Şoferii bâjbâie pe un drum de lux
Dimensiune font:
* conducătorii auto reclamă lipsa marcajelor de pe tronsonul naţional Iaşi-Crasna, modernizat recent * şefii de la Drumuri şi Poduri susţin că aceste lucrări vor fi realizate până luna viitoare * intervenţiile sunt în sarcina firmei Spedition UMB şi sunt incluse într-un mega-contract atribuit în urmă cu doi ani * recent, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a semnat contracte de peste 100 de milioane de lei pentru întreţinerea arterelor din Moldova
Modernizat recent, DN24 Iaşi-Crasna constituie un pericol pentru şoferi. Conducătorii auto care circulă pe această arteră susţin că este o adevărată aventură să parcurgă tronsonul de drum naţional, mai ales pe timpul nopţii. „Este foarte greu şi obositor să te orientezi în trafic fără aceste marcaje. Noapte este periculos să circuli pe acest drum, deşi este asfaltat ca-n palmă“, a spus Constantin Vieru, şofer din Iaşi.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi susţin că realizarea marcajelor este inclusă în contractul cu Spedition UMB, firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, iar acestea vor fi executate în următoarele săptămâni. „Până când vom recepţiona lucrarea, estimăm în septembrie, vor fi gata şi marcajele. Am transmis constructorului tipul de marcaj pe care dorim să-l execute şi, probabil, în următoarele săptămâni, va începe treaba. Nu vor fi costuri suplimentare, sunt incluse în contractul iniţial“, a afirmat Ovidiu Laicu, şeful DRDP Iaşi. Lucrările la DN24 Iaşi-Crasna au fost atribuite în 2011.
Drumurile naţionale au intrat în reparaţie pe datorie
Acestea vizau asfaltări pe 87 de kilometri, iar valoarea investiţiei este de peste 362 de milioane de lei, bani ce ar trebui alocaţi din fonduri guvernamentale şi de la Banca Europeană de Investiţii. În mai, şeful DRDP susţinea că o parte din lucrări sunt realizate pe cheltuiala constructorului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) neavând suficiente fonduri pentru achitarea integrală a investiţiei.
Contracte pentru întreţinerea drumurilor
Recent, CNADNR a desemnat câştigătorii pentru contractul privind lucrările de întreţinere periodică a drumurilor din Moldova, în următorul an. Astfel, au fost atribuite 9 loturi de lucrări. Întreţinerea tronsoanelor din Suceava a revenit firmelor SUCT şi Florconstruct, valoarea fiind de 12 milioane de lei, fără TVA. Aceeaşi asociere de firme a obţinut şi întreţinerea arterelor din Câmpulung Moldovenesc, valoarea lucrărilor fiind de 8,5 milioane de lei, fără TVA.
Şeful de la drumuri recunoaşte: „plombările” nu ţin mai mult de 2-3 zile!
Drumurile din Bacău vor fi întreţinute de Asiri Internaţional, din Piatra Neamţ, în baza unui contract de aproape 30 de milioane de lei, fără TVA. La Galaţi şi Focşani va interveni firma Vega 93 Galaţi, contractele fiind de peste 20 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările de la Botoşani au fost câştigate de Viarom Construct contra sumei de 4,9 milioane de lei, fără TVA. Tronsoanele din Vaslui au revenit firmei Transmir, contractul ajungând la peste 16 milioane de lei, fără TVA. Drumurile din Neamţ vor fi întreţinute, în următorul an, de o asociere de firme condusă de Interconstruct Certeze. (Alina Stan)
Inventarul drumurilor ciuruite din Moldova
Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor, din subordinea Consiliului Judeţean Iaşi, a anunţat licitaţia pentru lucrările de deszăpezire. Intervenţiile ar trebui realizate pe 1.050 de kilometri de drum judeţean, în perioada 2013-2016, iar valoarea lucrărilor este estimată la peste 16 milioane de lei, fără TVA. Licitaţia este programată pentru 20 septembrie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau