Hyundai Ioniq hibrid a înregistrat un nou record de viteză
Dimensiune font:
Echipa Hyundai a explorat limitele noului hibrid ecologic, utilizând o serie de elemente aerodinamice speciale şi un sistem pe bază de oxid de azot * Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) a omologat recordul în categoria vehiculelor hibride derivate din producţia de serie
Un prototip Hyundai Ioniq versiunea hibrid - creat pentru curse, dezvoltat de echipa Hyundai Motor America -, a stabilit un nou record de viteză de 253,994 km/h, pe pista de sare din Bonneville, Utah. Rezultatul a fost omologat de FIA în categoria vehiculelor hibride derivate şi modificate faţă de producţia de serie, viteza maximă atinsă fiind de 258,621 km/h. „Suntem încântaţi că am reuşit să stabilim un nou record omologat FIA în categoria hibrid, prin intermediul modelului Ioniq”, a declarat Mike O’Brien, vicepreşedinte Corporate şi Product Planning al Hyundai Motor America. „Un rol foarte important l-a avut echipa de ingineri Hyundai din Statele Unite, care a testat toate prototipurile pentru a răspunde exigenţelor consumatorilor”, a menţionat Mircea Gradu, director al echipei de Inginerie Hyundai Motor America. „Pe măsură ce Ioniq era testat deveneam din ce în ce mai impresionaţi de rezultate. De aceea, ne-am gândit să ridicăm ştacheta pentru acest model şi aşa s-a născut această idee”.
Pentru a stabili recordul au fost realizate însă o serie de modificări asupra sistemului de propulsie (sistemele de admisie şi evacuare au fost optimizate, motorul, transmisia şi unitatea de control electronică hibrid, ECU, au fost recalibrate, sistemul de aer condiţionat şi accesoriile auxiliare au fost eliminate, iar sistemul Nitrous Express de injecţie directă cu oxid de azot a fost controlat din habitaclu), aerodinamicii (grila faţă a fost preluată de la modelul Ioniq Electric, au fost realizate modificări aerodinamice în partea inferioară a caroseriei, numeroase componente din interior au fost eliminate / modificate pentru a deveni mai uşoare), suspensiei (suspensiile Progress Competition au fost optimizate şi coborâte cu 100 mm, au fost utilizate jante din aliaj uşor şi anvelope Goodyear® Eagle) şi siguranţei (structura de siguranţă roll cage a fost dezvoltată de Bisimoto, sistemul de centuri de siguranţă este cu prindere în şase puncte, scaunele de curse şi echipamentul special pentru pilot provine de la Sparco®, sistemul de stingere a unui eventual incendiu se declanşează automat şi deconectează bateria şi paraşuta de siguranţă utilizată la frânare).
Pista de sare de la Bonneville este amplasată în Tooele, nord-vestul statului Utah, reprezentând cel mai mare câmp de sare de la vest de Deşertul Marelui Lac Sărat. Zona este celebră pentru numeroasele recorduri de viteză stabilite.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau