Zeci de moldoveni și-au declarat falimentul personal

1faliment01

Dimensiune font:

| 23-04-2024 10:12

* cele mai multe astfel de solicitări au fost înregistrate în județele Suceava, Botoșani și Iași  * Vasluiul este singurul județ din regiune în care nu s-au depus atfel de cereri * prin procedura care are la bază un plan de rambursare a datoriilor, debitorul își achită o parte cât mai mare din datoriile sale conform unui plan de rambursare negociat cu toți creditorii cunoscuți * se are în vedere achitarea unei părți cât mai mari din datoriile existente pe o perioadă de maxim 5 ani și ștergerea la sfârșitul acestui interval a celor rămase neachitate

De la data intrării în vigoare a legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice, 1 ianuarie 2018, și până în present, la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est au fost înregistrate 37 de cereri pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor sau prin procedură simplificată de insolvență.

Cele mai multe astfel de solicitări au fost înregistrate la Oficiile pentru Protecția Consumatorilor dîn județele Suceava – 16, Botoșani – 10, Iași – 6, Neamț - 4 și Bacău – 1. În județul Vaslui n-au fost consemnate astfel de cereri.

Doar 6 solicitări în Iași, 16 la Suceava!

În județul Bacău a fost înregistrată o cerere pentru aplicarea procedurii simplificate de insolvență, depusă în anul 2023,

În județul Botoșani au fost consemnate 8 cereri pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor, două dintre acestea depuse în acest an, și 2 solicitări de aplicare a procedurii simplificate de insolvență, depuse în 2022 și 2023.

În județul Iași, comisiile de insolvență au avut și au în lucru 6 astfel de solicitări, dintre care 4 pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor și 2 cereri pentru aplicarea procedurii simplificate de insolvență.

În județul Neamț au fost depuse 4 cereri pentru deschiderea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor, ultima în anul 2022.

Județul Suceava a înregistrat cele mai multe astfel de solicitări – 16. Dintre acestea, 9 au avut ca obiect aplicarea procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor, iar 7 preoceduri simplificate de insolvență, Cele mai multe solicitări – 7, au fopst înregistrate anul trecut.

În județul Vaslui nu s-a înregistrat nicio cerere privind insolvența persoanelor fizice.

Peste 400 de cereri, la nivel naţional

La nivel național, de la începutul acestui an s-a constatat o creştere semnificativă a numărului insolvenţelor persoanelor fizice.

Legea a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018, iar de atunci au fost înregistrate peste 400 de cereri, la nivel naţional.

Dintre acestea, cele mai multe au fost înregistrate în anul 2023, respectiv 135, iar în primele două luni din acest an au fost depuse peste 60 de solicitări.

Din totalul cererilor, 172 sunt pentru deschiderea planului de rambursare, pentru care Comisia de insolvenţă a emis deciziile de admitere în principiu, iar pentru 166 s-a deschis efectiv procedura.

„Legea prevede trei forme ale procedurii de insolvenţă: procedura pe bază de plan de rambursare a datoriilor, procedura judiciară prin lichidare de active, procedura simplificată de insolvenţă. Procedura pe bază de plan de rambursare a datoriilor constă în realizarea unui plan de rambursare de către debitor. Va fi negociat cu creditorii. Debitorul va intra în această procedură numai dacă creditorii sunt de acord cu planul şi votează planul. Procedura judiciară prin lichidarea de active se desfăşoară prin judecătorii. În acest caz, debitorul depune cerere la judecătoria în a cărei circumscripţii îşi are domiciliu. În cazul în care cererea este acceptată, se va numi un lichidator. Se va ocupa de lichidarea şi vânzarea tuturor bunurilor sale. Ulterior, va intra într-o perioadă numită post-procedură. Poate să varieze între un an şi cinci ani. În cadrul acestei perioade va plăti către creditori, din venitul său net, o sumă stabilită de instanţă”, au transmis reprezentanții ANPC.

Procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor

Prin procedura care are la bază un plan de rambursare a datoriilor, debitorul își achită o parte cât mai mare din datoriile sale conform unui plan de rambursare negociat cu toți creditorii cunoscuți.

Planul de rambursare este elaborat de către debitor împreună cu administratorul procedurii și reprezintă o propunere către creditori cu privire la achitarea unei părți cât mai mari din datoriile existente pe o perioadă de maxim 5 ani, în funcție de posibilitățile financiare ale debitorului și ștergerea la sfârșitul acestui interval a celor rămase neachitate.

În cadrul planului sunt prezentate sumele lunare care pot fi plătite creditorilor, bunurile din averea debitorului pe care acesta a încuviințat să le vândă pentru acoperirea datoriilor, dacă este cazul, și orice alte măsuri pentru redresarea sa financiară.

Procedura se desfășoară sub controlul și supravegherea comisiei de insolvență la nivel teritorial din județul în care debitorul își are domiciliul, reședința sau reședința obișnuită.

Pe parcursul executării planului de rambursare debitorul și familia sa au dreptul să beneficieze de un nivel de trai rezonabil ale cărui costuri pot fi estimate pe baza criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil emise de către Comisia de Insolvență la nivel central, care reprezintă acel standard al calității vieții prin care se asigură oricărei persoane respectarea drepturilor, libertăților fundamentale și demnității sale umane.

Se suspendă toate executările silite împotriva averii debitorului

Pe parcursul desfășurării procedurii sunt suspendate toate executările silite împotriva averii debitorului, cu excepția celor întreprinse pentru acoperirea datoriilor care rezultă din exploatarea unei întreprinderi.

De asemenea, pe parcursul procedurii este suspendată curgerea dobânzilor, penalităților, majorărilor de întârziere și a altor asemenea accesorii ale obligațiilor de plată cu excepția datoriilor care au fost garantate prin ipotecarea sau gajarea unor bunuri.

În cazul în care prin procedura de insolvență este vândută locuința familiei, debitorul poate rămâne în imobil încă 6 luni după data valorificării și are întâietate pentru încheierea unui contract de închiriere a imobilului sau a unei părți din acesta la o valoare a chiriei stabilită în condițiile pieței.

La sfârșitul procedurii de insolvență pe bază de plan de rambursare debitorul beneficiază de ștergerea tuturor datoriilor care nu au fost achitate pe parcursul procedurii.

Debitorul are obligația ca înainte cu cel puțin 30 de zile de momentul depunerii cererii sale să își notifice toți creditorii cunoscuți cu privire la intenția sa de deschidere a procedurii, prin orice mijloc de comunicare ce asigură confirmarea primirii.

Dacă debitorul dorește să intre în procedură poate depune o cerere în acest sens la comisia de insolvență din județul în care a locuit cel puțin 6 luni înainte de momentul depunerii acesteia.

„În negocierea cu creditorii, majoritatea debitorilor plătesc întreaga datorie către creditori. Doresc să-şi salveze bunurile de la executare silită. Oricum, legea are nişte prevederi foarte restrictive pentru debitori… Din păcate, ne-am confruntat şi cu situaţia în care unii dintre creditori, în special bănci, contestă deciziile de admitere în principiu ale comisiilor de insolvenţă. În ciuda faptului că debitorii oferă prin planul de rambursare plata întregii datorii. Motivează faptul că aceştia sunt de rea-credinţă, în contestaţia pe care o adresează instanţelor de judecată”, au transmis cei de la ANPC.

Daniel BACIU

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:46

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Harmanesti, cu sediul in comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi, telefon 0232.722.000, fax 0232.722.000, e-mail: harmanesti@is.e-adm.ro, cod fiscal 16570210. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata totala de 597 mp, Tarla 6, P 274/1, P 275-276, P 323/1, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului privat al Comunei Harmanesti; -teren in suprafata totala de 123 mp, Tarla 34, P 1211, 1214, 1215, amplasat in intravilanul comunei Harmanesti, F.N., judetul Iasi, apartine domeniului public al Comunei Harmanesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Harmanesti nr. 36/25.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Harmanesti. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Comunei Harmanesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original si 2 exemplare copii. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 03.10.2024, ora 11.00, la sediul Comunei Harmanesti, comuna Harmanesti, satul Harmanestii Vechi, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232.260.600, fax 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti @yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -3 parcele de teren, in suprafata totala de 2.000 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in intravilanul comunei Todiresti: -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43156, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 500 mp, avand nr. cadastral 43157, sat Todiresti, F.N.; -Teren in suprafata de 1.000 mp, avand nr. cadastral 43503, sat Todiresti, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Todiresti nr. 41/14.06.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei sau se pot consulta pe site-ul: www.comuna todiresti.ro, la sectiunea Monitorul Oficial Local -Hotarari. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 25.09.2024, ora 10.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 03.10.2024, ora 10.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Secretariatul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 04.10.2024, ora 10.30, Comuna Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2024.
Președintele CCR, Marian Enache, s-a căsătorit la 70 de ani. Ce funcții importante ocupă noua sa soție
20/09/2024 15:04

Judecătorul Marian Enache (70 de ani), presedintele Curtii Constitutionale, s-a căsătorit in 2023 cu Irina Iuliana Costache (58 de ani), sefa Sectiei Cardiologie a Spitalulului „Sf. Spiridon” din ...

La Iași începe Festivalul Internațional al Muzicii Mecanice
20/09/2024 10:56

Muzeul Stiintei si Tehnicii „Stefan Procopiu” din cadrul Complexului Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Primăria Iasi, Directia Judeteană pentru Cultură Iasi, Centrul ...

Tangoul, o poveste a pasiunii și a artei în mișcare
20/09/2024 10:28

Tango-ul, un dans plin de elegantă si pasiune, a captivat inimile oamenilor din intreaga lume timp de mai bine de un secol. Originar din cartierele sărace ale Buenos Aires-ului si Montevideo-ului, acest dans ...

„Cămașa tradițională - meșteșug și mod de viață”
20/09/2024 10:02

În zilele de 21 si 22 septembrie 2024, pe Esplanada Palas Iasi va avea loc cea de a III-a editie Targului national „Cămasa traditională - mestesug si mod de viată”. Scopul manifestări ...

Un olandez a ajuns prizonier în Iaşi pentru următorii doi ani
20/09/2024 09:50

* a fost condamnat, dar cu suspendarea executării pedepsei * in timpul termenului de supraveghere, nu poate părăsi oraşului fără acordul Probaţiunii * trebuie să meargă periodic la intrevederile cu con ...

La Iași, doar două din zece locuințe sunt asigurate împotriva dezastrelor naturale!
20/09/2024 09:49

* in judetul Iasi, 77.595 locuinte aveau, luna trecută, o asigurare PAID, iar cifra, surprinzător, este in crestere simtitoare * Comparativ cu anul 2014, de exemplu, numărul asigurărilor PAID a crescut, la ...

O şcoală din Pașcani a fost premiată de Comisia Europeană pentru predare inovatoare
20/09/2024 09:48

Şcoala Gimnazială Specială din Paşcani a fost laureată la categoria „Învăţămant secundar” pentru proiectul „Art therapy for Autism”, iar Grădiniţa „Ciupercuţa&rdqu ...

Casei de Pensii anunță modificări majore în privința plății ajutorului de deces
20/09/2024 08:48

Legea 360 din 2023, privind sistemul public de pensii aduce noutăţi şi in ceea ce priveşte acordarea ajutorului de deces. Şefa Casei de Pensii anunţă că prin noul act normativ, legiuitorul a extins cate ...

Într-o singură zi, 12 hoţi au scăpat de urmărirea penală
20/09/2024 07:52

* performanţa aparţine magistraţilor de la Judecătoria Paşcani * e vorba de furturi vechi, cu autori necunoscuţi, prejudicii relativ mici, in cea mai mare parte nerecuperate * aproape jumătate dintre pă ...

S-a dat semnalul de curățenie în cămine
20/09/2024 07:51

Campusul „Tudor Vladimirescu” din Iasi a prins deja viată. 200 de studenti au venit să ajute la curătenie inainte de inceperea noului an universitar. Tinerii se ocupă de toate treburile: văruit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei