Iahtul de lux de pe şosea
Dimensiune font:
A trecut ceva vreme până când să mai existe un model „Sport” în afara celui destinat lui Range Rover * Discovery are acum şi el o variantă pentru cei care nu se dau în vânt după căţărări extreme şi care petrec mai mult timp pe asfalt * dacă a meritat aşteptarea rămâne să constatăm împreună
Cu ochiul la Evoque
Discovery este un model de referinţă pentru Land Rover. Nu este însă deloc o noutate, pentru că orice model din gama Land Rover este o referinţă în segmentul din care face parte. Bineînţeles, Discovery era preferat de cei care împărtăşesc în primul rând spiritul constructorului britanic, dar acelaşi lucru se aşteaptă şi de la Discovery Sport. Modelul ceva mai mic, dar şi mai sportiv, va atrage însă o gamă şi mai largă de clienţi, în primul rând graţie aspectului exterior. Discovery Sport a fost creat cu ochiul la Evoque, SUV-ul care continuă să facă furori pe oriunde apare. Dar nu numai exteriorul armonios a împrumutat atribute de la Evoque, ci şi în interior a preluat destule amănunte care vor face diferenţa. Cadranele de bord, display-ul generos cu touchscreen sau luminile care se aprind cu o simplă atingere sunt doar câteva dintre detaliile ce-mi amintesc de Evoque.
Climatizare automată instantanee
Am uitat să adaug ce jante frumoase are maşina asta, amănunt care contribuie la închegarea unui exterior de atras destule priviri, dar în interior găseşti atâtea atracţii încât cu greu te laşi înduplecat să cobori din maşină, mai ales că display-ul se împarte în patru pentru a aduna laolaltă şi telefonul mobil, şi entertainment-ul, şi sistemul de navigaţie, dar şi climatizarea automată. Mi-am conectat telefonul de cum am urcat în maşină, împerecherea efectuându-se imediat. Discuţiile nu erau deloc perturbate de nivelul de ventilaţie al climatizării automate, dar dacă am amintit de acest aspect vreau să vă spun că am avut parte de vreme frumoasă în zilele petrecute cu Discovery Sport. Zile călduroase, în care climatizarea a fost destul de solicitată. Dar climatizare automată parcă nu este de ajuns să-i spun. Ar trebui să i se spună mai degrabă climatizare automată instantanee, pentru că odată ce ai setat temperatura dorită se pune pe treabă cu aşa un spor de zici că eşti în regatul de gheaţă. Nu mai spun şi de găselniţa cu gurile de ventilaţie montate în stâlpul central, pentru locurile din spate, însă prin bogatul meniu sunt multe setări care vor putea modifica după bunul plac atmosfera din habitaclu.
Amintiri cu Discovery
Atmosfera se reglează însă şi prin intermediul instalaţiei audio. Cum învârţi un pic spre dreapta butonul responsabil cu volumul îţi dai pe dată seama că ai de a face cu un device de calitate. Sunetul este ireproşabil şi pentru cei cu urechi fine, dar şi asupra sa poţi interveni după pofta inimii navigând printr-un meniu cât se poate de complex.
Sistemul de navigaţie este precis şi mai ales părea a fi la zi cu tot ce se petrece prin zona în care te afli. Ştie cam tot ce a apărut nou şi este de interes, aşa că te poţi baza pe el cu toată încrederea.
Dacă şi despre felul în care merge maşina asta voi vorbi la fel rămâne de văzut în rândurile următoare. Îmi amintesc bine motorul V6 Diesel de pe Discovery şi l-am apreciat întotdeauna pentru silenţiozitate şi pentru vigoare. Acum aveam la dispoziţie un propulsor în patru cilindri, tot Diesel, de 2,2 litri, ce dezvoltă 190 CP şi trebuie să colaboreze cu o cutie de viteză automată cu nouă rapoarte. De la primii metri parcurşi am sesizat şi sistemele de siguranţă ale maşinii. Cel răspunzător de menţinerea benzii de deplasare îţi transmite prin vibraţii în volan că ai depăşit-o fără să semnalizezi, iar dacă din spate se apropie ameninţător vreo maşină atunci vei vedea semnale galbene în oglinda laterală. Foarte util fiecare din aceste sisteme, cel de al doilea ajutându-te şi când vrei să ieşi cu spatele dintr-o parcare, îndeosebi când ieşi în plină stradă, iar manevra îţi va fi amânată din cauza celor care n-au timp să te aştepte.
Viteze din zona de Sud-Est
În câteva minute eram deja acomodat cu maşina şi am apucat-o pe un drum pietruit în inima Iaşului. Drum la deal, cu denivelări şi cu gropi ceva mai mici decât îl ştiam eu. Sigur că îl poţi parcurge cu tot felul de maşini, dar nu cu viteza cu care am urcat eu. De asta mi s-a părut şi mult mai scurt decât de obicei, aşa că maşina depăşise cu brio prima încercare la care a fost supusă.
N-am fost nevoit să apelez la vreunul din sofisticatele programe care reglează totul în funcţie de suprafaţa pe care rulezi şi nici n-am avut vreun gând să fac altceva cu Discovery Sport decât să merg cu ea pe asfalt, atât de bine se comportă. Un uşor zăngănit se auzea dinspre portbagajul încăpător, dar nu era aşa supărător ca să merg să văd ce anume îl provoca. Sunt destul de sensibil la zgomotele care se aud în maşină, dar de ăsta chiar nu mi-a păsat din moment ce intrasem pe o linie dreaptă, iar eu eram deja cuplat în modul „S” şi cu pedala de acceleraţie la fund. Maşina nu stă deloc pe gânduri, îi trebuie o jumătate de secundă până să te lipească de scaun şi să-şi intre în ritm. Viteza creşte brusc, treptele se succed lin, dar numai traficul aglomerat te poate determina să nu vezi acul vitezometrului acoperind toate diviziunile şi subdiviziunile de pe cadran. În habitaclu nu prea pătrunde niciun zgomot nici la vitezele alea din zona de Sud-Est, iar despre de siguranţa şi fermitatea cu care poţi efectua depăşirile nu prea are rost să adaug.
Nici n-ai spune că eşti într-un SUV
Faţă de Discovery, aşa cum mă şi aşteptam, Discovery Sport are cu totul alt comportament în virajele abordate sportiv. Nici n-ai spune că te afli într-un SUV când maşina nici nu se clinteşte de pe traiectoria impusă, ci îţi transmite că poţi apăsa acceleraţia fără reţinere. Poţi face şi asta dacă vrei, sunt convins că maşina ştie să se şi caţere cu simţ de răspundere la nevoie, dar eu m-aş bucura de ea mai mult pe asfalt. Dacă Discovery aduce mai mult cu o navă de croazieră, Discovery Sport este ca iahturile de lux pe care le vezi ancorate în porturile lumii.
Varianta testată se apropie de 60.000 de euro (TVA inclusă), dar cei care o vor cumpăra nu cred că vor regreta. Primeşti multe, foarte multe în schimb, dar mai ales linişte, încredere, siguranţă. Până şi consumul îl poţi regla aproape ca pe instalaţia audio. Eu n-am trecut de 12 la sută deşi am rulat destul în modul sportiv şi tocmai ce v-am spus de sprinturile cu acceleraţia la podea. Maşina are şi mod ECO, care nu va ştirbi deloc din plăcerea condusului, dar care va scădea considerabil consumul. N-am putut să nu-l încerc şi am coborât lejer sub 11 la sută. Discovery Sport ştie să oprească motorul când aştepţi la semafor şi mai ştie o sumedenie de alte chestii pe care viitorii proprietari le vor descoperi şi se vor bucura întotdeauna de ele.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau