Kilometri de hârţoage pentru autostrăzi-himeră

Dimensiune font:

| 18-06-2014 15:12

Nenumărate proiecte au fost realizate pentru construcţia unei rute rapide între Moldova şi vestul ţării * după ce au fost cheltuiţi saci de bani pentru studii de fezabilitate aferente autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş acestea au fost puse la dospit şi a fost scos din joben un alt traseu * o nouă şosea rapidă urmează a fi proiectată şi va porni din Siret, prin Paşcani spre Bacău, iar de aici spre Focşani sau Braşov * pentru aceste studii de fezabilitate sunt puse la bătaie sume ce pot ajunge în total la peste 32 de milioane de euro * mai nou, şefii Companiei de Drumuri Naţionale au anunţat alte licitaţii pentru revizuirea documentaţiilor la Autostrada Iaşi-Târgu Mureş în care sunt estimate costuri de peste 25 de milioane de euro * procedurile se anunţă greoaie din cauza contestaţiilor făcute la toate licitaţiile

Praf în ochi, cu asta s-au ales şoferii care au sperat ani la rândul la o cale de acces rapidă spre Moldova. Până în prezent, există un teanc de studii pentru Autostrada Iaşi-Târgu Mureş şi se pregătesc alte grămezi de documentaţii plătite cu bani grei pentru o şosea rapidă care să asigure accesul dinspre Suceava spre Bacău.

Mai mult, în urmă cu câteva săptămâni, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ale României a făcut un anunţ surpriză. A scos la licitaţie alte trei contracte care prevăd revizuirea studiilor pentru Iaşi-Târgu Mureş, documentaţii considerate depăşite şi exagerate în condiţiile în care un kilometru de drum ajungea, în medie, la 30 de milioane de euro. „Iaşi- Târgu Mureş este o autostradă care costă extraordinar de mult şi nu s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Este foarte scumpă, nu neapărat în sensul kilometrului de drum, ci ce presupune ea. Trece prin situl Natura 2000, care presupune o serie de protejări, o serie de construcţii speciale. Costă aproape 30 de milioane de euro pe kilometru. Întrebarea este: îşi permite România?“, explicau, anul trecut, oficialii CNADNR.


Contestaţii pe bandă rulantă

La câteva luni distanţă, pe 30 mai 2014, au fost lansate trei licitaţii cu bugete considerabile pentru refacerea documentaţiilor la Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane. Astfel, pentru „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamţ (Paşcani)-Iaşi-Ungheni“ s-au estimat costuri între 26,1 şi 30,9 milioane de lei, fără TVA. Licitaţia ar trebui să aibă loc pe 17 iulie, dar deja au fost depuse numeroase contestaţii, cea mai recentă fiind înregistrată în urmă cu două zile de AECOM. Procedura de licitaţie a mai fost contestată la câteva zile de la publicarea anunţului online de Via Design, Search Corporation şi Technic.

Autostrada Iaşi - Târgu Mureş nu are finanţare

Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrău-Târgu Neamţ“ este estimat la 43,6 milioane de lei, fără TVA, şi a fost contestat, de asemenea de aceleaşi firme: Via Design, Search Corporation şi Technic. Aceleaşi contestaţii au fost înaintate şi pentru „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş- Ditrău“. Contractul pentru care ar trebui să se deschidă ofertele pe 17 iulie este estimat între 33,2 şi 39,3 milioane de lei.


Studii peste studii

Practic, pentru revizuirea întregii documentaţii la Autostrada Iaşi- Târgu Mureş, împărţită în trei tronsoane, se pun la bătaie bugete care în total pot depăşi 113 milioane de lei, asta în condiţiile în care CNADNR a mai cheltuit alte milioane de euro cu studii de fezabilitate pentru aceeaşi rută.
În urmă cu câţiva ani au fost realizate studiile pentru tronsoanele Târgu-Mureş- Ditrău - 91.6 km - SC SEARCH Corporation SRL; Ditrău - Târgu Neamţ - 118.1 km - SC IPTANA SA; Tronson Târgu Neamţ -Ungheni - 100.6 km - SC INOCSA. În urma acestor documentaţii au reieşit costuri de execuţie considerate exorbitante. Practic, s-au estimat cheltuieli de aproximativ 30 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de drum din cei peste 300 incluşi în proiect.


Un alt episod- autostradă spre Bacău

Un nou capitol în epopeea autostrăzilor care leagă Moldova de celelalte regiunii ale ţării a fost marcat la 1 mai 2014. Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ale României au lansat zece licitaţii pentru studii de fezabilitate la tot atâtea tronsoane de autostradă în lungime totală de 995 kilometri. Aproape jumătate dintre acestea vizează tronsoane ce tranzitează Regiunea de Nord-Est, iar ofertele ar fi trebuit deschise în această săptămână, însă din cauza contestaţiilor termenul a fost amânat pentru luna viitoare.


Studii de 32 de milioane de euro

Practic, sunt organizate licitaţii pentru studii de fezabilitate la autostrăzile Siret- Paşcani (100 km), Paşcani- Bacău (95 km), Bacău-Braşov (170 km), Bacău- Focșani (120 km). Cele mai scumpe documentaţii sunt cele pentru tronsoanele de la Bacău spre Braşov şi spre Focşani. Studiile de fezabilitate pentru Bacău-Braşov au valori estimate între 44,5 şi 53,1 milioane de lei, fără TVA, iar Bacău-Focşani între 29,6 şi 34,9 milioane de lei, fără TVA. Pentru studiile la Bacău-Paşcani sunt estimate costuri între 24,1 şi 28,5 milioane de lei, fără TVA, iar pentru Paşcani-Siret între 24,5 şi 29,1 milioane de lei, fără TVA. Practic, valorile totale pentru studiile de fezabilitate la tronsoanele care tranzitează Moldova pot depăşi 32 de milioane de euro, iar Bacăul va deveni nod rutier pentru acest tronson. Documentaţiile vor fi depuse pentru a accesa fonduri europene alocate prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi. Potrivit anunţurilor de licitaţie, la toate cele patru contracte care vizează Regiunea de Nord-Est termenul de execuţie este de 12 luni.


Documentaţii de atribuire, modificate

Toate procedurile de licitaţie au fost contestate la câteva zile de la publicarea anunţului de către firmele Search Corporation, Tecnic Consulting Engineering România, Via Design, AECOM Ingenieria, dar şi Best Consulting & Design. În urma contestaţiilor, oficialii CNADNR au anunţat că ofertele pentru acest contract vor fi deschise pe 2 iulie şi nu pe 18 iunie, cum era anunţat iniţial. Totodată, s-a decis modificarea documentaţiei de atribuire. „Înţeleg că cineva a contestat documentaţia pe motiv că am solicitat să se facă în patru luni studiul de fezabilitate şi nu în 12 luni sau în 24 de luni. Vom vedea exact care va fi situaţia“, a spus ministrul Transporturilor, Dan Şova, imediat după lansarea licitaţiilor. El a precizat că după realizarea studiului de fezabilitate va propune începerea licitaţiei pentru stabilirea firmei care va executa lucrările. Şova a mai spus că va propune şi ca finanţarea autostrăzii Paşcani-Suceava-Siret să se facă din acciza suplimentară pe carburanţi. Alina STAN IVAŞC


Ministerul Transporturilor a anunţat tronsoanele de autostradă scoase la licitaţie pe 1 mai 2014 sunt parte integrantă din Memorandumurile aprobate de către Guvern cu tema „Strategia de absorbţie a fondurilor europene nerambursabile aferente construcţiilor de autostrăzi în România având ca sursa de finanţare Fondul de Coeziune şi Fondul European de Dezvoltare Regională din cadrul POIM 2014 — 2020“.

 

 


 

 

 


 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei