Cele mai mari vânzări în primul trimestru din ultimii 7 ani
Dimensiune font:
Pe ansamblul pieţei din România, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele trei luni din 2016, o creştere generală cu 17,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, cifră în interiorul căreia se regăsesc autoturismele cu o creştere cu 11,4%. Potrivit datelor istorice referitoare la vânzări publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), se observă faptul că în 2016 a fost înregistrată cea mai bună lună martie din ultimii 7 ani (2010 - 2016).
Şi pe plan european remarcăm o creştere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme în primele trei luni din 2016. Practic, majoritatea statelor membre UE au consemnat evoluţii pozitive în aceste prime trei luni din 2016, relevante fiind rezultatele înregistrate în cele mai mari pieţe: Franţa +8,2%, Germania +4,5%, Italia +20,8%, Spania +6,9% şi Marea Britanie +5,1%.
În România, vânzările realizate în luna martie 2016 dar şi cele din întreg trimestrul I, au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din totalul pe primele 3 luni fiind de 89% (vs. 11% persoane fizice), iar în cazul autoturismelor, de 86% (vs. 14% persoane fizice). Procentele sunt similare cu cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2015, efectul de aşteptare generat în piaţă de către Programul „Rabla” fiind unul evident.
Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observă faptul că, în primele trei luni din 2016, importurile de autoturisme rulate au crescut şi ele comparativ cu 2015, cu un consistent 25,3%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate şi cele noi să fie unul în creştere, respectiv de 3,8 autoturisme rulate la unul nou.
Cu un volum total de 10.801 unităţi vândute în luna martie, se înregistrează în primul trimestru din 2016 un volum total de 25.762 unităţi, respectiv cu 17,3% mai mult decât în primele trei luni din 2015. Autoturismele, care reprezintă 77,4% din vânzările înregistrate în prime trei luni din 2016 (19.951 unităţi), înregistrează o creştere de 11,4%, iar vehiculele comerciale (marfă şi persoane), una de 43,3%.
La autoturisme, topul pe mărci după primele trei luni este condus de Dacia, cu 5.514 unităţi (27,6% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 11,8% faţă de 2015), urmată de Volkswagen cu 2.244 unităţi (11,2% cotă de piaţă, volume în creştere cu 38,9% faţă de 2015), Skoda 2.097 unităţi (10,5% din total piaţă, volume în creştere cu 20,9%), Ford 1.327 unităţi (6,7% din total piaţă, volume în scădere cu 0,8%), Renault 1.227 unităţi (6,2% cotă de piaţă, volume mai mari cu 9,8%) şi Opel, 695 unităţi (3,5% din total piaţă, volume mai mici cu 0,6%).
Pe modele, cu cele 2.277 unităţi livrate pe piaţa autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul trimestru din 2016, urmat de Dacia Sandero, cu 1.117 unităţi, Dacia Duster, cu 1.059 unităţi, Skoda Octavia, 947 unităţi, şi Volkswagen Polo cu 620 unităţi.
Dacia se bucură de o creştere cu 4,4% a înmatriculărilor în UE, în primul trimestru din 2016, ajungând la 99.636 de automobile.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau