Copiii care învață pentru viitor. Meserii care nu existau acum 10 ani

meserii-IS

Dimensiune font:

| 06-02-2025 13:53

 * într-o lume în care tehnologia și sustenabilitatea modelează fiecare aspect al vieții cotidiene, educația nu face excepție * sistemele educaționale de pe glob se reinventează pentru a răspunde nevoilor unei piețe a muncii în continuă evoluție, pregătind tinerii pentru profesii care nu existau acum zece ani

 

 

Pe măsură ce lumea se schimbă cu o viteză amețitoare, sistemul educațional este pus în fața unei provocări semnificative: pregătirea elevilor pentru meserii care, până de curând, nici măcar nu existau. În centrul acestei transformări se află tehnologia, inteligența artificială (IA) și sustenabilitatea, domenii care acum zece ani erau abia la începuturile lor în ceea ce privește aplicațiile practice.

 

Adaptarea curriculumului școlar

În școlile din întreaga lume, programele tradiționale sunt reevaluate și adaptate pentru a include competențe care să corespundă cerințelor pieței de muncă moderne. „Am integrat module de programare, robotică și design de mediu în curricula de bază încă de la ciclul primar”, explică Elena Popescu, directoarea unei școli din Iași. Este esențial ca elevii noștri să înțeleagă și să aplice principii de bază ale sustenabilității și tehnologiei de la o vârstă fragedă”.

 

Meserii la ora actuală

Printre meseriile care nu existau acum zece ani și care acum sunt în vogă, se numără specialiștii în etica inteligenței artificiale, inginerii în vehicule autonome, specialiștii în securitate cibernetică, dezvoltatorii de software pentru realitate augmentată și virtuală, și consultanții în sustenabilitate. Acestea sunt domenii care au evoluat rapid datorită progreselor tehnologice și necesității unui viitor mai sustenabil.

Utilizarea tehnologiei în educație nu se limitează doar la predarea competențelor tehnice, ci și la modul în care cursurile sunt livrate. Clasele interactive, învățarea bazată pe jocuri și realitatea augmentată sunt acum parte integrantă a educației moderne. Folosim realitatea virtuală pentru a simula ecosisteme naturale în cursurile de biologie, permițând elevilor să exploreze coralii Marelui Barier de Corali fără a părăsi sala de clasă”, spune Andrei Marinescu, profesor de științe.

 

Pregătirea profesorilor

Pentru a ține pasul cu schimbările, și formarea profesorilor a evoluat. Programele de formare profesională continuă sunt acum focalizate pe tehnologie educațională și metode de predare inovative. Este crucial ca profesorii să fie la curent cu ultimele tehnologii și să înțeleagă cum să le integreze eficient în procesul educațional”, afirmă Ioana Toma, expert în educație.

Schimbarea în educație nu este un fenomen izolat, ci un răspuns la nevoia globală de a pregăti tinerii pentru un viitor incert. Acest lucru este recunoscut la nivel internațional, unde organizații precum UNESCO promovează inițiative de integrare a tehnologiei și sustenabilității în educație.

În concluzie, pe măsură ce meseriile se transformă și apar noi domenii, educația rămâne esențială pentru a asigura că generațiile viitoare nu doar că vor putea să ocupe aceste noi roluri, ci vor fi și pionieri în crearea unui viitor mai bun și mai sustenabil. Pe acest fundal dinamic, copiii care învață astăzi pentru meserii care nu existau ieri, sunt veritabilii arhitecți ai zilei de mâine.


 

Tehnologia și inteligența artificială

Primul mare pilon al acestei transformări este tehnologia, în special inteligența artificială (IA). Școlile integrate în trendurile actuale nu doar că îi învață pe copii să folosească tehnologia, dar îi și pregătesc să contribuie la dezvoltarea ei. De exemplu, în unele școli din Statele Unite și Europa, programarea devine o materie obligatorie încă din ciclul primar.

Un exemplu emblematic este inițiativa „AI First”, lansată de guvernul finlandez. Programul este destinat să încurajeze și să cultive o înțelegere profundă a IA în rândul studenților. Elevii învață nu doar cum să programeze algoritmi, ci și cum să aplice principii etice în utilizarea acestora.

Meserii precum consultant în sustenabilitate” sau inginer în regenerare urbană” au început să apară în oferta de muncă, răspunzând nevoii de a construi orașe mai verzi și mai eficiente din punct de vedere energetic.

Adaptarea sistemului educațional la noile realități ale pieței muncii este crucială pentru a asigura că tinerii vor putea accesa și excela în meserii care acum zece ani nici măcar nu existau. Prin integrarea tehnologiei, a inteligenței artificiale și a sustenabilității în curriculum, școlile joacă un rol esențial în formarea viitoarelor generații. Astfel, sunt puse bazele unei societăți care nu doar că va supraviețui schimbărilor rapide, ci va prospera prin inovație și respect pentru mediul înconjurător.

Astfel, copiii care învață astăzi pentru viitor sunt pregătiți nu doar să se angajeze în meserii noi, ci să le creeze pe cele care vor veni.

 

Maura ANGHEL

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Actorii de la Ateneul din Iași pleacă în Georgia
23/03/2025 09:36

În perioada 1-6 aprilie 2025, Ateneul National din Iasi va participa la Festivalul International de Teatru pentru Tineret din Georgia (SITFY), un eveniment de prestigiu care adună tineri artisti din intr ...

La Iași se va deschide a treia școală de Poliție din țară
23/03/2025 09:32

Iasul va avea o scoală de politie regională. Consiliul Local Iasi a aprobat transferul unei proprietăti către stat, cu scopul de a amenaja o scoală de politie. Ministerul Afacerilor Interne (MAI), prin Pol ...

Falsuri pentru pădure: firmă din Suceava, suspectată că a trucat documente ANAF pentru a prinde licitații publice
22/03/2025 16:54

Poliţiştii din judeţul Suceava fac cercetări in rem intr-un dosar fals material in inscrisuri oficiale după ce o firmă care activează in domeniul exploatării masei lemnoase ar fi prezentat certificate e ...

Crin Antonescu, în fața liderilor PSD: 'Cu toţii vom câştiga, vă asigur, vă promit, marea bătălie a prezidenţialelor'
22/03/2025 16:31

„Alături, cu totii vom castiga marea bătălie a prezidentialelor”, asigură, sambătă, candidatul coalitiei PSD-PNL-UDMR la alegerile prezidentiale, Crin Antonescu. „Alături, cu toţii vom caştiga, ...

Ei sunt polițiștii care trebuie să ne apere: S-a împușcat în cap, înainte de a intra în tură
22/03/2025 16:01

Un poliţist de la o secţie rurală de poliţie din judeţul Bacău a fost găsit impuşcat, vineri seară, la scurt timp după ce a ridicat armamentul din dotare pentru a intra in tură. Tanărul, care active ...

Cu cât se vinde cocaina pe străzile din Iași
22/03/2025 14:12

* in scopul fidelizării consumatorilor si pentru inlăturarea unei eventuale concurente, membrii grupului anihilat de politisti in această săptămană ar fi vandut, la nivel stradal, cocaina la un pret cupri ...

Exproprieri la Prut. Statul plătește 2 lei/mp!
22/03/2025 14:04

* 16 ieseni vor fi expropriati in vederea realizării Podului peste Prut, din cadrul Autostrăzii Unirii A8 * acestia vor primi, in medie, 2,03 lei /mp * la exproprierile de anul trecut, pentru tronsonul Leghin ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
22/03/2025 14:03

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
22/03/2025 14:03

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Rutiera din Iași a scos la stradă 7 radare!
22/03/2025 14:03

* Politia foloseste acum sistemul cu trepiede si carduri speciale, care permit transmiterea imaginilor la Directia Generală de Trafic * prin urmare, amenzile sunt expediate prin postă, fără a mai fi nevoie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei