Bogdan Piţigoi, om de afaceri: „Trăim într-o nouă realitate economică“

default

Dimensiune font:

| 15-08-2013 17:30

* este în mediul de business ieşean de două decenii * a investit cu succes în domenii diferite, iar anul trecut Grupul Tester a avut afaceri de aproape 25 de milioane de euro, în creştere cu 10% * firmele sale derulează proiecte finanţate din bani europeni, iar cea mai recentă investiţie vizează construirea unui parc logistic la Leţcani * consideră că reuşita sa se datorează atât efortului propriu, cât şi al echipei sale

Unul dintre cei mai bogaţi ieşeni, Bogdan Piţigoi a intrat în lumea business-ului în 1993, când a înfiinţat compania SC Tester SRL. În 20 de ani şi-a extins afacerile, a investit în domeniul auto, cel al confecţiilor şi în imobiliare. Conform celei mai recente ediţii a Forbes 500 Miliardari, a ajuns la o avere estimată la 9 milioane de euro. În domeniul auto, Bogdan Piţigoi îl are ca partener de afaceri pe Ion Ţiriac. Deţine cinci companii prin care comercializează zece mărci auto. Pentru acest an şi-a propus să crească cu 10% afacerile Grupului Tester-Casa Auto-Caremil, iar soluţia ar fi investiţii în zona de service pentru maşinile vechi.

Proiecte de succes pe bani europeni
Dacă afacerile din domeniul auto au fluctuat din cauza crizei, redresarea fiind mult mai greoaie, problemele economice de la nivel mondial au avut un efect benefic asupra confecţiilor, o altă zonă pe care Bogdan Piţigoi a mizat. Mulţi clienţi din Europa au decis că este mai profitabil să producă în România şi nu în Asia, unde trebuiau să comande stocuri mari pe care riscau să nu le vândă. Potrivit omul de afaceri ieşean, în prima parte din an, producţia de export şi pentru cele 15 magazine Sense pe care le deţine în întreaga ţară a crescut. Astfel, fabrica de la Roman, unde muncesc în jur de 300 de oameni, a ajuns la o capacitate de producţie de 100.000 de bucăţi pe lună. 60% din producţia de textile a companiei merge la export. Bogdan Piţigoi consideră că industria uşoară românească poate deveni un pilon al dezvoltării economice şi intenţionează să impună brandul Sense şi în afara ţării.

Doina Cepalis, om de afaceri: „Succesul meu este şi un produs al crizei“

Cel mai recent proiect al omului de afaceri vizează construirea primului parc logistic la standarde europene ce va fi amplasat la Leţcani. Proiectul este derulat cu fonduri europene de SC Solo SRL, iar valoarea totală depăşeşte 26 de milioane de lei, din care 14 milioane finanţare nerambursabilă. Planurile pentru parcul ce va fi terminat până la sfârşitul acestui an sunt ambiţioase: va trebui să găzduiască 20 de IMM-uri şi o întreprindere mare, în primii doi ani de la deschidere. Un proiect de succes derulat tot cu fonduri europene de grupul controlat de Bogdan Piţigoi este Centrul de Sprijinire şi Dezvoltare a Afacerilor IDEO. Investiţia de peste 8 milioane de euro, a devenit un exemplu de management de succes pentru astfel de spaţii, iar în prezent găzduieşte în jur de 40 de firme.

Averea lui Bogdan Piţigoi este estimată de Forbes România la circa 9 milioane de euro.


- Cum aţi caracteriza pe scurt afacerile pe care le deţineţi?
- Afacerile pe care le desfăşor în domeniul auto, imobiliare şi confecţii sunt complexe, derulate într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic, însă pe care le-am construit în cei 20 de ani de activitate, împreună cu echipa mea, astfel încât să se poată adapta şi dezvolta şi în contexte de piaţă mai dificilă.

- Care este tipul de business cel mai drag dumneavoastră, din cele pe care le manageriaţi?
- Îmi este drag acel business care mă solicită să identific noi soluţii de dezvoltare pentru a face Grupul Tester mai creativ şi mai puternic. Toate business-urile pe care le conduc îmi sunt la inimă.

- Anul 2012 a adus o cifră de afaceri în creştere cu 10% pentru grupul de firme pe care îl conduceţi. Pentru acest an preconizaţi o creştere similară. Credeţi că perioada de criză a fost depăşită şi care consideraţi că au fost măsurile ce, în final, v-au adus un plus financiar?

- Cred că astăzi, după 5 ani de la începutul crizei mondiale, trăim într-o nouă realitate economică şi nu într-o perioadă de criza. Grupul Tester s-a concentrat în ultima perioada pe creşterea nivelului serviciilor oferite clienţilor săi şi pe consolidarea unei echipe puternice de profesionişti, continuând investiţiile care aduc dezvoltare.

- Cele mai recente afaceri pe care aţi mizat sunt derulate cu fonduri europene (centrul de afaceri Ideo şi parcul logistic de la Leţcani). Consideraţi că sunt o oportunitate pentru mediul de business ieşean?

- Fondurile europene sunt o oportunitate pentru România întrucât atragerea lor, duce la dezvoltarea diferitelor activităţi începând de la educaţie, continuând cu infrastructura şi agricultura, până la urmă ajutând dezvoltarea întregii economii.

Provocările oamenilor de afaceri ieşeni pentru 2013

- De ce credeţi că mulţi antreprenori ocolesc aceste investiţii cu bani nerambursabili, percepându-le ca fiind încărcate de birocraţie?

- Pentru a accesa fonduri europene cred ca e normal să respecţi regulile şi procedurile pe care le fixează cei care oferă banii nerambursabili şi cred că este important ca toate prevederile „Ghidului solicitantului” să fie implementate întocmai.

- Cum vedeţi peste 5 ani business-urile pe care le gestionaţi?

- Sper ca peste 5 ani, Grupul Tester să-şi menţină ritmul de dezvoltare şi să aibă mulţi clienţi fericiţi.

- Cum priviţi mediul de business din care faceţi parte?

- Mediul de business ieşean este dinamic, Iaşul aflându-se astăzi, poate, în una din cele mai faste perioade economice ale sale, din ultimii 23 ani.

- Care credeţi că ar fi calităţile pe care trebuie să le aibă un antreprenor de succes?
- Viziune, seriozitate, curaj, dinamism şi disponibilitate mare de muncă.

- Simţiţi că sunteţi dezavantajat pentru că derulaţi afaceri în una din cele mai sărace regiuni ale Uniunii Europene?
- Dimpotrivă, gradul mai redus de dezvoltare a regiunii de Nord-Est, oferă mai multe oportunităţi celor care doresc să investească în afaceri în această zonă în care cred cp se va aplica, peste foarte puţin timp, proverbul: «Cei din urma vor fi cei dintâi!».

Pagină realizată de Alina STAN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei