Luna în care s-a prăbuşit piaţa auto din România
Dimensiune font:
* piaţa auto din România a înregistrat în luna mai cel mai semnificativ declin din Uniunea Europeană, în condiţiile în care luna trecută înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut la cel mai redus nivel din 1993, a anunţat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile * înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut, în mai, cu 47%, până la 4.107 unităţi, comparativ cu 7.745 unităţi consemnate în perioada similară din 2012
În Uniunea Europeană, cererea pentru maşini noi a scăzut luna trecută cu 5,9%, ajungând la 1.042.742 unităţi. În termeni absoluţi, este cel mai scăzut nivel înregistrat în luna mai din 1993, când înmatriculările de autoturisme noi au fost sub un milion. În cazul marilor pieţe auto din Europa, în luna mai înmatriculările au scăzut cu 2,6% în Spania, cu 8% în Italia, cu 9,9% în Germania şi cu 10,4% în Franţa, în timp ce în Marea Britanie s-a înregistrat un avans de 11%.
Datele din mai contrastează cu cele din aprilie, când înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 1,7%, punând capăt unei perioade de 18 luni de scădere consecutivă.
În primele cinci luni din 2013, înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut cu 20,9%, până la 20.582 unităţi, comparativ cu 26.017 unităţi consemnate în perioada similară din 2012. În Uniunea Europeană, cererea pentru maşini noi a scăzut în perioada ianuarie-mai 2013 cu 6,8%, la 5.070.840, de la 5.443.226 unităţi în primele cinci luni din 2012.
În cazul marilor pieţe auto din Europa, în primele cinci luni ale anului înmatriculările au scăzut cu 5,8% în Spania, cu 11,3% în Italia, cu 8,8% în Germania şi cu 11,9% în Franţa, în timp ce în Marea Britanie au înregistrat un avans de 9,3%. Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 29 de state europene - 26 din UE (fără Malta) şi trei state EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia.
Progres fără sincope pentru Dacia
Vânzările de autoturisme Dacia au crescut semnificativ în Europa (UE plus EFTA) în mai, iar cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 1,9 la 2,3%. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 25.239 unităţi, în creştere cu 16% faţă de mai 2012 (21.763 unităţi), în timp ce marii constructori au înregistrat scăderi ale vânzărilor, de la 2,8% pentru Volkswagen Group, la 13,3% pentru PSA Peugeot Citroen, 10,1% pentru Renault Group, 11% pentru General Motors Group, 0,5% pentru Ford, 11% pentru Fiat Group şi 6,6% pentru BMW Group. Creşteri s-au înregistrat la Daimler (0,5%), Nissan (5,7%), Hyundai (0,4%), Jaguar Land Rover (9,3%) şi Mazda (29,8%).
În perioada ianuarie-mai 2013 au fost înmatriculate, în total, 115.405 autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, în creştere cu 17,5% faţă de perioada similară din 2012, când înmatriculările s-au situat la 98.255 unităţi.
Recesiunea din zona euro şi nivelul ridicat al şomajului au afectat vânzările principalilor producători auto în Europa în primele cinci luni din acest an. Astfel, vânzările Volkswagen au scăzut cu 3,4%, ale PSA Peugeot Citroen cu 13,9%, ale Renault Grup cu 6,2%, ale General Motors Group cu 10,8%, ale Ford cu 13%, ale Fiat Group cu 9,6%, ale BMW Group cu 2,4%. Creşteri s-au înregistrat la Daimler (2,4%), Kia (2,6%), Honda (12%), Jaguar Land Rover (12,9%) şi Mazda (6,9%).
115.405
AUTOTURISME
marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele cinci luni ale anului, faţă de 98.255 în aceeaşi perioadă din 2012
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau