Dacia Duster Air şi Sandero Black Touch pornesc spre Paris
Dimensiune font:
Compania Dacia a dezvăluit modelele speciale Duster Air şi Sandero Black Touch cu puţin timp înaintea debutului pe care îl vor avea cu prilejul Salonului Auto de la Paris
Duster Air are ca sursă de inspiraţie lumea aviaţiei şi dispune de imagini care imită un altimetru, imprimate pe caroserie. De asemenea, vehiculul beneficiază de cadre ale oglinzilor într-o nuanţă de galben, geamurile din spate sunt închise la culoare şi se deplasează pe jante din aliaj de 16 inch. Stilul este continuat şi la interior, acolo unde se regăseşte o tapiţerie deosebită, cu diverse motive brodate şi cusături contrastante.
Modelul Dacia Duster Air poate fi comandat cu unul dintre cele două motoare puse la dispoziţie de producător. Este vorba despre o unitate TCe pe benzină cu 125 CP şi un propulsor Diesel dCi cu 110 CP. Primul dintre ele vine însoţit de tracţiune faţă, în timp ce al doilea poate fi echipat şi cu tracţiune integrală.
De cealaltă parte, Sandero Black Touch se bazează pe Sandero Lauréate şi se mândreşte cu bare de protecţie în nuanţa caroseriei, accente de un negru perlat, jante cu diametrul 15 inch şi sistemul infotainment MEDIA NAV. Maşina este pusă în mişcare de trei motoare diferite: o unitate de 1,2 litri cu 75 CP, alta TCe cu 90 CP şi un propulsor dCi cu 90CP.
Logan MCV, Dokker sau Lodgy?
Renault trebuie să oprească producţia unui model de familie al mărcii Dacia, Logan MCV, Dokker sau Lodgy, a declarat un purtător de cuvânt al grupului, confirmând informaţia publicată de Les Echos, potrivit Autonews Europe. Motivul pentru care Renault va renunţa la unul dintre modelele de familie ale mărcii Dacia este că acest segment al pieţei auto se mută dinspre van-uri şi break-uri către SUV-uri şi modele crossover, potrivit unui analist al Inovev, Jamel Taganza, însă la Salonul Auto de la Paris vor fi prezentate variantele Stepway pentru Dokker şi Lodgy, pregătite pentru a înfrunta şi alt gen de drumuri decât cel pe asfalt.
Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă operaţională de 9%, similară cu cea a producătorilor de maşini de lux, iar continuarea producţiei unui model care înregistrează vânzări slabe ar pune în pericol profitabilitatea mărcii.
Dintre cele trei modele din segmentul minivan, doar Logan MCV a consemnat o creştere a vânzărilor, datorită versiunii îmbunătăţite prezentate în septembrie 2013. Astfel, în Europa, vânzările modelului Logan MCV, produs în România, au urcat în primele opt luni ale anului la 23.930 de unităţi, mai mult decât dublul faţă de aceeaşi perioadă din 2013. În schimb, vânzările la nivel european ale modelului Lodgy au scăzut, iar ale Dokker-ului au stagnat.
Mai exact, vânzările modelului Lodgy au coborât cu 44%, la 11.238 de unităţi, în primele şase luni ale anului, într-un segment care a înregistrat un declin de 9% în Europa, potrivit datelor JATO.
Dintre cele trei modele Dacia, Dokker a înregistrat cea mai consistentă cerere, volumul vânzărilor fiind constant, chiar şi în condiţiile în care segmentul de piaţă de care aparţine a consemnat un declin de 41% în perioada 2011-2014, potrivit analistului companiei Inovev.
Ambele ediţii speciale vor putea fi comandate începând cu data de 2 octombrie, iar preţurile pornesc în Franţa de la 10.450 euro pentru Sandero Black Touch şi 16.200 euro pentru Duster Air.
În primele opt luni ale acestui an, vânzările Dacia în Europa au crescut cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 250.769 de unităţi, datorită cererii mari pentru modelele Sandero, Logan sedan şi Duster, potrivit institutului de cercetare de piaţă JATO Dynamics.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau