S-au stabilit primele patru blocuri din municipiul Bacău reabilitate cu bani europeni
Dimensiune font:
- valoarea acestui proiect pilot se ridică la peste jumătate de milion de euro – aproximativ 60% din cheltuieli vor fi acoperite de fonduri europene nerambursabile – proprietarii plecați din țară crează un impediment în strângerea celor două treimi din semnăturile necesare pentru rebilitare
Consilierii locali băcăuani au dat undă verde primelor patru blocuri din municipiul Bacău ce vor fi reabilitate termic prin cofinanțare europeană nerambursabilă. Documentația de avizare a lucrărilor și indicatorii tehnico-economici pentru aceste imobile au fost aprobate în cadrul ultimei ședințe de Consiliu Local. Programul de reabilitare este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Axa 1 “Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere”. În proiect sunt cuprinse trei blocuri de pe strada Războieni: nr. 32 – cu o valoare de 510.300 de lei, blocul nr. 40 – cu o valoare de 464.340 de lei și nr. 44 – cu o valoare de 520.020 de lei, precum și blocul nr. 59 de pe strada Milcov – cu o valoare de 920.440 de lei. Valoarea totală pentru reabilitarea celor patru imobile se ridică la peste jumătate de milion de euro, iar durata de execuție este de șase luni pentru fiecare.
“După cum știți, a demarat programul-pilot de reabilitare pentru care Uniunea Europeană a alocat 24 de milioane de euro pentru municipiile reședință de județ din regiunea Nord-Est. Am reușit să întocmim documentațiile pentru 35 de blocuri, iar primele patru sunt supuse acum aprobării. Este o prioritate să întocmim documentele cât mai repede, deoarece primii care depun cererile de finanțare sunt primii care primesc banii. Este important ca, pentru blocurile ce vor urma, asociațiile de proprietari să aibă acceptul a două treimi dintre proprietari. Cu cât asociațiile de proprietari sunt mai implicate și se mișcă mai repede, cu atât putem solicita finanțarea mai rapid. Așa că rog asociațiile de proprietari să se implice”, a declarat Romeo Stavarache, primarul municipiului Bacău.
Probleme cu stranierii
Asociațiile se confruntă cu o problemă la strânsul semnăturilor din cauza faptului că mulți băcăuani sunt plecați să lucreze în străinătate. “Proprietarii de apartamente care nu sunt în țară pot semna și ei printr-o procură sau împuternicire. Aceată problemă trebuie rezolvată deoarece sunt cazuri în care numărul proprietarilor plecați din țară dintr-un bloc este mare, iar seamnăturile celorlalți vecini nu sunt de ajuns să acopere două treimi necesare reabilitării”, a mai arătat edilul.
Cele patru imobile vor suferi lucrări importante care vor îmbunătăți foarte mult eficienta energetică. Reabilitarea presupune izolarea termică a pereților exteriori, înlocuirea ferestrelor și ușilor exterioare existente, închiderea balcoanelor și a logiilor inclusiv tâmplăria aferentă accesului în bloc cu una performantă din punct de vedere energetic. Vor avea de asemenea loc lucrări de termo-hidroizolare a terasei și de termoizolare a planseului de peste ultimul nivel și subsol iar instalațiile și echipamentele montate aparent pe fațadele blocurilor vor fi remontate precum și lucrări de finisare.
60% din cheltuieli vor fi fonduri europene nerambursabile
Uniunea Europeană va acoperi 60% din cheltuielile eligibile ale proiectului din fondurile structurale și de coeziune. Din acest procent, 82% vin din fondurile de la Uniunea Europeană, iar 18 % de la bugetul de stat. Restul de 40% sunt acoperiți de autoritatea locală și asociațiile de proprietari în funcție de câștigurile proprietarilor. Cofinanțarea este proporțională cu veniturile pe membru de familie. Cu cât acestea sunt mai mari cu atât scade cofinanțarea din partea autorității administrativ-teritoriale. Dacă mai mult de 50% dintre familiile dintr-un bloc obțin un venit mediu lunar net pe membru până în 150 de euro vor beneficia de cofinanțare din partea autorității locale de 30%, iar asociația de proprietari va suporta 10% din sumă. În condițiile în care peste 50% dintre familii au venitul net lunar pe membru sub 350 de euro administrația locală va contribui cu 20%, iar asociația de proprietari cu același procent. În cazul în care familiile obțin venit lunar net sub 500 de euro administrația locală va contribui cu 10% din sumă, iar asociația de proprietari cu 30% din sumă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau