Sute de copii şi adulţi ieşeni, din nou la şcoală!
Dimensiune font:
Grupurile ţintă implicate în proiectul „A doua şansă” sunt reprezentate, la Iaşi, de 60 de copii antepreşcolari şi 200 de copii preşcolari care se află în situaţie de risc educaţional, 480 de elevi care se află în situaţie de risc educaţional, 200 de tineri/adulţi care nu şi-au finalizat educaţia obligatorie, 260 de cadre didactice şi 740 de părinţi ai copiilor implicaţi în cadru proiectului.
Decembrie este o lună de bilanţ, o lună a sărbătorii şi a bucuriei. Pentru echipa care implementează proiectul „Şcoli prietenoase în comunităţi implicate”, luna decembrie este încărcată de satisfacţia derulării proiectului pe parcursul a 19 luni. În această perioadă, în centrul atenţiei au fost copiii, preşcolari sau elevi din învăţământul primar şi gimnazial din Răducăneni, Pârcovaci, Deleni, Erbiceni, Podu Iloaiei şi Hârlău, dar şi adulţii, fie în calitate de elevi ai programului „A doua şansă”, fie în calitate de părinţi.
De la conferinţa de lansare a proiectului, în luna octombrie 2018, În cadrul Caravanei „Şcoli prietenoase în comunităţi implicate”, în cele 6 comunităţi s-au derulat 6 evenimente de susţinere a educaţiei, 2 spectacole comunitare, precum şi ateliere estivale sau activităţi de tip After-school pentru un număr de 180 de elevi şi activităţi de tip „A doua şansă”.
Ateliere estivale au fost destinate copiilor antepreşcolari şi şcolari. Scopul acestei activităţi a constat în asigurarea unui context de socializare interculturală pozitivă şi de dezvoltare a deprinderilor de viaţă în spaţiul educaţional. Pentru ateliere au fost selectaţi cu precădere copii de 2 ani, care urmează să fie înscrişi la grădiniţă şi copii de 5 ani care urmează să fie înscrişi în grupa pregătitoare.
Programul „A doua şansă - învăţământ primar” are drept scop sprijinirea copiilor/ tinerilor/ adulţilor pentru recuperarea învăţământului primar, fiind deschis tuturor celor care nu au finalizat acest nivel de studii şi care au depăşit cu cel puţin 4 ani vârsta de şcolarizare corespunzătoare clasei şi au peste 15 ani. Programul „A doua şansă - învăţământ secundar inferior” are drept scop sprijinirea persoanelor care au depăşit cu cel puţin 4 ani vârsta de şcolarizare corespunzătoare clasei şi care nu au finalizat învăţământul gimnazial, astfel încât aceştia să îşi poată completa şi finaliza educaţia de bază din cadrul învăţământului obligatoriu, precum şi pregătirea pentru obţinerea unei calificări profesionale într-un anumit domeniu. Astfel, cursanţii primesc un sprijin financiar în valoare de 200 lei/lună timp de 16 luni.
Începând cu luna ianuarie elevii vor redescoperi tainele picturii, astfel încât vor fi vernisate 6 expoziţii în cele 6 şcoli implicate în proiect în cadrul activităţii „Ştiaţi că…?”
Zeci de cadre didactice vor fi formate ca educatori parentali
În cadrul proiectului vor fi organizate 2 work-shop-uri cu titlul „Promotori pentru Educaţia Parentală”, în cadrul cărora 74 de cadre didactice vor fi formate ca educatori parentali. Rolul acestor work-shop-uri este de a facilita schimbul de experienţe în special din aria educaţiei parentale, dezbaterea pe marginea celor mai eficiente metode de lucru cu părinţii şi a metodelor de promovare a filosofiei educaţiei parentale în comunităţi şi mai ales conştientizarea acesteia de către părinţi. Fiecare educator parental va organiza câte un curs de educaţie parentală în comunitate, astfel încât vor avea loc mai multe întâlniri cu părinţii implicaţi în proiect, întâlniri ce oferă cadrul propice pentru schimbul şi transferul de bune practici, pentru identificarea unor metode echilibrate, pozitive de creştere şi educare a copiilor. „Programele de educaţie parentală s-au dezvoltat ca răspuns la circumstanţele sociale actuale, care impun prin particularităţile lor utilizarea de noi practici parentale cu ajutorul cărora părinţii îşi pot creşte copiii adaptaţi condiţiilor sociale actuale, dar şi flexibili în a se adapta contextelor viitoare. Dacă ne referim la contextul actual, putem spune că rapiditatea cu care se produc schimbările în sfera socială, alterarea statutului familiei, anxietatea manifestată în domeniul parentalităţii determină părinţii să resimtă nevoia de sprijin specializat în vederea însuşirii de noi practici pentru exercitarea parentalităţii. Aceste achiziţii sunt necesare, dacă ţinem cont de faptul că practicile parentale sunt percepute ca fiind factorul cu cea mai mare influenţă asupra rezultatelor copiilor”, a precizat prof. univ. dr. Ştefan Cojocaru, coordonatorul Asociaţiei HoltIS. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau