Posturi refuzate în învăţământ
Dimensiune font:
* mulţi dintre profesorii cu medii mari preferă să fie codaşi în apropiere de oraş, decât fruntaşi într-un fund de lume * într-un final, din 125 de posturi titularizabile, doar 102 au fost ocupate
Ieri a fost o zi plină de controverse. Mulţi dintre cei strigaţi, ca la catalog, cu note mari şi vise de poveste, au refuzat titularizarea pe post. „Spuneţi cu voce tare: Nu optez pentru niciun post titularizabil”, se auzea din comisie. Iar candidaţii repetau, cuminţi şi destul de resemnaţi. Explicaţia pentru refuz este simplă. „Distanţa până la şcolile în care sunt catedre titularizabile este foarte mare. La 90 de kilometri de domiciliu, n-aş putea face faţă. Nu există compatibilitate între salariu şi cât aş plăti naveta”, a socotit Andreea David, candidatul cu nota cea mai mare la disciplina matematică. Are nouă ani vechime şi preferă opţiunea de a fi, încă un an, suplinitor în Iaşi. „Există un post în municipiu, la Colegiul I.C. Ştefănescu, plus Liceul Petru Poni”, a mai spus aceasta. Primul post la matematică a fost ales abia la a trei strigare. „Am optat pentru Muncelul de Sus, pentru că sunt din Paşcani şi am doar 24 de kilometri până la şcoala respectivă”, a povestit, fericit, Ioan Popa.
„Spuneţi cu voce tare: Nu optez pentru niciun post titularizabil”
Trei posturi de educatoare au rămas neocupate
Istoria s-a repetat şi la alte discipline. De exemplu, la limba română, al patrulea şi ultimul post titularizabil a fost ales de către candidata cu a noua medie. În schimb, alţi candidaţi nu prea au avut opţiuni. La religie, din şase decari a trebuit să se aleagă, conform criteriilor de departajare, un singur titular. „Am aproape 10, dar nu 10. N-aş fi vrut să fiu un postura în care să am nota maximă şi să nu mă titularizez. Dezamăgirea, poate, ar fi fost mai mare”, a mărturisit o viitoare profesoară suplinitoare. Deşi parte de necrezut, există şi posturi pentru care, oricât s-ar fi mers în ordine descrescătoare, nu au putut fi ocupate. Astfel, din cele nouă catedre titularizabile de la limba engleză, au fost ocupate doar opt. La educatori, din 21 de posturi – s-au ales 18. Mai mult, la centrul responsabil de latura vocaţională a fost ocupat un singur post de titular. „Posturile care nu au fost repartizate se transformă, automat, în posturi pe durată determinată şi vor fi repartizate pe 14 august, la suplinire”, a spus Bogdan Neculau, responsabil de relaţia cu presa în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. (Anda Pintilie)
Învăţătorii au avut parte de cele mai multe posturi titularizabile (38), toate ocupate. În plus, ei mai au 192 de locuri pentru suplinire
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
mara
Aug 12, 2013
calea pe care se merge pentru angajarea cadrelor didactice in invatamant este gresita. ar fi corect ca tanarul specialist sa fie repartizat acolo unde e nevoie de el si,treptat,sa fie ajutat sa se integreze in acel colectiv,in acea societate de oameni,sa creasca profesional,or un bun specialist nu apare peste noapte.
mara
Aug 12, 2013
calea pe care se merge pentru angajarea cadrelor didactice in invatamant este gresita. ar fi corect ca tanarul specialist sa fie repartizat acolo unde e nevoie de el si,treptat,sa fie ajutat sa se integreze in acel colectiv,in acea societate de oameni,sa creasca profesional,or un bun specialist nu apare peste noapte.
Adauga comentariul tau