Carpatair, ţinută la sol de datorii
Dimensiune font:
Statul are de încasat de la Carpatair SA aproape 11 milioane lei, pentru care a fost instituit un sechestru asigurator asupra unei aeronave. Aceeaşi aeronavă este gajată şi la BRD. Salariaţii au de recuperat peste 10 miliarde de lei vechi, iar Aeroportul Internaţional Timişoara este cel mai important creditor chirografar.
Conform tabelului preliminar al creanţelor companiei Carpatair SA, publicat de către administratorul judiciar RTZ & Partners SPRL, transportatorul aerian are datorii totale de 73.909.658,88 lei, la care se adaugă 6.952.002,63 lei creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. Valoarea totală a creanţelor Carpatair SA este formată din datorii de 27.240.502,80 lei, 12.574.645,46 euro şi 3.553.422,26 dolari americani.
Din categoria creditorilor garantaţi fac parte Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu o creanţă de 10.844.816 lei, Moldova AgroindBank cu 15.812.430,06 lei şi BRD-Groupe Societe Generale cu suma de 14.454.409,69 lei.
Pentru recuperarea datoriilor către stat ale companiei Carpatair, Fiscul instituise la data de 29 februarie 2013 un sechestru asigurator asupra aeronavei civile Fokker, model F28 MARK 0100, înmatriculată YR-FKA, cu seria motoarelor nr. 17565 şi 17253 şi nr. de fabricaţie al aeronavei - 11340.
La rândul său, Moldova AgroindBank s-a înscris la masa credală cu suma totală de 15.812.430,06 lei, reprezentând contravaloarea unui credit restant, dobânzi şi alte datorii aferente contractului de credit, această bancă având drept de preferinţă asupra aeronavei civile Fokker F28 MK0100 cu motoarele de modelul TAY350-15 cu nr. de serie 17653, modelul TAY350-15 cu nr. de serie 17649 si modelul GTCP36-150RR cu nr. de serie P-175C - conform contractului de gaj fără deposedare nr. C13232 din data de 30.05.2013, precum şi asupra a două motoare de avion Rolls-Royce.
În fine, BRD are drept de preferinţă asupra a două aeronave: aeronava civilă Fokker, model F28 MARK 0100, înmatriculată – YR-FKB, cu seria motoarelor nr. 17224 şi 17384 şi nr. de fabricaţie al aeronavei – 11369 – garanţie de rang I, şi aeronava civilă Fokker, model F28 MARK 0100, înmatriculată – YR-FKA, cu seria motoarelor nr. 17565 şi 17253 şi nr. de fabricaţie al aeronavei – 11340 – garanţei de rang II.. Această din urmă aeronavă este aceeaşi asupra căreia a fost aplicat sechestrul asigurator de către Fisc.
Aeroportul Timişoara, cel mai important creditor chirografar
În ceea ce priveşte creanţele salariale, acestea se ridică la valoarea totală de 582.893,02 lei, la care se adaugă 423.560,50 lei creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. O mare parte dintre creditorii salariaţi sunt cetăţeni basarabeni.
Creditorilor bugetari li s-au admis cereri în valoare totală de 29.734,98 lei, iar creanţele chirografare se ridică la valoarea totală de 32.185.375,13 lei, la care se adaugă 5.536.889,10 lei creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. Din categoria creditorilor chirografari, cel mai important este Aeroportul Internaţional Timişoara, cu o creanţă admisă de 8.387.100,55 lei, la care se adaugă 3.815.366,24 lei, din care 2.617.449,74 lei reprezintă creanţe sub condiţie suspensivă, în litigiu, diferenţa reprezentând cheltuieli de judecată sau alte creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. De fapt, neînţelegerile dintre Carpatair şi Aeroportul Internaţional Timişoara au fost invocate de către companie aeriană drept una dintre principalele cauze ale apariţiei stării de insolvenţă.
În topul creditorilor chirografari urmează compania Moldavian Airlines SRL, cu 6.132.683,68 lei, Perrone Service INC., cu 4.594.048,29 lei, şi Nordic Aviation Capital A/S, cu 3.109.255,26 lei. Lista este completată de o serie de alte companii româneşti sau străine, care oferă servicii specifice activităţii transportatorilor aerieni.
Carpatair SA vrea să-şi continue activitatea
Compania Carpatair SA a intrat în insolvenţă la data de 23 ianuarie 2014, în calitate de administrator judiciar fiind numit RTZ & Partners SPRL.
Până în acest moment, au fost parcurse etapele de înscriere la masa credală şi de comunicare a tabelului preliminar al creanţelor, urmând ca la data de 14 aprilie 2014 să fie afişat tabelul definitiv al creanţelor. În raportul său, administratorul judiciar susţine că deocamdată nu se justifică deschiderea procedurii de insolvenţă în formă simplificată, reprezentanţii Carpatair SA susţinând cu fermitate că se intenţionează continuarea activităţii companiei, prin intermediul unui plan de reorganizare.
www.antitepari.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau