Autostrada Paşcani-Siret, contestată înainte de start
Dimensiune font:
Deşi licitaţia pentru tronsoanele de autostradă care vor lega Moldova de restul ţării ar trebui să aibă loc la mijlocul lunii viitoare, ministrul Transporturilor a anunţat că deja una din documentaţii a fost contestată * nemulţumirile sunt legate de termenul prea scurt de execuţie * toate studiile sunt estimate la peste 32 de milioane de euro
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat la Suceava, că a fost depusă o contestaţie la licitaţia pentru selecţia firmei care va realiza studiul de fezabilitate pentru autostrada Paşcani-Suceava-Siret. Potrivit oficialului, a fost contestat termenul prea mic - de patru luni - pentru elaborarea studiului.
„Înţeleg că cineva a contestat chiar documentaţia pe motiv că am solicitat să se facă în patru luni studiul de fezabilitate şi nu în 12 luni sau în 24 de luni. Vom vedea exact care va fi situaţia“, a spus Şova. El a precizat că după realizarea studiului de fezabilitate va propune începerea licitaţiei pentru stabilirea firmei care va executa lucrările. Şova a mai spus că va propune şi ca finanţarea autostrăzii Paşcani-Suceava-Siret să se facă din acciza suplimentară pe carburanţi şi a precizat că prima rectificară pe acciza suplimentară va fi în iulie pentru încasările aprilie, mai, iunie.
Recent, oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ale României au lansat zece licitaţii pentru studii de fezabilitate la tot atâtea tronsoane de autostradă în lungime totală de 995 kilometri. Aproape jumătate dintre acestea vizează tronsoane ce tranzitează Regiunea de Nord-Est, iar ofertele vor fi deschise la mijlocul lunii iunie.
Practic, la 18 iunie va avea loc deschiderea ofertelor pentru studii de fezabilitate la autostrăzile Siret- Paşcani (100 km), Paşcani- Bacău (95 km), Bacău-Braşov (170 km), Bacău- Focșani (120 km). Cele mai scumpe documentaţii sunt cele pentru tronsoanele de la Bacău spre Braşov şi spre Focşani. Astfel, studiile de fezabilitate pentru Bacău-Braşov au valori estimate între 44,5 şi 53,1 milioane de lei, fără TVA, iar Bacău-Focşani între 29,6 şi 34,9 milioane de lei, fără TVA. Pentru studiile la Bacău-Paşcani sunt estimate costuri între 24,1 şi 28,5 milioane de lei, fără TVA, iar pentru Paşcani-Siret între 24,5 şi 29,1 milioane de lei, fără TVA. Practic, valorile totale pentru studiile de fezabilitate la tronsoanele care tranzitează Moldova pot depăşi 32 de milioane de euro. Documentaţiile vor fi depuse pentru a accesa fonduri europene alocate prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi.
Şefii CNADNR au mai cheltuit alte milioane de euro cu studii de fezabilitate pentru o altă autostradă care urma să unească Iaşul de Târgu Mureş. Au fost realizate studiile pentru tronsoanele Târgu-Mureş- Ditrău - 91.6 km - SC SEARCH Corporation SRL; Ditrău - Târgu Neamţ - 118.1 km - SC IPTANA SA; Tronson Târgu Neamţ -Ungheni - 100.6 km - SC INOCSA.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a sugerat ca traseul autostrăzii să includă centura de sud-est a municipiului Suceava, centura municipiului Fălticeni şi să facă şi legătura cu Aeroportul Suceava. El a explicat că în aceste condiţii autostrada va deservi şi locuitorii judeţului Botoşani mai ales că se modernizează şi DN 29 care să fie legătura cu această autostradă. „Legăm şi partea de Ucraina şi partea de nord şi Botoşani şi Suceava şi Fălticeni cu legătură care va duce spre Bucureşti“, a spus Nechifor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau