COLEGIUL „COSTACHE NEGRUZZI” IAŞI
„Prin noi, vei fi TU cel mai bun!”
Portofoliu
Membru în Alianţa Colegiilor Centenare
Membru permanent al Programului Internaţional World School, Tokyo, Japonia
Liceu afiliat UNESCO
Colegiu evaluat de ARACIP, plasat în topul primelor 10 licee din ţară
Şcoală Europeană
Centru de examinare Cambridge
Diplomă de Excelenţă Instituţională
Rădăcini. Cu o istorie de 117 ani în care s-au modelat personalităţi şi s-au conturat valori, Colegiul „Costache Negruzzi” Iaşi îşi întemeiază întreaga activitate pe standardele educaţionale actuale, în acord cu reperele de calitate moderne şi cu exigenţele unei tradiţii recunoscute a cultivării elitelor în învăţământul ieşean.
Instituţie înfiinţată în 1895, la iniţiativa lui Spiru Haret, ctitorită ca liceu internat tip colegiu englezesc de Take Ionescu, Colegiul „C. Negruzzi” a dat vieţii ştiinţifice, culturale şi administrative personalităţi remarcabile. Dintre foştii directori şi profesori se remarcă A. Densusianu, G. Musicescu, T. Nicolau, dr. I. Cantacuzino, S. Mehedinţi, G. Ibrăileanu, F. Platon, D. Hurmuzescu, iar dintre absolvenţii de marcă pot fi menţionaţi M. Ralea, E. Lovinescu, D. Botez, I. Teodoreanu, I. Iordan, R. Beligan, T. Lalescu, M. Vasiliu, P. Caraman, M. R. Ungureanu, I. Eleny, V. Barbu etc.
Permanenţe. Actualmente, cei peste 1400 de elevi (clasa pregătitoare - liceu) şi 84 de dascăli definesc coordonatele de dezvoltare a şcolii, de relaţionare cu mediul cultural, social şi economic al comunităţii. Dincolo de rezultatele notabile la evaluările externe, sunt grăitoare performanţele la concursuri şi olimpiade: 18 medalii şi 7 premii internaţionale, 50 de premii şi 102 menţiuni naţionale, 802 premii şi 624 de menţiuni la nivel judeţean, în perioada 2006-2012.
Iniţiative şi proiecte. Colegiul „C. Negruzzi” este iniţiatorul unor concursuri de anvergură, adevărate repere în calendarul competiţional ieşean şi naţional. Concursul Naţional Transcurricular de Lectură şi Interpretare „Ionel Teodoreanu”, destinat elevilor de clasele V-VIII, reprezintă continuarea într-o nouă formă, a Concursului de Limbă, Literatură şi Comunicare „Ionel Teodoreanu” (ediţiile I-VII). Sunt semnificative şi Concursul de Matematică ”Traian Lalescu” sau Concursul de Limba şi Literatura Română ”Ionel Teodoreanu” pentru elevii de clasa a IV-a.
Proiectul Science Weeka antrenat anual aproximativ 600 de tineri şi 45 de profesori din nouă şcoli ieşene în activităţi aplicative şi experimentale, competiţii, expoziţii la disciplinele fizică, biologie, chimie, geografie şi informatică, cu implicarea unor instituţii din comunitatea ştiinţifică şi culturală ieşeană, a autorităţilor locale şi a mediului privat.
Proiectul de educaţie ecologică Green, iniţiat în 2009 de catedra de geografie, a antrenat peste 500 de elevi de gimnaziu şi de liceu în excursii şi tabere de ecologizare, concursuri, programe şi campanii de informare, expoziţii, cu sprijinul constant al Facultăţii de Geografie şi Geologie, al Grădinii Botanice Iaşi sau al „Greenpeace România”. În prezent, proiectul s-a extins şi la nivelul învăţământului primar - Green Junior.
Iniţiat în 2010, proiectul Art’s Week, ale cărui obiective s-au materializat în expoziţii de pictură şi de artă fotografică, un festival de teatru în limbile română, engleză şi germană, ateliere, concursuri, dezbateri şi sesiuni de comunicări ştiinţifice, lansări de carte şi de reviste, spectacole şi audiţii muzicale, a implicat peste 300 de elevi, alături de profesorii lor, în parteneriat cu diferite instituţii ieşene.
Dezvoltare personală. În Colegiul „C. Negruzzi” tinerii beneficiază de oportunităţi şi facilităţi, precum programul after-school, cercuri tematice (astronomie, muzică, jocuri sportive, limbi moderne), cursuri opţionale (teoria lecturii, jurnalism, artă dramatică, poezia matematicii, cultură şi civilizaţie britanică şi americană, hazarde antropice etc.), evenimente specifice (Zilele şcolii, Ziua Porţilor Deschise, Balul Bobocilor, şcoala de Vară...), tipărituri: revistele şcolii, Corolar şi Corolar-Junior, Alfa şi Omega, English at Heart, Gnosis. Trebuie menţionate proiectele şi programele educaţionale nonformale, cu profil cultural, ştiinţific, antreprenorial sau umanitar, în parteneriat cu universităţile ieşene, centrele culturale francez şi german, Centrul Educaţia 2000+, Brigada Naţională Antidrog, Fundaţia „Tineri pentru Tineri”, Fundaţia World Vision, AIESEC, Fundaţia Diaconia, Fundaţia Corona, Organizaţia ”Salvaţi copiii”.
Parteneriate internaţionale. Parteneriatele cu peste 40 de şcoli din Europa şi de pe alte continente reprezintă un mod de educaţie pentru elevii noştri.
Colegiul are statutul de membru permanent al organizaţiei internaţionale WORLD SCHOOL, proiectsub patronajul şi finanţarea şcolii japonezeKanto International Senior High-School din Tokio, la care am participat, ca unică şcoală românească, încă din 1999, alături de alte 21 de ţări de pe toate continentele. Elevii şi profesorii şcolii au fost implicaţi în4 ediţii ale EUROPEAN YOUTH MEETING, organizate de Adunarea Legislativă a Regiunii Emilia Romagna, sub patronajul Comisiei Europene în cadrul proiectului de tip YOUTH IN ACTION. Graţie participării la programe de tip COMENIUS MULTILATERAL - European Food Production, I'm a young Shakespeare, Nature is the Route to European Understanding, COMENIUS BILATERAL Collaborative contribution to Wikipedia content on fantastic creatures in Romanian and French cultures,ce au presupus mobilităţi însemnate de elevi, absolvenţii negruzzişti au dobândit competenţele interculturalenecesare studiului în universităţi internaţionale prestigioase, unde, o parte aleg să-şi desăvârşească educaţia.
Brandul „Negruzzi”. Ca vocaţie, Colegiul „C. Negruzzi” face din educaţia elevilor săi un demers spiritual consecvent, pe baza unei tradiţii adaptate la o societate modernă. În uniforme distinse, într-o clădire cu stil, de o eleganţă impunătoare, negruzziştii au curajul părerilor liber exprimate, sunt îndrumaţi să-şi adune toate forţele sufleteşti, să devină oameni de caracter, de voinţă, de anvergură culturală.
Director, prof. dr. Elvira Rotundu
Director adjunct, prof. Mihaela Ţura
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „B. P. HASDEU” IAŞI
Şcoala Gimnazială „B. P. Hasdeu” Iaşi este atestată documentar din 1897. După 1990, Şcoala Generală 22 a preluat numele acestei personalităţi de prim rang a culturii româneşti, care onorează şi obligă în egală măsură. Din anul şcolar 2004-2005, a aglutinat şi Şcolile „C. Negri” şi „C. Conachi”, respectiv, din anul 2012, Grădiniţele 1, 2, 15, 20, 22.
Ne-au călăuzit, de-a lungul timpului, cuvintele lui Comenius: „Celelalte lucruri se iau din pământ, copiii, însă, purced din fiinţa noastră şi sunt identici cu noi. De aceea li se cuvine aceeaşi dragoste şi cinste pe care o avem faţă de noi înşine.”
Paşii copiilor noştri sunt călăuziţi, pe drumul cunoaşterii şi al devenirii spirituale şi intelectuale, de dascălii şcolii, pe care îi recomandă profesionalismul şi dăruirea. În lumina adevărului rostit de Platon – „Educaţia este cel mai frumos dar pe care îl poate dobândi omul” – aceştia sunt conştienţi de faptul că au datoria de a sădi în sufletul elevilor dorinţa de bine, de frumos, de adevăr, de a-i ajuta să se cunoască, să se înţeleagă pe sine şi să-i înţeleagă pe ceilalţi, să afle calea de a deveni Oameni adevăraţi, care să respecte şi să-şi însuşească valorile morale, spre a deveni Învingători.
Dincolo de asimilarea eficientă a informaţiilor, a cunoştinţelor furnizate de fiecare disciplină de studiu, acum copiii noştri au nevoie să se descopere, să-şi exploateze potenţialul spre a face faţă examenelor care îi aşteaptă şi pentru a se integra cu succes în următorul ciclu de şcolaritate şi în viaţă. Drept mărturie stau rezultatele elevilor noştri la Evaluarea Naţională şi la concursurile organizate la nivel judeţean, naţional şi internaţional.
Suntem conştienţi de faptul că „cititul în face pe om deplin, vorbirea îl face prompt, iar scrisul îl face exact” (Bacon), încât elevii noştri sunt îndrumaţi spre a descoperi cartea şi valorile ei. Într-o lume în care timpul nu mai are suficientă răbdare cu noi şi internetul copleşeşte, aceştia citesc şi îşi aştern gândurile, emoţiile în pagini de scriitură, dovezi elocvente fiind revistele şcolii. Noi, ca dascăli, avem privilegiul şi misiunea de a le încuraja talentul, de a le îndruma paşii spre devenire, de a le cultiva dragostea de frumos şi sensibilitatea.
„Pentru fiecare persoană, sportul este un prilej de îmbunătăţire a felului său de a fi.”, afirma Pierre de Coubertin. Sportul disciplinează şi desăvârşeşte devenirea fiecăruia dintre noi. Din acest punct de vedere, Şcoala „B. P. Hasdeu” Iaşi este o adevărată deschizătoare de drumuri, prima clasă ce avea şahul ca obiect de studiu fiind înfiinţată aici în 1986. După o pauză de câţiva ani, în 2000, acesta a fost reintrodus ca materie opţională, începând cu clasa I. Graţie elevilor pregătiţi de profesori – antrenori de elită, şcoala noastră a urcat pe cele mai înalte trepte ale podiumului, demne de menţionat fiind titlurile de campioni naţionali, campioni şi vicecampioni europeni şi medaliaţi cu bronz la Campionate Mondiale.
În concluzie, Şcoala „B. P. Hasdeu” oferă educaţie formală – instituţionalizată, gradată cronologic – dar şi nonformală, ce se remarcă prin multiple caractere – formativ, variat, flexibil, opţional. Ceea ce se remarcă aici sunt perspectivele inter şi pluridisciplinare, cei implicaţi având posibilitatea de a opta în funcţie de abilităţi, pasiuni şi interese, fiind depăşite astfel graniţele tradiţionale.
Obiectivele Şcolii „B. P. Hasdeu” sunt obiectivele educaţiei moderne: „a învăţa să înveţi, a învăţa să trăieşti, a învăţa să gândeşti liber şi critic, a învăţa să iubeşti lumea să să o faci mai umană, a învăţa să te desăvârşeşti în şi prin munca creatoare.” (Edgar Faure)
Prof. Ana Iulia Olinici, Luminiţa Viciu
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<>
Comentarii
corina nica
Mar 01, 2013
sunt mandra ca fiica mea invata la această şcoala de prestigiu- liceul costache negruzzi- si, de asemenea, sunt bucuroasa pentru că ea este fericita, atasandu-se de toti profesorii si colegii sai. pe langa pregatirea profesionala deosebita, dascalii de aici isi iubesc elevii, luptand pentru afirmarea lor. si rasplata din parte copiilor vine prompta, cu sinceritatea specifica varstei. astazi copilul meu, impreuna cu toti colegii ei de a-v-a, l-au descoperit pe profesorul de matematica, ce a lipsit un timp, fiind bolnav, intr-o alta clasa. si ea mi-a povestit cum stateau cu totii langa usa acelei clase si se bucurau, fara a fi vazuti de catre profesor. ce martisor mai frumos poate fi pentru un dascal decat aceasta pretuire sincera, de copil ?
nica-azoiţei corina
Mar 01, 2013
sunt mândră că fiica mea învaţă la această şcoală de prestigiu- liceul costache negruzzi- şi, de asemenea, sunt bucuroasă pentru că ea este fericită, ataşându-se de toţi profesorii şi colegii săi.pe lângă pregătirea profesională deosebită, dascălii de aici îşi iubesc elevii, luptând pentru afirmarea lor. şi răsplata din parte copiilor vine promptă, cu sinceritatea specifică vârstei. astăzi copilul meu, împreună cu toţi colegii ei de a -v-a, l-au descoperit pe profesorul de matematică, ce a lipsit un timp, fiind bolnav, într-o altă clasă. şi ea mi-a povestit cum stăteau cu toţii lângă uşa acelei clase şi se bucurau, fără a fi văzuţi de profesor. ce mărţişor mai frumos poate fi pentru un dascăl decât această preţuire sinceră, de copil ?
Adauga comentariul tau