Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

Dimensiune font:

| 21-09-2015 14:00

135 de firme au făcut performanţă în domeniul cercetare-dezvoltare şi high-tech, anul trecut * printre acestea sunt companii mici şi mijlocii care, cu doar o mână de angajaţi, au avut afaceri de zeci de milioane de lei * sectorul în care capitalul uman este cel mai important, câştigă tot mai mult teren de la un an la altul * mai mult, afacerile din „fabricile de soft“ deschise în capitala Moldovei sunt în creştere

Cele mai puternice companii ieşene din Cercetare-Dezvoltare şi High- Tech sunt scoase în evidenţă în recentul top al Camerei de Comerţ şi Industrie. În baza unei analize complexe care are la bază mai mulţi indicatori, în domeniul destinat cercetării-dezvoltării intră 135 de firme, din cele 1.700 de companii menţionate la nivelul întregii ierarhii.

„Poate pe partea de cercetare-dezvoltare ne-am fi dorit să fie mai multe firme. Avem la Iaşi Institutul de Cercetare-Dezvoltare «Petru Poni» care este unul dintre cele mai performante din ţară, însă cred că ar fi necesar să fie mai prezente şi firmele private şi alte instituţii publice care să investească în acest domeniu care pe viitor poate aduce plus valoare în economia locală, regională şi naţională“, a precizat Paul Butnariu, şeful Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi.


Cele mai puternice firme din judeţ

Astfel, din cele 135 de firme performere în domeniul cercetării şi dezvoltării, zeci de companii au avut punctaje foarte bune. Una dintre întreprinderile mijlocii care a avut o evoluţie bună a afacerilor, în 2014, este Electra SRL, care se ocupă de fabricarea produselor de larg consum. Compania, cu o medie de 75 de salariaţi, a avut o cifră de afaceri 8,7 milioane de lei şi un profit net de aproape jumătate de milion de lei. O altă întreprindere mijlocie este Tec Telecom SRL, care se ocupă cu activităţi de telecomunicaţii prin reţele de cablu. Afacerile derulate de firma cu 70 de salariaţi au ajuns la peste 20 de milioane de lei, iar profitul a depăşit 1,6 milioane de lei, de aproape patru ori faţă de câştigul raportat în 2013.


Creştere a afacerilor de 46 de ori

Una dintre firmele mici din Iaşi, Heno&Partners SRL, a reuşit performanţa ca în 2014 să ajungă la afaceri de peste 13,2 milioane de lei, iar profitul a fost de peste 31.400 de lei. Compania, cu doar 2 angajaţi, are ca domeniu de activitate- servicii privind tehnologia informaţiei, iar faţă de anul trecut şi-a crescut cifra de afaceri de peste 46 de ori, de la 284.934, în 2013. Această firmă mică a avut cel mai bun punctaj în clasamentul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi. O firmă mică cu doar 8 angajaţi, care desfăşoară activităţi de telecomunicaţii, Paytel SRL, a avut o cifră de afaceri de peste 11,2 milioane de lei şi un profit de peste 5,5 milioane de lei. Atât afacerile, cât şi profitul s-au dublat faţă de 2013. O altă companie mică este Greentek Lighting SRL, care se ocupă de fabricarea echipamentelor electrice de iluminat. Afacerile din 2014 au ajuns la aproape 6 milioane de lei, iar profitul a depăşit jumătate de milion de lei.


„Fabricile“ de soft din Iaşi
Trei mari companii apar în clasamentul Camerei de Comerţ care au ca domeniu de activitate- „realizare de soft-ului la comandă- software orientat client“ şi „servicii privind tehnologia informaţiei“. Astfel, SCC Services România SRL, o companie cu 665 angajaţi, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 44,2 milioane de lei şi un profit de 3,8 milioane de lei. Un alt mare angajator din domeniul software orientat client este Amazon, care, în 2014, a raportat în medie 269 de salariaţi, a derulat afaceri de peste 38,5 milioane de lei şi profit de 2,6 milioane de lei. Cu aproape 300 de angajaţi, Mind Software SRL a încheiat anul trecut cu afaceri de peste 30,7 milioane de lei şi un profit de 1,6 milioane de lei.

EXCLUSIV Afacerile producătorilor de vin din Iaşi

Una dintre întreprinderile mijlocii cu afaceri importante este E.ON Business Services Iaşi SRL. Astfel, cu cei 67 de salariaţi care desfăşoară activităţi de management a mijloacelor de calcul, compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei şi un profit de 4,8 milioane de lei. Compania are unul dintre cele mai bune punctaje în topul Camerei de Comerţ. Tot la nivelul întreprinderilor mijlocii, mai apar companii din domeniul high-tech precum Centric IT Solution România SRL- afaceri de peste 18 milioane de lei şi profit de 2,3 milioane de lei, Ness România SRL- afaceri de 23,1 milioane de lei şi profit de 2 milioane de lei, Levi 9 Global Sourcing Balkan SRL- afaceri de 7,8 milioane de lei, profit de 748.572 lei.

Dezbateri despre inovaţie şi pasiune în afaceri FOTO/VIDEO


În ceea ce priveşte firmele mici performante în domeniul tehnologiei informaţiei, în top se mai află pe lângă Heno&Partners SRL, care şi-a crescut de 46 de ori cifra de afaceri, şi Mobility Games SRL, cu afaceri de peste 16,5 milioane de lei, dar şi Greensoft, Romsoft, Silicon Service SRL sau Kireyest SRL.


Laboratoarele de cercetare din Iaşi
Două institute de cercetare apar în clasamentul Camerei de Comerţ. Astfel, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnică, a avut afaceri de peste 9 milioane de lei, anul trecut, în timp ce Institutul de Cercetări Biologice a depăşit 1,2 milioane de lei. Pe de altă parte, M.I.B. T.H. SA, cu activităţi în cercetare-dezvoltare în biotehnologie, a derulat afaceri de peste 2,2 milioane. Alte firme care au ca domeniu de activitate cercetare-dezvoltare au avut afaceri de jumătate de milion de lei, iar în medie au raportat câte 2-3 angajaţi.

Cunoscut fermier ieşean intră pe o piaţă de nişă

Pe de altă parte, la întreprinderi mari, în clasament apare Total Gaz Industrie, care se ocupă de fabricarea de instrumente şi dispozitive pentru măsură, verificare, control şi navigaţie. Compania a înregistrat afaceri de peste 69,4 milioane de lei şi un profit de 3,1 milioane de lei. Firma are în medie în jur de 300 de salariaţi, iar faţă de 2013 compania aproape şi-a dublat cifra de afaceri. Cu acelaşi domeniu de activitate, dar de data asta o firmă mică, Infostar SRL, a avut cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei şi un profit de puţin peste un milion de lei.
 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei