Sport şi lectură la Biblioteca Judeţeană

Dimensiune font:

| 04-08-2016 07:10

 La Biblioteca Judeţeană luna august este rezervată activităţilor sportive. Începând de astăzi, 4 august, ora 16.00, pe esplanada de la CUB se vor derula activităţi literaro-sportive.

 

În luna în care toată lumea pleacă sau se întoarce din concediu, reprezentanţii Bibliotecii Judeţene „Gh. Asachi” din Iaşi (BJI) demarează o ediţie pilot a proiectului „Biblioteca de sport” prin care propune ieşenilor câteva momente de... respiro. Aşadar, dacă v-aţi întors din vacanţă şi doriţi să continuaţi să vă simţiţi bine şi să nu vă pierdeţi starea de relaxare, ori dacă încă nu aţi plecat „în relaxare”, dar doriţi să duceţi un stil de viaţă sănătos până atunci, sunteţi aşteptaţi la BJI! Astăzi, 4 august, de la ora 16.00 va avea loc prima sesiune (din cele cinci ale lunii august) de lectură şi sport în cadrul proiectului susmenţionat. Cu aceeaşi ocazie, secţia de Împrumut carte pentru Adulţi a BJI a organizat expoziţia de carte cu acelaşi nume, „Biblioteca de Sport”.

„Dacă aveţi nevoie de un imbold pentru a vă apuca de sport, Biroul Împrumut pentru Adulţi de la Biblioteca Judeţeană a pregătit o expoziţie de carte motivaţională care să vă inspire şi să vă facă să vă ridicaţi de pe scaunul de la birou sau de pe canapeaua confortabilă de acasă şi să intraţi în sala de sport”, a declarat Mihaela Morariu, PR-ul instituţiei. Totuşi, nu veţi intra într-o sală de sport propriu-zisă, ci veţi „ieşi” pe esplanada de la CUB.

 Astăzi are loc expoziţia de artă video la Borderline Art Space - „Momentul acela în care m-ai ţinut de mână...”

Parteneriat pentru o viaţă activă

Un citat motivaţional pentru sportivi transmite că „indiferent de cât de lent mergi, tot mergi mai repede decât cel care stă pe canapea”, iar asta este şi ideea pe care o transmit iniţiatorii proiectului. Biblioteca Judeţeană în parteneriat cu Centrul Diecezan Caritas Iaşi prin Centrul de Resurse pentru Familii şi Clubul Sportiv „Master San” din Iaşi au anunţat că proiectul se va desfăşura săptămânal pe tot parcursul lunii august (cinci săptămâni - cinci sesiuni).

„Scopul proiectului constă în desfăşurarea unor activităţi inovative şi creative de stimulare a participării comunităţii. Dorim să subliniem importanţa mişcării pentru sănătate şi promovarea lecturii, spiritul de fairplay şi valori ca: echitate, solidaritate, corectitudine, colaborare şi petrecere a timpului liber la bibliotecă”, precizează Mihaela Morariu.

Expoziţia tematică de carte

„Biblioteca de Sport” este un alt punct bifat pe lista celor care pot motiva cititorii să facă sport şi sportivii să-şi antreneze spiritul de lectură. Reprezentanţii biroului de Împrumut carte pentru Adulţi au alcătuit o listă cu cele mai solicitate titluri ale verii. Astfel, „participanţii îşi vor alege cartea preferată din lista de titluri propusă, se vor gândi la un cuvânt-cheie definitoriu, iar în ziua activităţii vor susţine public un discurs de promovare a lecturii indiferent de forma creaţiei literare”, adaugă reprezentanţii Biroului. Tot aceştia precizează şi faptul că „persoanele înscrise vor menţiona şi sportul preferat, iar în ziua pentru care au optat, vor avea asupra lor cartea preferată, un prosop, apă şi echipamentul sportiv, pentru că, în partea a doua a activităţii, vor participa la sesiuni sportive de aerobic, fitness, arte marţiale şi altele”. Aceştia vor fi îndrumaţi de instructori şi maeştri în sport, Mariana şi Ionuţ Pârju, de la Clubul Sportiv „Master San” din Iaşi.

 Puteţi citi şi: 1001 de poveşti încântătoare ale Iaşului

Lista cărţilor propuse

„Am scăpat de griji” – Anna Maxted; „Mulţumesc, Jeeves” – P.G. Wodehouse; „Fulger în plină vară” – P.G. Wodehouse; „Cineva ca tine” – Cathy Kelly; „Între două avioane” – Cynthia Langston; „Jurnalul lui adolescent timid” – Stephen Chbosky; „Atlasul norilor” – David Mitchell; „Memoria vegetală” – Umberto Eco; „Abis” – Monica Ramirez; „Clubul clepsidrelor: vremea sufragetelor” – Lucy Ribchester; „Istoria romanţată a unui safari” – Daniela Zeca; „Taltos” –Anne Rice; „Şi dacă aş mai trăi o dată” – Marc Levy; „Cadavrul din bibliotecă” – Agatha Christie; „Învingătorul este întotdeauna singur” – Paulo Coelho; „Ochii jupâniţei” – Rodica Ojog-Braşoveanu; „Laur” – Evgheni Vodolazkin; „Inteligenţa materiei” – Dumitru Constantin Dulcan; „Bărbaţii sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus” – John Gray; „Feng Shui pentru locuinţă” – Evelyn Lip; „Compasiunea: suprema înflorire a iubirii” – Osho; „Echilibrul corp-minte” – Osho; „Prinţesa statornică” – Philippa Gregory; „Enciclopedia Gale a fenomenelor neobişnuite şi inexplicabile” – Brad Steiger; „Între Orient şi Occident” – Neagu Djuvara; „De ce este România altfel?” – Lucian Boia; „Marţianul” – Andy Weir; „Codul cosmic” – Zecharia Sitchin; „Mistere ale istoriei” – William D. Rubinstein; „Amanta lui Freud” – Karen Mack.

Înscrierile se pot face la început pentru toate sesiunile sau săptămânal la sediul bibliotecii. Organizatorii promit că „toţi participanţii vor primi diplome, permise gratuite de intrare în bibliotecă, iar primii înscrişi vor primi vouchere de la partenerii proiectului”. Participarea la sesiuni este gratuită.

Larisa LAZĂR

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Stan si Bran  VIDEO
10/11/2019 10:56
Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă în urmă marele artist
30/10/2019 18:52

  Averea lui Mihai Constantinescu. Ce lasă in urmă marele artist - Facebook Mihai Constantinescu s-a stins din viaţă la 73 de ani şi a lăsat in urmă nu doar lacrimi şi regrete, ci şi o ...

30 de adevăruri despre Ludwig van Beethoven, genialul compozitor surd
10/09/2019 11:21

 Ludwig van Beethoven a fost unul dintre cei mai influenti compozitori de muzică clasică. Acest muzician german exceptional si-a adus contributia in epoca de tranzitie dintre perioada clasică ...

Toponimia sadoveniană
31/08/2019 17:17

În „Monografia sadoveniană toponimico-literară”, Constantin Parascan inregistrează şi analizează toate numele de locuri din inteaga operă a lui Mihail Sadoveanu, insumand 12.000 de pagin ...

De ce si cum  a murit Dem Rădulescu, un actor care nu a mai putut fi înlocuit în teatru și film
30/08/2019 11:35

 S-a născut la Rimnicul Valcea in 1931, iar porecla Bibanul i se trage de la tatăl său, un mare pescar si proprietar de pescărie. Cand avea 22 de ani in oras a sosit cu trenul o trupă de actori de la ...

VIDEO Detalii ȘOCANTE de la autopsia lui Michael Jackson au fost dezvăluite după 10 ani de la moartea starului: Ce au descoperit medicii
26/08/2019 22:20

 Prea multe operaţii estetice, dependenţă de somnifere şi alte medicamente, abuzuri sexuale şi un lung şir de acuzaţii care au culminat cu lansarea pe HBO a terifiantului documentar ''Leaving Neverl ...

Mr  BEAN
22/08/2019 11:27

 

VIDEO-   Laurel and Hardy. COMEDIE
08/08/2019 10:35
VIDEO-Neversea a fost în direct.
04/07/2019 22:28

Pentru a viziona da clic 

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei