Cu vorba lungă şi telefonată, moartea este provocată
Dimensiune font:
În Spania, săptămâna trecută, un teribil accident feroviar a ucis 78 de oameni şi a rănit circa 150.Vinovat de această tragedie, care a îndoliat zeci de familii, se pare că ar fi mecanicul locomotivei, care ar fi intrat într-o curbă cu o viteză cu 100 km mai mare decât cea permisă pe acel tronson. Omul primise, cu câţiva kilometri mai înainte, şi o notificare ce l-ar fi obligat, teoretic, să micşoreze viteza, dar, în ciuda experienţei sale de trei decenii, n-a ţinut cont. Era ocupat cu o problemă mult mai importantă:vorbea la telefon. Încă nu se ştie dacă o făcea cu un amic, plănuind mersul la o bere, sau cu cineva din familie, despre oarece probleme domestice. N-ar mira foarte mult să aflăm că şi unii piloţi de avioane au preocupări asemănătoare...
Dar principala problemă se înregistrează pe şosele.
Recent, o tragedie, petrecută în Muntenegru, a îndoliat mai multe familii din România. Şi în acest caz se pare că şoferul aflat la volan era mai atent la conversaţia de pe mobil decât la drum, ceea ce i-a fost fatal şi lui, dar mai ales unor pasageri care nu aveau nici o vină.
O universitară ieşeancă mărturisea că a avut mari emoţii pe parcursul unei călătorii de 32 de ore cu un autocar, deoarece fiecare dintre cei trei şoferi care se schimbau la volan utiliza o mare parte a timpului pentru conversaţii telefonice.
Încerc exact aceeaşi stare stresantă ori de câte ori utilizez maxi-taxi-urile, pentru că majoritatea şoferilor acestora şi-au făcut un prost obicei de a confunda spaţiul lor cu acela al unei cabine telefonice mobile, ca să nu mai spun că una dintre mâini este ocupată cea mai mare parte din vreme cu număratul banilor.
Cu certitudine, nu este vorba de cazuri izolate. Potrivit unui studiu publicat de către o companie de asigurări, vorbitul la telefonul mobil se situează pe locul doi în topul cauzelor generatoare de accidente soldate cu morţi. Un alt studiu, realizat de Comisia Europeană, subliniază faptul că utilizarea mobilului creşte riscul de accident rutier cu 50 la sută, atât în cazul conducătorilor auto, dar şi în acela al pietonilor care traversează strada cu aparatul la ureche!
Cu toate aceste evidenţe, cel puţin în România legile sunt extrem de blânde. Mai precis, dacă eşti surprins de un poliţist vorbind la mobil în timp ce conduci, rişti să fii penalizat cu 2 puncte şi amendat cu o sumă de circa 200 lei. Un fleac, în condiţiile în care factura telefonică a multora dintre vorbăreţi este de 5-10 ori mai mare. Aici ne dăm seama şi de o posibilă cauză a lipsei de iniţiativă privind înăsprirea legilor:cum şi-ar putea permite cineva să atenteze la profiturile uriaşe ale companiilor de profil?! Cât priveşte permisiunea de a vorbi cu ajutorul dispozitivului „mâini libere”, e o reală frecţie la un picior de lemn, pentru că adevărata problemă constă în diminuarea atenţiei conducătorului auto, indiferent de cum vorbeşte.
Şi, pentru că tot mulţi dintre noi consideră America un exemplu demn de urmat în varii domenii & situaţii, merită să consemnăm o propunere făcută de National Transportation Safety Board, conform căreia vorbitul la telefonul mobil, inclusiv prin intermediul sistemelor hands-free, ar putea fi considerat ilegal pe teritoriul SUA. Deja, în peste 20 de state americane este interzisă trimiterea de sms-uri de pe mobil la volan, iar altele discută luarea unor măsuri similare. Asta pentru că, în SUA, în doar şase ani, au murit 16.000 de oameni în accidente cauzate de utilizarea telefonului în timpul şofatului...
E adevărat, trăim într-un secol al vitezei, dar asta nu trebuie să însemne accelerarea ritmului cu care moartea seceră vieţi!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
bicu
Jul 29, 2013
ce lege de kkt sa opreti vb la telefon cu ajutorul dispozitivelor maini libere,cand te gandesti ca omul poate fi atent la 3 activitati simultan demonstrate dpdv psihologic.ganditi-va ca sunt multe tipuri de autovehicule dotate cu telefon intern.
Adauga comentariul tau