Note zilnice la purtare pentru elevi

Dimensiune font:

| 17-04-2013 05:00

* manifestările violente din şcoală ar putea fi reduse, prin implicarea elevilor în procesul înţelegerii şi acceptării normelor de disciplină * o astfel de soluţie este oferită de un profesor pensionar, împărtăşită parţial şi de şefii ISJ

Cazurile de violenţă şcolară din ultimii ani, implicarea poliţiei pentru a calma spiritele şi ideea de constrângere a copiilor sunt motive care zdruncină, din ce în ce mai des, lumea în care trăim. Realitatea şcolii româneşti a atras atenţia unui profesor pensionar care, în ciuda faptului că era numit diriginte la clase problemă, reuşea întotdeauna să încheie un ciclu de studiu alături de elevi model. „Am conceput un regulament de ordine interioară, cu un set de norme pentru autoobservarea şi autonotarea zilnică la purtare a elevilor, atât în timpul orelor, cât şi în pauze”, îşi aminteşte Virgil Beceru.

„Depunctarea la purtare poate căpăta rol de stimulare, nu de stigmatizare”- Virgil Beceru, profesor pensionar

Note scăzute pentru întârzieri sau vorbit neîntrebat


Succesul nu s-a lăsat aşteptat. Încă din primele luni s-a observat o transformare evidentă în comportamentul elevilor. „Programul pe care îl propun este o cale de formare a unor deprinderi de conduită, pe baza unor norme stabilite împreună cu elevii. Înţelegerea necesităţii şi acceptarea conştientă a normelor de disciplină elimină reacţia de respingere inconştientă a unor reguli impuse”, a mai spus cadrul didactic pensionar. În principiu, regulamentul de ordine interioară conţine aproximativ toate situaţiile specifice vârstei prin care elevii ar deranja buna desfăşurare a activităţilor şcolare. „La început, vorbitul neîntrebat în timpul orei, întârziatul sub un minut după intrarea profesorului, se sancţionează cu jumătate de punct scăzut la purtare. Fiecare punct scăzut poate fi recuperat dacă timp de una, două, trei zile consecutiv, elevul nu săvârşeşte nicio abatere. Astfel, depunctarea capătă rolul de stimulare şi nu de stigmatizare”, explică Virgil Beceru.


„Elevilor de azi nu le mai pasă...”


Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Iaşi nu neagă ideea dar nici nu o văd ca pe o salvare. „Problema o rezolvă atitudinea şcolii, de a crea un climat foarte serios, cu reguli foarte clare şi, de asemenea, o abordare individualizată a cazurilor, ţinând cont de istoricul fiecărui copil, al fiecărei familii”, este de părere Camelia Gavrilă, şefa ISJ.
La rândul lor, profesorii consideră soluţia ca fiind bună din punct de vedere calitativ, dar o simt ca depăşind mult, cantitativ, obligaţiile unui diriginte. „Metoda este foarte bună, însă profesorii diriginţi deja au prea multe hârtii şi raportări de făcut, continuu. Eu sunt de acord cu o evidenţă zilnică la purtare. Dar, vă mai spun ceva – prea multe rezultate bune nu s-ar mai obţine, pentru că elevilor de azi nu le mai pasă nici de purtare, nici de bunul-simţ”, a recunoscut un consilier şcolar de la o unitate de învăţământ din zona industrială.
În final, rămâne la latitudinea fiecărui diriginte dacă va şti să-şi aproprie elevii sau nu. Soluţii există – însă niciuna nu se rezolvă, dacă teoria nu se pune în practică. (Anda Pintilie)

 

 


 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licitatie comuna Filipeni, Cladire si teren. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipeni, cu sediul in comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, cod postal 607175, telefon 0234/285.500, fax 0234/285.867, e-mail: prfilipeni@yahoo.com, cod fiscal 4591589. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Cladire in suprafata de 67 mp si teren in suprafata de 649 mp, avand nr. cadastral 62350, CF 62350, situate in intravilanul comunei Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 82, judetul Bacau, ce apartin domeniului privat al Comunei Filipeni, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipeni nr. 12/24.04.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Registru Agricol. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Registrul Agricol din cadrul Comunei Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.08.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau, Compartiment Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: Intr-un singur exemplar in original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 13.00, Comuna Filipeni, comuna Filipeni, sat Filipeni, Str. Al. I. Cuza nr. 91, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Bacau, Bacau, Str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/207.604, fax 0234/207.606, e-mail: tr-bacau-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2025.
Licitatii R-Agro Falciu SA, Utilaje agricole lista nr. 1. SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 12 -15.08.2025 inclusiv, intre orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 12 -13.08.2025, termen-limita inscriere: 11.08.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 5.000 Lei -bunurile se vand individual. Pentru fiecare bun din lista se va organiza O SINGURA LICITATIE in perioada 14 -15.08.2025, termen-limita inscriere: 13.08.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, data si ora licitatiei, precum si pretul de pornire pentru fiecare bun se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administra torului judiciar, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administra torului judiciar. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 300 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire peste 5.000 Lei si de 100 Lei +TVA pentru bunurile care au pret de pornire sub 5.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Licitatie R-Agro Falciu SA, „Ferma Valea lui Marcu. FIVE Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza O SINGURA LICITATIE publica cu strigare in data de 14.08.2025, de la ora 12:00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: -Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration SPRL din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta /video conferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro, pana cel tarziu in data de 13.08.2025, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro
Trei zile de foc pentru candidaţii la „examenul maturităţii”
11/06/2019 00:00

  * calendarul de Bacalaureat 2019 prevede că absolventii de liceu sustin pană astăzi, 11 iunie, competentele digitale, iar pe 12-13 iunie sunt examenele orale de limbă străină * probele scrise ince ...

„Dacă nu poți vedea punctele tari ale copilului, nu te atinge de slăbiciunile lui”
18/05/2019 00:00

  * in primăvara acestui an s-a organizat, pentru prima dată in Romania, un curs de formare in evaluarea dinamică a potentialului de invătare la copil - LPAD (Dispozitiv de evaluare a tendintei de inv ...

Fiecare şcolar va primi, din toamnă, câte o tabletă!
11/05/2019 00:25

  * Guvernul doreşte modernizarea sistemului de invăţămant cu ajutorul noilor tehnologii, urmand a investi cateva sute de milioane de lei pentru a instala sisteme wi-fi in 4.500 de şcoli * asta in co ...

Drama de la Buda l-a scandalizat pe şeful statului
16/04/2019 18:45

  * după ce luni, un copil de trei ani din satul Buda, comuna Brăeşti - Iaşi, a decedat, inecat in fosa septică din curtea şcolii, directorul respectivei unităţi de invăţămant a fost destituit ...

Elevii, educaţi în spiritul practicilor sustenabile de consum
11/04/2019 00:00

  În perioada 1- 6 aprilie 2019, un grup de elevi şi cadre didactice din Şcoala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iaşi au participat la cea de-a patra activitate de predare- invăţare din ...

Înscrierea în clasa pregătitoare, etapa a doua
03/04/2019 00:00

  * a inceput cea de-a doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor de inscriere in invăţămantul primar pentru anul şcolar 2019-2020 * se adresează copiilor care nu au fost insc ...

Au rămas neocupate 954 locuri la „clasa zero”
27/03/2019 10:37

  * in judetul Iaşi au fost depuse 6.735 de cereri de inscriere pentru clasa pregătitoare * şcolile care au depăşit numărul stabilit prin planul de şcolarizare sunt Colegiul National „Garabet ...

„Sărbătorim oamenii, nu celebrăm zidurile care ne înconjoară”
17/11/2017 05:04

Gheorghe Asachi este promotorul infiinţării primei linii de educaţie in inginerie, care s-a concretizat in naşterea unei ,,clase de ingineri hoţarnici”, la data de 15 noiembrie 1813. Evenimentul care ...

Munţi de bani pentru angajaţii din învăţământ
10/11/2017 16:00

Luna trecută a fost marcată de apariţia in spaţiul public a unuia dintre cele mai aşteptate, dar şi controversate documente. Este vorba despre proiectul Legii salarizării unitare, proiect promis de alian ...

Cercetarea şi inovarea, susţinute prin Universitatea Tehnică
03/11/2017 04:06

La Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (UTI) invită doritorii la o Sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare din cadrul acţiunilor „Marie Skłodowska-Curie&r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei