

Kremlinul, reacție furioasă după ultimatumul Europei pentru Vladimir Putin: Nu puteţi vorbi aşa cu Rusia!
14/05/2025 06:39

Kremlinul a reactionat furios in legătură cu avertismentul lansat de Germania, impreună cu aliatii săi europeni, de a sanctiona suplimentar Rusia dacă nu se introduce incetarea focului pe 12 mai. Germania ...

Nava soților Ceaușescu se vinde la fier vechi. Care e prețul de pornire al licitației
14/05/2025 06:37

Fosta navă de protocol a Partidului Comunist, folosită de sotii Ceausescu pe Dunăre, este vandută acum la fier vechi. O navă de protocol care a apartinut sotilor Ceausescu este scoasă la licitatie pentru ...

Record de frig la Bâlea Lac! Cea mai rece noapte de 12 mai din ultimii 46 de ani
13/05/2025 15:20

 Noaptea de 12 mai a adus un frig extrem la Balea Lac, unde termometrele au coborat pană la minus 6,3 grade Celsius, marcand cea mai scăzută temperatură inregistrată in această zi din ultimii 46 de a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei