În România pistele pentru biciclete sunt mai mult pe hârtie
Dimensiune font:
Promisiuni goale şi bani aruncaţi pe studii de fezabilitate. Asta au făcut autorităţile pentru biciclişti.
Acolo unde s-au construit, benzile respective sunt mai mult un traseu de slalom printre maşini, copaci, pietoni şi alte obstacole. La vest de România, în Ungaria, edilii ne dau însă o lecţie legată de cum se pot construi piste de biciclete repede şi bine.
Iașiul se numără printre puţinele oraşe care au amenajat piste pentru biciclete: 30 de kilometri, care, în teorie, ar putea însemna raiul bicicliştilor din capitala Moldovei. Realitatea e însă cu totul alta.
La Iași, pistele au fost amenajate direct pe trotuar, astfel bicicliștii nu trebuie să se ferească doar de trecători, ci și de obstacole. De exemplu, stâlpi care răsar chiar din mijlocul pistei.
Aradul însă nu are nici un metru de pista pentru bicicliști. Administraţia a plătit trei studii de fezabilitate și două proiecte tehnice. Preţul unui asemenea proiect a fost de 90.000 de euro. După patru ani de studii, dezbateri şi bani aruncaţi, arădenii s-au ales cu 80 de rastele pentru biciclete.
Faleza Mureșului din Arad are nu numai un studiu de fezabilitate, ci și un proiect tehnic pentru piste de biciclete. Cu toate acestea, în acest moment aici circulația pe bicicletă este interzisă.
Autorităţile spun că nu există bani şi pentru construcţia acestor benzi.
Sursa: www.digi24.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau