Fast-food-ul, livrările și social media schimbă piața ospitalității din România

fast

Dimensiune font:

| 30-04-2025 12:04

 * industria ospitalității din România se reinventează în fața generației 18–40 de ani, care cere mâncare rapidă, experiențe personalizate și o atmosferă „instagramabilă” * Federația Patronatelor din Ospitalitate avertizează: investițiile trebuie aliniate noilor modele de consum

Piața restaurantelor din România se află într-o etapă de transformare profundă, alimentată de schimbările rapide ale comportamentului de consum și de impactul noilor tehnologii. Conform analizei recente publicate de Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), trei direcții majore modelează prezentul și viitorul industriei: fast-food-ul de calitate (QSR), livrările prin platforme digitale și restaurantele de nișă, cu atmosferă memorabilă.

QSR (Quick Service Restaurants) a devenit un actor dominant în consumul zilnic. În prezent, clienții nu mai diferențiază semnificativ experiența unui prânz luat într-un food court față de cea oferită de un restaurant tradițional”, atrage atenția Ruxandra Stoica, vicepreședinte FPIOR. Distanța dintre fast-food și fine dining se estompează, iar platformele de livrare au creat un comportament stabil chiar și în serile de weekend, afectând vizibil traficul din restaurantele clasice. Cu alte cuvinte, confortul și viteza au devenit priorități pentru un public care vrea totul „aici și acum”.

 

Clienții tineri dictează direcția

FPIOR evidențiază faptul că principalii consumatori în restaurante sunt tinerii cu vârste între 18 și 40 de ani. Sub-segmentul 18–25 ani frecventează barurile, cafenelele și restaurantele de socializare de 2–3 ori pe săptămână, fiind atrași de oferte speciale și atmosferă cool, în timp ce clienții între 31–40 ani preferă localurile casual și premium, punând accent pe calitatea serviciilor și a preparatelor.

Industria ospitalității trece printr-o etapă de consolidare. Investițiile trebuie să fie inteligente, direcționate spre agilitate și relevanță, cu o targetare clară. Noile generații nu se mai supun regulilor tradiționale și caută ineditul”, spune Valentin Șoneriu, președintele FPIOR.

 

Experiența este noua monedă de schimb

În paralel, restaurantele care reușesc să atragă și să fidelizeze clienți sunt cele care oferă experiențe tematice, meniuri scurte și design urban, cu puternică influență din zona social media. Atmosfera prietenoasă, intimitatea locației și storytelling-ul culinar au devenit diferențiatori-cheie.

Am regândit meniul astfel încât să fie mai concentrat, sezonal și cu preparate care pot fi livrate rapid, fără compromisuri de calitate. În locație, am introdus seri tematice, brunch-uri și evenimente restrânse. Flexibilitatea e cheia”, afirmă Corina Macri, vicepreședinte FPIOR.

 

Direcții pentru investitori și antreprenori

Federația subliniază necesitatea ca noile afaceri din ospitalitate să-și adapteze modelele la aceste realități emergente. Nu mai este suficient să deschizi un restaurant cu un meniu extins și decor generic. Este vital să identifici exact publicul țintă, să creezi experiențe memorabile, să optimizezi logistica livrărilor și să fii prezent pe platformele unde consumatorii își iau deciziile – de la Glovo la Instagram.

FPIOR reunește în prezent peste 1.000 de companii din domeniu, devenind o voce esențială în orientarea strategică a pieței.

Tania DAMIAN

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Furtuni violente în România. Un deces confirmat în Banat, un pod prăbușit în Maramureș și trafic paralizat. Autoritățile cer populației să se adăpostească urgent
24/05/2025 17:00

Romania se confruntă, in acest sfarsit de săptămană, cu un val de furtuni violente care afectează grav mai multe regiuni ale tării. Meteorologii au emis avertizări de vreme severă, iar autoritătile sun ...

Guvernul se pregătește să scoată uraniul  din zona Moldovei!
23/05/2025 11:36

* pentru asta, va redeschide mina de la Tulghes-Grinties (Neamt), aflată in paragină de ani de zile * pană in anul 2016, mina Crucea-Botusana (Suceava), operată de Compania Natională a Uraniului (CNU), a r ...

Lansarea proiectului:     SC ART RESIDENCE DEVELOPMENT SRL
23/05/2025 10:34

 Lansarea proiectului: SC ART RESIDENCE DEVELOPMENT SRL 

COMUNICAT DE PRESĂ  23.05.2025 Transformarea digitală a societății ROMENERG ENERGIE S.R.L. Iași orientată către creșterea intensității digitale
23/05/2025 09:00

 COMUNICAT DE PRESĂ 23.05.2025 Transformarea digitală a societătii ROMENERG ENERGIE S.R.L. Iasi orientată către cresterea intensitătii digitale

Validarea a adus apreciere în linie a leului
22/05/2025 18:57

Validarea de către CCR a mandatului de presedinte a candidatului independent Nicusor Dan a indus un sentiment de optimism in piata valutară iar leul s-a apreciat in linie fată de principalele valute. Cursul ...

De ce e mai bine să obții credite în euro, nu în lei
22/05/2025 11:41

* economistul Radu Georgescu este ferm: „Din perspectiva unui tip care a fost 4 ani director financiar intr-o bancă... toate creditele mele sunt in euro. În acest moment, plătesc o rată cu 50% ma ...

Digitalizarea proceselor de contabilitate pentru CABINET DE EXPERTIZĂ CONTABILĂ POPA IOANA ANDA SRL
22/05/2025 09:15

 Digitalizarea proceselor de contabilitate pentru CABINET DE EXPERTIZĂ CONTABILĂ POPA IOANA ANDA SRL

Un român din trei nu a redirecționat niciodată cota de 3,5% din impozit
22/05/2025 07:39

Într-un context in care neincrederea si lipsa de informare afectează profund implicarea civică, redirectionarea celor 3,5% din impozitul pe venit devine un test simplu, dar esential, al solidaritătii. ...

 „Majorarea TVA ar fi un dezastru”. Măsurile reale pe care le poate lua statul pentru a reduce deficitul
22/05/2025 05:09

Economistul Mircea Cosea avertizează că o eventuală crestere a TVA-ului ar fi „cea mai proastă măsură” pe care ar putea-o lua Guvernul in actualul context economic. In emisiunea Puterea Stirilor, prof ...

BNR nu dezvăluie noul prag psihologic al euro
21/05/2025 18:12

* la inceputul toamnei trecute, oficialii BNR, inclusiv guvernatorul său, recunosteau că leul este supraapreciat fată de euro cu circa 5%, ceea ce ar fi echivalat cu o crestere a cursului la circa 5,2 lei M ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei