Istoria zbuciumată a unui fost colos industrial FOTO

Dimensiune font:

| 04-05-2015 13:15

Fostul Combinat de Utilaj Greu, actualul Fortus SA, a fost trimis pentru a doua oară în ghearele falimentului * la începutul acestei săptămâni, magistraţii Tribunalului de la Târgu Mureş au admis solicitările formulate de doi creditori pentru intrarea în faliment a societăţii ieşene * sentinţa va fi atacată * Fortus a mai scăpat o dată de faliment, printr-o decizie a Curţii de Apel Târgu Mureş

Unul din fostele motoare economice ale Iaşului a fost oprit prin trimiterea în faliment, pentru a doua oară. Magistraţii Tribunalului Sindic de la Târgu Mureş au decis să admită solicitările formulate de creditorii Security Force SRL şi MMS Minerals &Metals Solutions SRL pentru intrarea în faliment a debitoarei Fortus.

Astfel, la începutul acestei săptămâni, judecătorii au respins atât cererea administratorilor judiciari de a extinde perioada de executare a planului de reorganizare a debitoarei Fortus SA, cât şi solicitarea de confirmare a planului de reorganizare modificat, prezentat în prima parte a acestui an. Ambele cereri formulate de administratorii judiciari au fost catalogate ca fiind neîntemeiate.

Protest spontan la FORTUS - GALERIE FOTO

Magistraţii au mai dispus notificarea deschiderii procedurii de faliment şi au stabilit ca termen de judecată 23 septembrie 2015. „Sentinţa este executorie, cu drept de recurs în termen de 7 zile de la comunicare“, se arată în soluţia dată de magistraţi. „Sentinţa va fi atacată în termenul legal. A mai fost un precedent la Fortus, iar în apel s-au întors lucrurile în favoarea societăţii. Aşteptăm judecarea recursului şi vedem care va fi decizia definitivă“, a anunţat prefectul Dan Cârlan.

Doi foşti colegi de partid se bat pe cadavrul Fortus

În septembrie 2014, Curtea de Apel Târgu Mureş a scăpat de la faliment fostul Combinat de Utilaj Greu, iar de atunci s-au propus mai multe variante de redresare a Fortus, dar fără un rezultat vizibil şi în cifra de afaceri.


Practic, situaţia dezastruoasă de la Fortus este creionată în planul de reorganizare pe care administratorii judiciari au dorit să-l modifice, dar care nu a fost aprobat de magistraţii de la Târgu Mureş. „În contextul nefavorabil generat de situaţia economică de pe piaţa ţintă şi a actualizării lipsei resurselor financiare pentru susţinerea activităţii de producţie este necesară modificarea/ actualizarea Planului de reorganizare judiciară, cu scopul de a creşte veniturile, şansele de redresare şi implicit acoperirea pasivului prin valorificarea în totalitate a activelor SC Fortus SA“, se arăta în documentul asumat de administratorii judiciari şi de Gheorghe Chişcă, administratorul special al Fortus.

Noua formă a planului viza: „valorificarea activului funcţional, ceea ce măreşte considerabil posibilitatea debitorului SC Fortus Iaşi pentru acoperirea creanţelor. La data curentă, conform prevederilor art. 95, alin. 6., litere E din legea nr. 85/2006 şi-au exprimat acordul de stingere a creanţei prin preluarea în plată a unor active ale SC Fortus SA Iaşi instituţii precum AAAS Bucureşti, Primăria Municipiului Iaşi, SC ApaVital Iaşi, ceea ce duce la premiza ca 90% din totalul creanţelor să fie deja acoperite- acordul scris al creditorilor fiind depus la dosarul cauzei la termenul din 18.02.2015“. Practic, „modificarea majoră a Planului de reorganizare judiciară constă în valorificarea activului funcţional evaluat la 526.187.872 lei“.

Fortus scapă de faliment

Concret, Primăria Iaşi îşi propunea să preia o parte din activul nefuncţional pentru a înfiinţa la CUG Parcul Industrial Fortus, iar ApaVital şi-a exprimat acordul pentru a prelua în plată activul – Fabrica de oxigen OM 2300. Totodată, AAAS şi-a anunţat intenţia de a prelua părţi din activul funcţional până la valoarea creanţei, respectiv 172,5 milioane de lei.

Acelaşi document preciza că numărul mediu de personal luat în considerare era de 550 de salariaţi.


Calendarul următoarei perioade, bătut în cuie de magistraţi
Judecătorii au mai decis, luni, 27 aprilie, să ridice dreptul de administrare al debitorului. Totodată, lichidatorul judiciar, stabilit provizoriu şi format din acelaşi consorţiu Eurobusiness LRJ SPRL şi ISD Insolvency SPRL, va avea un onorariu de 3.000 de lei. „Fixează termenul de predare a gestiunii averii de la debitor către lichidatorul judiciar, împreună cu lista actelor şi operaţiunilor efectuate după deschiderea procedurii, la data de 04/05/2015. Fixează termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor născute după data deschiderii procedurii la data de 13/06/2015 - data poştei. Fixează termenul limită pentru verificarea creanţelor născute după deschiderea procedurii, pentru întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului suplimentar al creanţelor la data de 15/07/2015. Fixează termenul limită pentru depunerea contestaţiilor la creanţele născute după deschiderea procedurii la data de 11/09/2015 - data poştei. Fixează termen pentru soluţionarea contestaţiilor născute în cursul procedurii la data de 23/09/2015. Fixează termen limită pentru întocmirea tabelului definitiv consolidat al creanţelor la 30/09/2015“, se mai arată în sentinţă. Totodată, data şedinţei adunării creditorilor a fost stabilită pentru 5 iunie.

Speranţe de redresare pentru Fortus?

Una dintre emblemele Iaşului comunist este, cu siguranţă, fostul Combinat de Utilaj Greu actualul Fortus SA. 1977 este anul în care a demarat activitatea în halele uzinei construite de Nicolae Ceauşescu cu o investiţie de nu mai puţin de 16 miliarde de lei. Pentru ridicarea colosului din cartierul cu acelaşi nume au fost folosiţi de la specialişti, la muncitori necalificaţi şi chiar puşcăriaşi de la Penitenciarul Iaşi. În anii de vârf ai producţiei de la CUG aici lucrau chiar şi 12.000 de ieşeni, în trei ture. Exporturile de piese realizate la Iaşi în state precum China, Egipt sau Olanda au susţinut colosul economic inclusiv câţiva ani după Revoluţie, dar datoriile acumulate au îngenunchiat, până la urmă, compania. Ani la rând s-a încercat, pe rând, intrarea în insolvenţă sau valorificarea activelor, dar datoriile la Fortus au continuat să crească, iar numărul angajaţilor să se reducă drastic.

Situaţia de la Fortus este una tensionată, marţi,  zeci de salariaţi au ieşit în stradă nemulţumiţi de lipsa banilor şi a unei situaţii clare în ceea ce-i priveşte.

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei