Luptă în instanţă din 2011 pentru o amendă de 92.000 de lei
Dimensiune font:
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacău a câştigat un proces cu o instituţie financiară nebancară.
Oficialii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor au anunţat că au câştigat un proces după doi ani şi jumătate de la deschiderea acţiunii. În iunie 2011, comisarii din Bacău au efectuat un control la EFG Retail Service IFN SA, la un spaţiu din municipiul reşedinţă de judeţ unde operatorul economic încheia contracte de credit pentru vânzarea în rate a produselor electronice şi electrocasnice, în colaborare cu un supermaket. După verificarea formularelor de contract utilizate la acordarea liniei de credit Euroline American Expres, au fost identificate mai multe deficienţe.
„Clauzele în discuţie erau cele referitoare la comisioanele percepute şi la modul de calcul a dobânzii. Au fost stabilite 5 contravenţii în sarcina EFG Retail Service IFN SA, fiind aplicate 4 amenzi contravenţionale şi un avertisment. Cuantumul total al amenzilor a fost de 92.000 lei. EFG Retail Service IFN SA a formulat plângere contravenţională împotriva procesului - verbal de constatare a contravenţiei, deşi a achitat o mica parte a amenzii“, a detaliat Marian Grigoraş, şeful Comisariatului Regional.
După ce în prima instanţă Judecătoria Bacău a dat câştig de cauză reclamantei, Comisariatul Regional a formulat recurs. Pe data de 17 decembrie 2013, Tribunalul Bacău a admis recursul şi a respins plângerea EFG. „Ne bucurăm că instanţa a validat constatările comisarilor CJPC Bacău. EFG Retail Service IFN SA mai are de achitat către bugetul statului suma de 90.000 lei. Noi, urmează să verificăm dacă deficienţele constatate în 2011 se mai regăsesc în contractele utilizate în prezent“, a afirmat Marian Grigoraş.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau