Piaţa auto din România a avansat cu 37% în luna septembrie
Dimensiune font:
Conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), volumul de vânzări înregistrat pe piaţa din România a fost cu 37% mai mare în luna septembrie a acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015 * la nivelul primelor nouă luni ale anului curent se consemnează o creştere cu 18,6% a vânzărilor în raport cu 2015, iar la această evoluţie au contribuit autoturismele cu +17,9%
Pe plan european se remarcă în primele nouă luni din 2016 o creştere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme (+8%), cele mai mari pieţe (care împreună acoperă aproximativ trei sferturi din totalul statelor membre UE), înregistrând creşteri relativ importante: Franţa +5,7%, Germania +6,1%, Italia +17,4%, Spania +11,5% şi Marea Britanie +2,6%.
APIA informează din nou că principalul motor al vânzărilor de autoturisme în România îl reprezintă categoria persoanelor juridice, ele ajungând sa deţină, pe ansamblul primelor nouă luni, o pondere de 69%. Pe de altă parte, vânzările către persoanele fizice au crescut cu 35,2% faţă de perioada similară a anului anterior, deşi vânzările realizate prin Programul Rabla au fost cu doar 7,5% mai mari decât în 2015.
Pe ansamblul primelor nouă luni din acest an s-a ajuns la un raport de 3,3 autoturisme rulate la unul nou.
Producţia naţională
În luna septembrie 2016 au fost fabricate 32.391 de autovehicule, cu 22,6% mai puţin decât în luna similară a anului trecut. S-a ajuns astfel, după nouă luni, la o producţie totală de 272.396 unităţi, cifră care corespunde unei scăderi totale de 8,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015.
Dintre acestea, 239.110 au fost produse de către Dacia şi 33.286 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 141.254 unităţi (cu 12,6% mai mult decât în primele nouă luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (39.428 unităţi, cu 11,9% mai puţin decât în 2015), Ford B-MAX (33.286 unităţi, cu 14,2% mai puţin decât în 2015), Dacia Logan (28.491 unităţi, cu 51,4% mai puţin decât în 2015), şi Dacia Logan MCV (29.937 unităţi, cu 2,7% mai puţin decât în 2015).
Exportul
Cu cele 244.993 de unităţi exportate în primele nouă luni din acest an, consemnăm o scădere de 9,2% comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în opt din cele nouă luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015.
Cel mai exportat model în primele nouă luni din 2016 a fost Dacia Duster (135.046 unităţi), în creştere cu 13,1% faţă de 2015, urmat de Dacia Sandero (33.963 unităţi, în scădere cu 15,4%), Ford B-MAX (33.269 unităţi, cu 14,2% mai puţin faţă de 2015), Logan MCV (26.828 unităţi, în scădere cu 6%) şi Dacia Logan (15.887 unităţi, în scădere cu 63,1% faţă de 2015).
APIA mai remarcă şi faptul că 90% din producţia naţională realizată în primele 9 luni din 2016 a fost exportată, similar cu procentul înregistrat pentru aceeaşi perioadă din anul 2015.
Vânzările
Cu un volum total de 14.021 de unităţi vândute în luna septembrie, din care 11.541 autoturisme (82,3%) şi 2.480 vehicule comerciale (17,7%), înregistrăm, după primele nouă luni din 2016, un volum total de 101.468 unităţi, cu 18,6% mai mult decât în perioada similară din 2015.
Cu aceste cifre, după nouă luni, piaţa consemnează un număr de 82.147 autoturisme vândute, în creştere cu 17,9% comparativ cu 2015 şi 19.321 vehiculele comerciale (marfă şi persoane), în creştere cu 21,9% faţă de 2015.
La autoturisme, topul pe mărci după primele 9 luni ale anului 2016 este condus de către Dacia, cu 25.090 unităţi (30,5% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 2,2% faţă de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 8.533 unităţi (10,4% cotă de piaţă, volume în creştere cu 23,0% faţă de 2015), Skoda 7.590 unităţi (9,2% din total piaţă, volume în creştere cu 21,2%), Renault 5.911 unităţi (7,2% cotă de piaţă, volume mai mari cu 40,9%), Ford 5.017 unităţi (6,1% din total piaţă, volume în creştere cu 15,2%) şi Opel 3.830 unităţi (4,7% din total piaţă, volume mai mari cu 45,1%).
Pe modele, cu cele 11.297 unităţi (-2,0% comparativ cu 2015), livrate pe piaţa autohtonă în primele 9 luni al acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Dacia Sandero cu 5.059 unităţi (+13,1%), Dacia Duster 4.546 unităţi (-3,6%), Skoda Octavia 3.223 unităţi (+13,5%) şi Renault Clio 2.353 unităţi (+41,2%).
În funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor diesel continuă să scadă în totalul pieţei, ajungând, pe ansamblul celor 9 luni din 2016 să mai reprezinte 48,1% din piaţă, comparativ cu anul 2015, când, după aceeaşi perioadă, ponderea acestora era de 53,9%.
În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride), remarcăm o dublare a volumelor totale vândute la nouă luni. Se detaşează însă faptul că segmentul autoturismelor hibride reprezintă 88,7%, precum şi creşterea cu 129,4% a celor electrice comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 28,4% sunt de provenienţă autohtonă, 21,8% sunt fabricate în Germania, 11,4% sunt din Cehia, 8,8% din Spania şi 6,9% din Franţa.
În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în primele nouă luni din 2016 cu 0,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere consistentă, de 26,4%.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau