Mihai Chirica Primăria Municipiului Iași se anunta investitii majore in Municipiu/ video

chirica   9813020438_o

Dimensiune font:

| 21-10-2021 19:37

 

 Proiectele de infrastructură rămân o prioritate pentru municipalitatea ieșeană. În perioada următoare, Primăria Municipiului Iași va demara trei astfel de proiecte: modernizarea depoului Companiei de Transport Public din zona Dacia, reabilitarea, modernizarea, extinderea și dotarea cinematografului Dacia, precum și reabilitarea termică a 14 grădinițe, școli și licee din Municipiul Iași. Obiectivele menționate fac parte din lista investițiilor prioritare care necesită concentrarea de resurse financiare proprii considerabile, dar peste posibilitățile actuale de susținere din bugetul local. Acestea acoperă trei domenii prioritare pentru municipalitatea ieșeană: mobilitatea verde, educația și cultura.

În acest scop pe 4 octombrie 2021 Consiliul Local a votat aprobarea unui contract de credit în valoare de 20.449.897,75 euro (100.000.000 lei), a contractului de garanție și a contractului privind contul de rezervă pentru serviciul datoriei. Finanțarea rambursabilă externă a fost contractată în urmă cu 17 luni de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și a fost aprobată pe 15 martie 2021 și de Comisia de Avizare a Împrumuturilor Locale (CAÎL) din cadrul Ministerului Finanțelor.
Contractul de credit și contractul de garanție au fost semnate de primarul Mihai Chirica joi, 21 octombrie 2021, în cadrul unui eveniment organizat online, la care din partea BERD au participat Venera Vlad, director asociat Infrastructură Europa (care a semnat și contractul), Susan Goerranson, director Infrastructură Europa, Elena Kiseleva, manager de proiect, și alți reprezentanți ai băncii.
„Este un moment important pentru municipiul nostru și vreau să mulțumesc pentru receptivitatea cu care BERD a înțeles necesitatea acestui împrumut. Fondurile europene nerambursabile sunt prioritare pentru orașul nostru în prezent și rămân principalul motor de dezvoltare, însă România trebuie să înțeleagă că finanțările nerambursabile se vor termina la un moment dat, iar exercițiul dezvoltării prin împrumuturi va trebui să fie bine înțeles din timp, pentru a ne putea pregăti pentru o nouă etapă de dezvoltare”, a declarat primarul Mihai Chirica.
CAÎL a autorizat două trageri, de 13.409.555,40 euro în anul 2022 și de 3.266.963,02 euro în anul 2023, restul urmând a fi repartizat după semnarea contractului.
Conform documentului menționat, perioada de grație este de până la trei ani, urmând ca rambursarea să poată fi făcută în următorii 12 ani, în 24 de rate semestriale egale. Din bugetul local al Municipiului Iași va fi asigurată plata serviciului anual al datoriei publice locale, impozitelor și taxelor aferente realizării celor trei proiecte de investiții și altor cheltuieli neeligibile ale finanțării rambursabile menționate.
Municipalitatea ieșeană a reușit să obțină condiții foarte avantajoase pentru acest credit: marja dobânzii peste rata interbancară (EURIBOR la 6 luni) de 1,15% pe an, comision de acordare de 0,50% din împrumut, comision de rambursare avantajos etc.
Primăria Municipiului Iași a mai făcut un împrumut cu rezultate importante de la BERD, de 67,5 milioane de lei (15.000.000 euro, la acea dată), cu ajutorul căruia au fost achiziționate 88 de autobuze ISUZU Citiport, după o licitație europeană organizată tot cu asistență BERD.
În prezent, gradul de îndatorare al Municipiului Iași este de 4,99%, un nivel foarte redus pentru un oraș în plină dezvoltare, în condițiile în care procentul maxim de îndatorare prevăzut de lege este de 30% (putând urca până la 70% pentru susținerea unor proiecte cu finanțare europeană). Maximul de îndatorare pe care Municipiul Iași îl va atinge în urma acestui contract este de 8,35% în perioada 2024 – 2025.
✅ Modernizarea depoului din Dacia
Proiectul de modernizare a depoului Companiei de Transport Public (CTP) din zona Dacia se află într-un stadiu avansat. În aprilie 2020 consilierii locali au aprobat raportul privind studiul de oportunitate pentru noul depou și indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, iar în mai 2021 indicatorii tehnico-economici și studiul de prefezabilitate pentru același proiect.
Costurile estimate sunt de 151.563.774,08 lei, cu TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții-montaj reprezintă 80.927.430,95 lei, cu TVA. Investiția este eșalonată pe o perioadă de trei ani, din care durata lucrărilor de 22 de luni.
Serviciile actualului depou al CTP din Dacia suferă din cauza condițiilor precare, lipsei de echipamente moderne și clădirilor inadecvate și degradate care găzduiesc activitățile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 - 1980. Concret, clădirile nu sunt izolate termic, motiv pentru care se identifică o mare pierdere energetică în desfășurarea activităților. De asemenea, se impune schimbarea rețelei de contact și a sistemului de alimentare, precum și a rețelei interioare de distribuție utilități. Se propune modernizarea integrală a sistemului de alimentare rețea contact, actualul sistem fiind conceput și realizat acum mai bine de 30 de ani, fără a fi modernizat sau reparat capital de la data construcției. În cadrul aceluiași proiect, căile de acces și circulație actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată.
Modernizarea depoului devine prioritară și în contextul achiziției, prin intermediul fondurilor europene, a 32 de tramvaie (Bozankaya și PESA) și a 44 de autobuze electrice.
Astfel, depoul va avea două spații de adăpostire, unul pentru 46 tramvaie, celălalt pentru 62 de autobuze electrice, în funcție de gabarit. Va fi primul depou din România, dar și din Europa de Est, construit pentru a fi independent energetic, astfel că toate capacitățile energetice vor fi asigurate de panouri fotovoltaice
Modernizarea depoului din zona Dacia va atrage după sine și o serie de modificări în structura arterelor de circulație din zonă, prin realizarea unei conexiuni rutiere cu zona Complexului ERA prin prelungirea străzii Tabacului. Pe strada nou creată va fi construită și o cale de rulare a tramvaielor, cu plecare din Rond Dacia, iar trama stradală va fi modernizată.
✅ Reabilitarea termică a 14 unități școlare
Unitățile de învățământ propuse spre reabilitare termică sunt:
- Grădinițele cu Program Normal nr. 11 (strada Decebal, nr. 25 bis) și nr. 21 (șoseaua Națională, nr. 64);
- Grădinițele cu Program Prelungit nr. 9 (strada Otilia Cazimir, nr. 31) și nr. 25 (strada Argeș, nr. 5);
- Școlile Gimnaziale „Alexandru Vlahuță” (strada Buridava, nr. 10), „Elena Cuza” (stradela Canta, nr. 10) și „George Coșbuc” (strada Prof. I. Simionescu, nr 16);
- Liceul Tehnologic „Petru Poni” (bulevardul Socola, nr. 110);
- Liceul Teoretic „Waldorf” (Calea Chișinăului, nr. 132 bis);
- Colegiile Tehnice „I. C. Ștefănescu” (bulevardul Socola, nr. 51-53), „Dimitrie Leonida” (bulevardul Socola, nr. 188-190), Transporturi și Construcții (bulevardul Socola, nr. 82), Electronică și Telecomunicații „Gheorghe Mârzescu” (strada M. Sturdza, nr. 43) și „Mihail Sturdza” (strada M. Sturdza, nr. 2).
Lucrările sunt estimate la 31.018.011,21 lei, cu TVA, suprafața totală propusă spre reabilitare termică fiind de aproape 35.818,45 metri pătrați.
✅ Modernizarea cinematografului Dacia
Începând cu anul 2017, Primăria Municipiului Iași a preluat în administrare mai multe cinematografe, printre care și Cinema Dacia, construit în perioada 1984-1987. În ședința din 21 martie 2019 consilierii locali au adoptat și o hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate cu elemente de documentație de avizare a lucrărilor de intervenție, a indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru proiectul „Reabilitare, modernizare, extindere și dotare cinematograf Dacia”.
Prin intermediul proiectului se propune amenajarea unor spații pentru recuzită și pentru actori, precum și reabilitarea, modernizarea și dotarea clădirii pentru a respecta standardele și cerințele actuale, inclusiv realizarea unei rezerve de apă în conformitate cu legislația și normativele în vigoare. Intenția municipalității este aceea de a transforma Cinema Dacia într-un spațiu de spectacole și activități cultural-educative pentru cei mici: „Ateneul copiilor”.
Valoarea totală a proiectului, actualizată în ședința din 2 iulie 2021, este estimată la suma de 12.812.465,14 lei, cu TVA.
 
  •  

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Iaşi, prin administratorul judiciar desemnat în dosarul nr. 10051/99/2017 (596/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor imobile din patrimoniul debitoarei S.C. „POWER LAND L.T.D.” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Canta nr. 38, bl. 531, sc. B, parter, ap. 1, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Componenţa Valoare - lei - 1. Construcţii agricole în suprafaţă de 4.519 m.p., terenul extravilan în suprafaţă de 7.160 m.p. înscris în Cartea funciară a comunei Slatina la nr. 34208 este proprietatea persoanelor fizice Ştefan Gavril şi Ştefan Aglaia, teren care figurează cu un drept de comodat în favoarea S.C. Pawer Land L.T.D. S.R.L. Iaşi pe o perioadă de 20 de ani din data de 01.01.2006 localitatea Slatina, comuna Slatina, judeţul Suceava - C1 – Grajd vaci + grajd muls; - C2 – Bucătărie furajeră + depozit furaje; - C3 – Platformă dejecţii; - C4 – Siloz de suprafaţă + bazin purin; - C5 – Fosă (septică); - C6 – Preş dezinfecţie (cabină poartă); - C7 – Puţ (forat); - C8 – Drumuri şi platforme. 62.088,25 16.155,30 3.817,45 18.396,35 514,15 4.165,00 428,40 28.581,00 Total * * 134.145,90 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare sunt cele de mai sus. Vânzarea se va efectua conform hotărârilor adunării creditorilor din data de 02.12.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 07.01.2022, ora 1000 şi se vor organiza 6 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 14.01.2022, 21.01.2022, 28.01.2022, 04.02.2022, 11.02.2022, la sediul administratorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul administratorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun imobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 1.000 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe administratorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575. Administrator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
Subscrisa EUROBUSINESS LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi, în calitate de lichidator judiciar al AYA SPORTS S.R.L., desemnat prin Sentinţa Comercială nr. 585/25.05.2010 de Tribunalul Iaşi – Sectia a II - a Civilă - Faliment în dosarul nr. 1970/99/2009 (nr. format vechi 96/2009), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, coroborat cu prevederile CPC si hotărârea Adunării creditorilor din 17.06.2021, organizează în ziua de 16.12.2021,ora 11:00, licitaţie publică competitivă cu strigare, pentru valorificarea următorului bun imobil: Denumire activ: Preț de pornire a licitației (EUR, fără TVA) Proprietate rezidențială, tip “casă de locuit cu regim de înălțime P+1E+M, cu teren aferent”, situată în Sat Răsboieni, Com. Țibănești, Jud. Iași, compusă din: 8.298,00 Teren intravilan categoria de folosință curți construcții, în suprafață de 962,26 mp, nr. cad. 392, CF nr. 237/UAT Țibănești 1.100,00 Corp clădire C1 cu destinație casă de locuit, în stare de degradare, P+1E+M, nr. cad. 392 - C1, CF nr. 237/ UAT Țibănești,Sc = 258,18 mp; Scd = 516,36 mp;Su parter = 170,48 mp;Su etaj = 172,84 mp;Su mansardă = 66,78 mp și Su totală = 410,1 mp 7.198,00 Prețurile nu includ TVA.Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin. 2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Persoanele care pretind vreun drept asupra activului ce urmează a fi scos la vânzare,au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 15.12.2021, ora 16:00, la sediul lichidatorului judiciar.În conformitate cu prevederile art. 53, din Legea nr. 85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii.Modalitatea de valorificare a activului este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform hotărârilor adoptate în Adunarea Creditorilor din data de 17.06.2021. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei.Înscrierea la licitaţie se face cel târziu cu o zi lucrătoare, ora 16:00, înainte de data fixată pentru începerea licitaţiei prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al licitaţiei.Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 5% din preţul de pornire a licitaţiei, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei,nr.:RO64BUCU1032235342764RON,deschis la Alpha Bank.În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Vizitarea şi prezentarea activului se poate face în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu acceptul lichidatorului judiciar. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea bunului imobil reprezintă o condiție obligatorie pentru participarea la licitații.În caz de neadjudecare, licitația se va amâna la un alt termen, pentru care se vor îndeplini din nou formalitățile de publicitate prevăzute de art. 838 Cod de procedura civilă. În cazul în care nu este oferit nici preţul la care imobilul a fost evaluat, vânzarea se va amâna la un alt termen, de cel mult 30 de zile, pentru care se va face o nouă publicaţie, în condiţiile art. 838. La acest termen, licitaţia va începe de la preţul de 50% din preţul de pornire al primei licitaţii. Dacă nu se obţine preţul de începere a licitaţiei şi există cel puţin 2 licitatori, la acelaşi termen, bunul va fi vândut la cel mai mare preţ oferit, dar nu mai puţin de 30% din preţul de pornire al primei licitaţii. Vânzarea se va putea face chiar dacă se prezintă o singură persoană care oferă preţul de la care începe licitaţia.Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea bunului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat on–line, de la lichidatorul judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietul de sarcini este de 595,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul lichidatorului judiciar,nr:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi.Informaţii suplimentare se pot obţine pe:www.lrj.ro, 0733.683.701, 0733.683.702, mail: vanzari@lrj.ro, anabella.padurariu@lrj.ro, office.is@lrj.ro.
Un ieşean a fost condamnat după o ciondăneală în trafic
08/12/2021 07:58

Simplul fapt că a virat brusc la stanga, fără a semnaliza intenţia avea să-i aducă o condamnare lui Florin B. (25 de ani). În seara de 16 decembrie 2020, in jurul orei 22.00, tanărul se afla la vol ...

„Cei mai mulți dintre noi uităm de darurile noastre”
08/12/2021 07:00

„Ai nevoie de trei lucruri in viată – sănătatea ta, un scop si oamenii pe care să-i iubesti. Asta e tot. Un corp in formă, o minte calmă si o casă plină de dragoste. Aceste lucruri nu pot ...

Cinci decese într-un judeţ cu incidenţă în scădere
08/12/2021 00:00

În ultimele 24 de ore, in judeţul Iaşi au fost inregistrate 45 de cazuri noi de coronavirus, in creştere faţă de raportarea din ziua precendentă, cand au fost raportate doar 13 cazuri. Frapant este ...

Ambasadorul coreean, impresionat de dinamica dezvoltării Iaşului
08/12/2021 00:00

  Primarul Mihai Chirica si Kim Yong Ho, ambasadorul Republicii Coreene in Romania, au avut ieri o intalnire oficială si au participat la o serie de evenimente menite să creeze noi oportunităti de cola ...

Ieşenii de la sate, învăţaţi să colecteze deşeurile selectiv
08/12/2021 00:00

Consiliul Judeţean Iaşi, prin Asoaciaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubritate (ADIS) a implementat, incepand cu luna noiembrie, un program pilot de colectare a deseurilor de sticlă, din poartă ...

Ieşenii nu vor suferi de frig, în această iarnă!
08/12/2021 00:00

Primăria Iasi a incheiat un contract pentru cumpărarea a 75.000 de tone de cărbune energetic necesar functionării sistemului centralizat de furnizare a apei calde si energiei termice in iarna 2021 – 2 ...

 Criza de medici se adâncește
07/12/2021 23:54

* mai multe spitale din orasele mai mici se luptă in continuare cu deficitul de medici * potrivit presedintelui Colegiului Medicilor Iasi, dr. Liviu Oprea, acest fapt devine tot mai ingrijorător, de la un an ...

La spitalul din Vaslui nu mai este niciun pacient cu COVID
07/12/2021 18:26

Niciun pacient infectat cu SARS-CoV-2 nu mai este internat in Secţia de Anestezie Terapie Intensivă (ATI) a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Vaslui, potrivit ultimei raportări efectuate de autorităţ ...

Acord istoric la Iași - UAIC a semnat actul de înființare a Muzeului Satului Moldav
07/12/2021 18:06

* proiectul va fi realizat in parteneriat cu Primăria, Consiliul Judetean si Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi * viitorul muzeu va ocupa o suprafată de 32 de hectare din Grădina Botanică ...

Se amenajează spațiile verzi de la Palas Campus: peste 200 arbori, 7.000 arbuști și o grădină suspendată
07/12/2021 13:23

 Se amenajează spatiile verzi de la Palas Campus: peste 200 arbori, 7.000 arbusti si o grădină suspendată Comunicat de presă   Iasi, 7 decembrie 2021   Elementul verde este o conditie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei