ABSOLUT TOTUL DESPRE BAC 2013 Marile noutati ale subiectelor din acest an

default

Dimensiune font:

| 01-07-2013 12:56

BAC 2013 Primul examen scris pentru absolventii de liceu: Limba si literatura romana. Marile noutati ale subiectelor din acest an

 

Absolventii de liceu sustin astazi primul examen scris al Bacalaureatului 2013, proba la Limba si literatura romana. Marea noutate a bacalaureatului din acest an o reprezinta faptul ca elevii de la profilul real vor avea subiecte diferite la limba romana fata de cei de la profilul umanist. O alta modificare o constituie "eliminarea textului aforistic/critic, folosit ca suport in cadrul subiectului al II-lea".

"Modificarea a fost determinata de constatarea ca, de cele mai multe ori, receptarea textului - suport folosit la acest subiect ii punea in dificultate pe foarte multi dintre candidati. Acestia se concentrau pe ideea formulata in citat (de cele mai multe ori inteleasa gresit) si nu pe formularea propriei opinii despre problematica pusa in discutie", a explicat Ministerul Educatiei.

Filiera teoretica, profilul uman si filiera vocationala, profilul pedagogic, au aceeasi varianta de subiect la examenul de Limba si literatura romana, deoarece numarul de ore dedicat disciplinei a fost mai mare decat pentru celelalte specializari. O varianta diferita de subiect a fost creata pentru filiera teoretica, profilul real, filiera tehnologica si filiera vocationala, toate celelalte profiluri, in afara celui pedagogic.
Pentru sesiunea iunie-iulie, s-au inscris la Bacalaureat 188.251 de absolventi, iar la proba de Limba si literatura romana, 162.338 de absolventi. 7.762 sunt asteptati la proba de Limba si literatura materna, 174.555 la proba obligatorie a profilului si 165.373 la proba la alegere a profilului si specializarii. Diferentele in ceea ce priveste numarul de candidati provin din faptul ca o parte dintre acestia sunt absolventi ai seriilor anterioare care au sustinut si promovat unele dintre probe, echivalandu-si ulterior notele pentru aceasta sesiune, sustine Ministerul Educatiei.

Calendarul examenului de Bacalaureat 2013 - sesiunea iunie-iulie

10 - 12 iunie     Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana - proba A
12 - 14 iunie     Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna - proba B
17 - 21 iunie     Evaluarea competentelor digitale - proba D
25 - 28 iunie     Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala - proba C
1 iulie               Limba si literatura romana - proba E)a) - proba scrisa
2 iulie               Limba si literatura materna - proba E)b) - proba scrisa
3 iulie               Proba obligatorie a profilului - proba E)c) - proba scrisa
(Matematica - pentru profilul real din filiera teoretica, pentru toate profilurile din filiera tehnologica si pentru profilul militar si profilul pedagogic - specializarea invatatori-educatoare, din filiera vocationala / Istorie - pentru profilul umanist din filiera teoretica si pentru toate profilurile si specializarile din filiera vocationala, cu exceptia celor de la specializarea invatatori-educatoare)

5 iulie               Proba la alegere a profilului si specializarii - proba E)d) - proba scrisa
(Fizica, Chimie, Biologie sau Informatica - pentru profilul real din filiera teoretica, pentru profilul tehnic si profilul resurse naturale si protectia mediului din filiera tehnologica si pentru profilul militar din filiera vocationala / Geografie, Filosofie, Logica si argumentare, Economie, Psihologie si, dupa caz, Sociologie - pentru profilul umanist din filiera teoretica, pentru profilul servicii din filiera tehnologica si pentru toate profilurile si specializarile din filiera vocationala, cu exceptia profilului militar)

8 iulie               Afisarea rezultatelor (pana la ora 12:00)
8 iulie               Depunerea contestatiilor (orele 12:00 - 16:00)
9 - 11 iulie        Rezolvarea contestatiilor
12 iulie              Afisarea rezultatelor finale

Cum se desfasoara examenul - Metodologia de organizare a Bacalaureatului

Accesul candidatilor in centrul de examen la probele scrise se face in intervalul 7:30 - 8:30. La accesul absolventilor de liceu in centrul de examen se procedeaza astfel:
  • un profesor si un membru al personalului de paza solicita la intrarea fiecarui candidat prezentarea actului de identitate, si verifica daca fotografiile corespund;
  • candidatii sunt indrumati spre zona din centrul de examen unde se gasesc salile de examen;
  • candidatii sunt atentionati sa citeasca extrasele din Metodologie afisate pe usa salii de examen si sa nu stationeze pe holuri mai mult de 5-7 minute;
  • candidatii care au materiale/obiecte nepermise in sala de examen sunt indrumati spre sala de depozitare a acestora.
Candidatul care are asupra sa materiale nepermise in sala de examen (telefoane mobile, culegeri, manuale, notite, insemnari etc., precum si orice mijloace electronice de calcul sau de comunicare, poseta/geanta etc.) va primi o punga/plic in care sa le introduca, impreuna cu o declaratie tip in care se mentioneaza numele si prenumele si obiectele personale care vor fi depozitate si va fi indrumat de catre un membru al echipei de control spre sala de depozitare a obiectelor personale.

Examenul dureaza 3 ore.

Elevii care sunt surprinsi in examen cu copiute sau telefoane mobile sunt dati afara din examen, indiferent daca au copiat sau nu. Inainte de aducerea subiectelor in sali, asistentii vor explica elevilor modul de desfasurare a probei si modul de completare a datelor personale pe foaia tipizata.

Candidatii se aseaza cate unul in banca, in ordine alfabetica, in functie de disciplina si de tipul de subiect primit, conform listelor afisate. Fiecare candidat primeste o coala de hartie tipizata, pe care isi scrie cu majuscule numele, prenumele tatalui, toate prenumele personale, in ordinea in care sunt trecute in actul de identitate si completeaza citet celelalte date de pe coltul ce urmeaza a fi lipit.

Coltul colii tipizate va fi lipit, dupa distribuirea subiectelor in sali, numai dupa ce asistentii din sali au verificat identitatea candidatilor, dupa completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce acestia semneaza in interiorul portiunii care urmeaza a fi sigilata. Colturile lucrarilor vor fi lipite numai dupa ce candidatii au inceput sa scrie pe foaia de concurs rezolvarea subiectelor. Procedura anterioara se repeta pentru toate colile tipizate utilizate de candidat pentru a redacta lucrarea.

Candidatii vor primi atatea coli tipizate si ciorne cate le sunt necesare. Pentru lipirea coltului lucrarii se va folosi lipici sau acelasi tip de etichete autocolante, pentru toate centrele de examen dintr-un judet.

Inscrierea numelui candidatului pe foile tipizate in afara rubricii care se sigileaza, precum si orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrarii, atrag dupa sine anularea lucrarii scrise respective. Propunerea de anulare se poate face atat in centrul de examen, cat si in centrul de evaluare, de catre persoanele din comisie care sesizeaza semnele distinctive, iar decizia se ia de catre presedintele comisiei, dupa consultare cu comisia judeteana/a municipiului Bucuresti.

Dupa anuntarea variantei de subiect extrasa de Comisia Nationala de Bacalaureat, se multiplica subiectele in numar egal cu numarul candidatilor, urmand ca acestea sa fie distribuite in sali.

Pentru elaborarea lucrarii scrise, candidatii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare albastra, iar pentru executarea schemelor si a desenelor folosesc numai creion negru. Pentru probele scrise la disciplinele "Matematica" si "Geografie", candidatii pot sa utilizeze instrumente de desen.

Se interzice folosirea, in timpul probelor scrise, a mijloacelor de calcul. Se foloseste numai hartia distribuita candidatilor de catre asistenti.

Candidatii care doresc sa corecteze o greseala taie fiecare rand din pasajul gresit cu o linie orizontala. In cazul in care unii candidati, din diferite motive, doresc sa-si transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de catre asistenti in procesul-verbal de predare-primire a lucrarilor scrise. Colile folosite initial se anuleaza pe loc de catre asistenti, mentionandu-se pe ele "Anulat", se semneaza de catre asistenti si se pastreaza in conditiile stabilite pentru lucrarile scrise.

In timpul desfasurarii probelor scrise, asistentii nu dau candidatilor nicio indicatie, nu discuta intre ei si nu rezolva subiectul de examen. Unul dintre asistenti sta in fata clasei, celalalt in spatele clasei si nu au alte preocupari in afara de supraveghere. In cazul in care acestia incalca aceste dispozitii, presedintele comisiei poate decide inlocuirea lor si, daca este cazul, poate face si propunere de incepere a procedurii de cercetare disciplinara.

Dupa ce isi incheie lucrarile, candidatii numeroteaza foile, sub indrumarea asistentilor, numai cu cifre arabe, in partea de jos a paginii, in coltul din dreapta, indicand pagina curenta si numarul total de pagini, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, daca elevul a scris in total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar cateva randuri, partea nescrisa fiind barata de catre asistenti. Dupa incheierea numerotarii, candidatii predau asistentilor lucrarile si semneaza pentru confirmarea predarii lucrarii si a numarului de pagini.

La expirarea celor trei ore acordate, candidatii predau lucrarile in faza in care se afla, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. In cazul in care un candidat refuza sa predea lucrarea scrisa, acest lucru se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenti si atrage dupa sine eliminarea candidatului din examen.

Trei candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari. La predarea lucrarilor, asistentii bareaza spatiile nescrise, verifica numarul de pagini si il trec in procesele-verbale de predare-primire pe care le semneaza candidatii, precum si in rubrica prevazuta pe prima pagina a lucrarii.

Ciornele si lucrarile anulate se strang separat si se pastreaza in centrul de examen.

Marea noutate a Bacalaureatului 2013: Subiecte diferentiate la Limba si literatura romana

Marea noutate pe care o aduce bacalaureatul de anul acesta este diferentierea subiectelor. La examenul scris de Limba Romana, absolventii de liceu vor avea subiecte diferite, pentru ca 2013 este primul an in care aceasta proba a fost diferentiata: elevii de la profilul Real si cei de la filierele Tehnologica si Vocationala vor avea de rezolvat subiecte diferite la examenul de Limba si literatura romana fata de absolventii de la profilurile Umanist si Pedagogic. Diplomele de Bacalaureat raman, insa, la fel ca anii trecuti.

Aceasta modificare a fost facut de anul trecut, prin schimbarea programelor de examen, dar nu a fost comunicata decat odata cu debutul sesiunii pentru olimpici a Bacalaureatului 2013.

Contactata de HotNews.ro, Ecaterina Andronescu a declarat ca "subiectele trebuie sa fie adecvate programelor scolare si diferentiate" si ca a comunicat aceasta modificare, "despre adecvarea subiectelor la programa am vorbit constant si scoala nu cred ca trebuie facuta dupa ureche". Rectorii unor mari universitati au criticat, insa, ministerul Educatiei pentru diferentierea subiectelor fara o modificare a diplomelor de BAC pe care elevii le obtin.
Detalii despre acest subiect aici, aici si aici

Promovabilitatea de la BAC in ultimii 9 ani - Sesiunea iunie-iulie
  • BAC 2012: 44,3% (inainte de solutionarea contestatiilor promovabilitatea era de 43,04%)
  • BAC 2011: 45,72% (inainte de solutionarea contestatiilor promovabilitatea era de 44,07%)
  • BAC 2010: 69,30%
  • BAC 2009: 81,47%
  • BAC 2008: 78,26%
  • BAC 2007: 82,08%
  • BAC 2006: 80,48%
  • BAC 2005: 84,66%
  • BAC 2004: 84,61%
Promovabilitatea de la BAC in ultimii 9 ani - sesiunea de toamna
  • BAC 2012 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 25,49%
  • BAC 2011 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 16,8%
  • BAC 2010 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 34,92%
  • BAC 2009 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 72,64%
  • BAC 2008 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 58,93%
  • BAC 2007 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 70,23%
  • BAC 2006 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 54,94%
  • BAC 2005 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 64,86%
  • BAC 2004 Sesiunea de toamna: promovabilitate de 71,64%
Vezi aici harta promovabilitatii la BAC pe judete, in 2012 si 2011

Anul trecut, 67 de elevi au terminat Bacalaureatul cu nota 10 pe linie. Spre comparatie, in 2011 au reusit aceasta performanta 65 de absolventi de liceu.
Lista elevilor de nota 10 aici

Liceele cu promovabilitate zero scapa de orice sanctiune

Liceele cu o promovabilitate de sub 15% la Bacalaureat nu vor mai fi sanctionate, anul acesta. Ecaterina Andronescu a semnat la finalul anului trecut un ordin prin care a aprobat metodologia pe baza careia se stabileste reteaua unitatilor de invatamant preuniversitar. Ordinul elimina integral articolul introdus in metodologie in 2011 de Daniel Funeriu si care prevedea urmatoarele: "Unitatile de invatamant de nivel liceal cu un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat 2011 vor proiecta pentru clasa a IX-a, zi, un plan de scolarizare diminuat cu cel putin o clasa". In metodologia promovata de ministrul Ecaterina Andronescu aceasta prevedere este eliminata integral.
Detalii pe aceasta tema aici

Rezultatele examenului de evaluare a competentelor digitale, BAC 2013: 9 elevi eliminati pentru ca au incercat sa copieze


Peste 40.000 de absolventi (29,65%) ai claselor a XII-a au obtinut calificativul "experimentat" la examenul de evaluare a competentelor digitale din cadrul bacalaureatului. 9 candidati au fost dati afara din examen pentru ca au incercat sa copieze, iar 832 de elevi (0,60%) au fost evaluati "fara calificativ", informeaza Ministerul Educatiei printr-un comunicat remis HotNews.ro. 
Detalii aici

Rezultatele examenului oral de Limba materna, BAC 2013: Niciun eliminat si aproape 80% dintre elevi au primit certificat de utilizator experimentat

Amintim ca in perioada 12 - 14 iunie s-a desfasurat examenul oral de Limba Materna din cadrul Bacalaureatului 2013, sesiunea iunie-iulie. La aceasta proba s-au inscris 7.590 de absolventi de liceu, dintre care 243 (1,88%) au absentat. Nici un elev nu a fost eliminat din examen.

Rate ridicate de participare la proba de competente s-au inregistrat in judetele Harghita (2.016 elevi), Mures (1.234 elevi) si Covasna (933 elevi). Din totalul candidatilor prezenti, 5.911 (77,88%) au intrat in posesia certificatului de utilizator experimentat, 1.283 (16,90%) au obtinut certificatul de utilizator avansat, iar 253 (3,31%) au primit certificat de utilizator de nivel mediu.

Comparatie cu Bacalaureatul 2012

Anul trecut, 120 de elevi au fost dati afara din clase la examenul de Limba si literatura romana (BAC 2012) pentru ca au incercat sa copieze. In urma cu doi ani, la Bacalaureatul 2011, au fost dati afara 233 de elevi din examenul de Limba si literatura romana pentru tentativa de fraudare (
Sursa).

Vezi Subiectele de anul trecut, la Limba si literatura romana: "Craii de Curtea-Veche" de Mateiu I. Caragiale si un eseu pornind de la o poezie a lui Mihai Eminescu



Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei