Metodele pe care le folosesc taximetriştii ca să vă ţepuiască
Dimensiune font:
* ieşenii care aleg să călătorească cu taxiul trebuie să fie foarte vigilenţi pentru a nu fi taxaţi la supra-preţ * pentru a-şi rotunji veniturile, taximetriştii recurg la tot felul de metode ilegale
Din dorinţa de a-şi rotunji cât mai mult veniturile, taximetriştii ieşeni recurg la tot felul de metode pentru a-şi înşela clienţii. De obicei, victime ale escrocilor de pe taxiuri sunt ieşenii neatenţi, persoane din mediul rural sau turiştii străini. Pentru a trage ţeapă călătorului, ei au un arsenal diversificat. Una dintre metode, şi cea mai simplă, este schimbarea tarifului de noapte cu mult mai devreme decât ar fi normal. De exemplu, aceştia trec pe tariful de noapte în jurul orei 20 în loc de 22. „Câştigul este de doar doi bani la kilometrul parcurs, însă la curse mai lungi se simte. Recurgem la aceste metode deoarece nu mai putem face faţă cheltuielilor. Zilnic, la patron trebuie să virăm între 70 şi 100 de lei, în funcţie de autoturismul pe care lucrăm, plus carburantul. În aceste condiţii noi nu mai rămânem cu nimic”, ne-a mărturisit un taximetrist, sub rezerva anonimatului. Acesta a mai dezvăluit şi alte metode care golesc buzunarele călătorilor. Spre exemplu, metoda „Maimuţa”, care foloseşte un dispozitiv electronic prin intermediul căruia se transmit semnale aparatului de taxat şi se majorează preţul cursei. Taximetristul, prin intermediul unui întrerupător montat în locuri ferite de ochii călătorului, îl apasă constant, transmiţând impulsuri electrice. Pentru a depista escrocheria, clientul trebuie să urmărească în mod constant aparatul de taxat, pentru a observa dacă tariful sare nejustificat.
Aparatul de taxat, legal vorbind, ar trebui să fie calibrat metrologic. Această calibrare se face în funcţie de autovehicul şi de anvelope. În funcţie de acestea este stabilită o constantă. În funcţie de numărul rotaţiilor anvelopei pe parcursul unui kilometru este stabilit tariful stabilit şi înscris în avizul metrologic. Dacă tipul de anvelopă este schimbat, adică este mai mare decât cea iniţială cu care s-a făcut verificarea, atunci clientul e taxat nu la kilometru, ci la doar la 500 sau 600 de metri parcurşi. „Am colegi care practică şi această metodă, însă e mai riscantă. Quartz-ul şi schimbarea tarifului de noapte mai devreme rămân metodele cele mai simple, care nu-ţi dau bătăi de cap, deşi ieşi cu mai puţini bani”, a mai spus taximetristul.
O altă metodă este denumită generic „Quartz”. În acest caz, de obicei sunt folosite quarty-urile de la brichete. Odată declanşat dispozitivul, de regulă sub aparatul de taxat, se şterge automat costul cursei, iar pe bonul fiscal se imprimă doar tariful de pornire. „Folosim această metodă pentru a nu mai plăti impozit. Dacă suntem opriţi de poliţişti, ei nu ne pot verifica dacă am folosit quartz sau nu. Procedăm în acest fel atunci când clientul nu ne solicită bonul fiscal”, ne-a mai spus taximetristul. Singurii care pot verifica această mânărie sunt inspectorii Administraţiei Fiscale. În cazul în care sunt prinşi cu ocaua mică, taximetriştii riscă să fie amendaţi cu sume cuprinse între 1.000 şi 5.000 de lei, plus confiscarea dispozitivelor artizanale. Mai greu este să se ajungă până acolo, întrucât metodele de înşelat clienţii şi statul sunt greu de probat.
Chiar dacă aceste aspecte sunt cunoscute de patronii firmelor de taxi, care nu recunosc nimic. Aceeaşi poziţie e adoptată şi de reprezentanţii Camerei Taximetriştilor. „Acum nu se mai poate face nimic. Înainte, mai auzeam de comiterea unor asemenea mânării. Nu mai merge. Cel care este prins că face aşa ceva, în primul rând este dat afară din cadrul companiei, după care anunţăm autorităţile abilitate”, ne-a spus Mircea Manolache, preşedintele Camerei Taximetriştilor Iaşi. (Andrei Hurbea)
Curaţi ca lacrima
Metoda Quartz ţepuieşte statul
Modificarea constantei K
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
eu
Jul 31, 2013
si domnul mircea manolache ar fi bine sa se uite si in "ograda dumnealui".
lili
Mar 09, 2013
eu am platit 21 de lei ( 210 mii) pe aceeasi distanta ,pe acelesi tarseu ziua ,care de obicei plateam 11-12 lei. ( 110-120 mii bani vechi) dar imi era foarte rau si am fost multumita ca am ajuns de la servici acasa mai repede.sa se faca controale mai dese iar cei prinsi sa li se ea atestatul.
lili
Mar 09, 2013
eu am platit 21 de lei ( 210 mii) pe aceeasi distanta ,pe acelesi tarseu ziua ,care de obicei plateam 11-12 lei. ( 110-120 mii bani vechi) dar imi era foarte rau si am fost multumita ca am ajuns de la servici acasa mai repede.sa se faca controale mai dese iar cei prinsi sa li se ea atestatul.
vasile petcu
Mar 09, 2013
problema nu e asta. comportamentul nesimtit al petronilor de taxi fata de angajat duce la o pozitie incorecta a acestuia fata de postul ocupat. daca patronul ar plati corect cartea de munca la 8, 12 ore cat lucreaza acest taximetrist, inclusiv sporul de vechime care nu se evidentiaza si nici nu se plateste la nicio companie de taxi din iasi, atunci si angajatul ar fi mai responsabil fata de masina, fata de locul de munca in general.asa se fura unii pe altii. angajatul fura clientii, fura piesele de pe masina, patronul fura pe angajat la obligatiile de plata aferente contractului de munca. il ponteaza mai putin pe staul de plata, ii plateste mai putin la cas, cass, s.a.m.d. de aici rezulta beneficii:patronul isi ia masina noua la 3-4 ani, schimba parcul auto la 5 ani, iar angajatul munceste si imbatraneste prematur la locul de munca, facand accidente. cum credeti ca e mai bine, unii sa faca burta si altii sa coboare in pamant?
sic
Mar 09, 2013
http://bodylinemall.ro/
ady
Mar 09, 2013
problema cea mai mare este pretul mare per km. in bucuresti km este cu 30% mai mic. aceste suplimente de bani, nu se vad si in calitatea unei curse.
ionut
Mar 09, 2013
problema cea mai mare este pretul mare per km. in bucuresti km este cu 30% mai mic. aceste suplimente de bani, nu se vad si in calitatea unei curse.
adrian
Mar 09, 2013
problema cea mai mare este pretul mare per km. in bucuresti km este cu 30% mai mic. aceste suplimente de bani, nu se vad si in calitatea unei curse.
anonim
Mar 08, 2013
eronat. circumferinta anvelopei trebuie sa fie mai mica pentru a putea inregistra mai mult pe aparat, pentru ca roata mai mica se invarte de mai multe ori decat roata mare.
Adauga comentariul tau