Antibiotice, în topul celor mai mari companii din industria farma
Dimensiune font:
Compania ieşeană se află între primii 15 giganţi din industria medicamentelor * firma ocupă 2,5% din piaţă cea revenit pe creştere
Vânzările de medicamente au revenit pe creştere în cel de-al doilea trimestru al anului, ajungând la 680 de milioane de euro, potrivit datelor firmei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim România. Avansul de aproape 5% din această perioadă vine după trei trimestre consecutive de scădere în piaţa farma, o industrie care în trecut era obişnuită cu creşteri de 20-30% şi care este dominată de importuri. Astfel, pe primul loc de află compania Hoffman La Roche, cu vânzări de 183,6 milioane de euro şi cu o cotă de piaţă de 6,9%. În acest clasament, compania ieşeană, cu o cotă de piaţă de 2,5%, se află pe locul al 12-lea. Valoarea vânzărilor fiind de 66,6 milioane de euro.
Profit în creştere pe primul semestru
Datele privind creşterea vânzărilor au fost confirmate şi de rapoartele trimise la Bursa de Valori Bucureşti. Astfel, vânzările companiei farmaceutice Antibiotice Iaşi s-au cifrat la 149,78 milioane în primul semestru din 2014, în creştere cu 6% faţă de perioada similară a anului 2013. Totodată, profitul brut a înregistrat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, ajungând la 21,87 milioane lei, cu 19% mai mare în raport cu profitul brut aferent primului semestru al anului 2013, când acesta s-a situat la nivelul de 18,44 milioane lei.
„Am implementat strategia şi politicile definite prin planul de afaceri pentru anii 2012—2016, astfel că rezultatele bune obţinute de Antibiotice în primul semestru al acestui an, s-au datorat atât politicii de a-ţi extinde portofoliul, dar şi orientării spre pieţele externe, unde gradul de rentabilitate este în creştere“, a declarat Ioan Nani, directorul general al Antibiotice SA.
Compania şi-a consolidat în primele şase luni poziţia de principal producător de medicamente antiinfecţioase de uz sistemic -Eficef, Amoxiplus, Ampiplus, Colistină Antibiotice- însă, un aport important la cifra de afaceri au avut-o şi produsele din clasele preparate dermatologice — plus 27%, tract digestiv şi metabolism — plus 24,1% şi sistem musculo-scheletic — plus 8,6%. Primul semestru s-a încheiat cu vânzări pentru spitale mai mari cu 10% faţă de primul semestru din 2013.
Principalele destinaţii ale produsele Antibiotice în funcţie de aportul la cifra de afaceri au fost Europa (Franţa, Ungaria, Germania), Statele Unite ale Americii, Zona Orientului Mijlociu, Rusia şi alte state membre CSI (Azerbaijan, Georgia, Moldova), Asia, Africa.
Prognoza actuală este de scădere pe întregul an
În pofida acestor creşteri, reprezentanţii Cegedim sunt rezervaţi în ceea ce priveşte evoluţia pentru întregul an. „În condiţiile în care cel mai probabil lista de medicamente compensate va fi actualizată spre sfârşitul anului, impactul acesteia va fi marginal pentru anul 2014, noi menţinând prognoza actuală de scădere de 0,3% în lei“,spune Petru Crăciun, directorul general al Cegedim România. Evoluţia pozitivă poate fi explicată prin faptul că trimestrul al doilea al anului trecut a avut rezultate slabe, astfel că baza de comparaţie a fost mai redusă. Totodată au existat unele modificări în ceea ce priveşte modalitatea de eliberare a medicamentelor pe reţetă, ceea ce a influenţat în mod pozitiv vânzările.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau