Cât ne costă cadourile în Luna iubirii
Dimensiune font:
Fie că marcăm sărbătoarea de import, Sfântul Valentin, fie că preferăm Dragobetele, luna februarie aduce cheltuieli în plus * pentru momente unice, unii au cumpărat deja vacanţe la munte, alţii au comandat torturi şi flori * printre cadourile preferate de îndrăgostiţi se numără jucăriile din pluş, parfumurile ori bijuteriile
Cele mai multe cupluri prinse în valul consumerismului încep de astăzi o perioadă în care folosesc produse şi servicii pentru a-şi arăta aprecierea faţă de partener. Fie că sărbătoresc „importatul“ Sfânt Valentin, fie că marchează „tradiţionalul“ Dragobete, 14 şi 24 februarie sunt două momente în care cuplurile cheltuiesc mai mulţi bani şi alocă timp în căutarea cadoului perfect. „Voi cumpăra un buchet de lalele şi ieşim la un restaurant. Am făcut deja rezervare pentru Sfântul Valentin. Cred că de Dragobete, pentru că este înainte de weekend, vom merge la munte, la Vatra Dornei. Vom fi împreună cu mai mulţi prieteni“, a spus Ionuţ, un ieşean care crede că va cheltui pentru cele două momente în jur de 2.000 de lei.
Bani de la stat pentru făbricuţe private
Andreea i-a cumpărat deja iubitului ei bilete de avion pentru o scurtă vacanţă la Roma, pe care o vor petrece împreună în aprilie. Unii ieşeni au început să sărbătorească Luna iubirii încă din weekend-ul trecut. „Vineri, înainte de weekend, am vândut toate prăjiturile şi torturile de la raft. Cei mai mulţi clienţi, bărbaţi, spuneau că le cumpără pentru doamnele lor. Au început deja să sărbătorească oamenii. Cred că vom avea tot mai multe vânzări în următoarele zile“, a spus amuzată vânzătoarea de la una dintre cofetăriile din Podu Roş. La fel de aglomerat era luni şi la florăriile din zona centrală, unde fie se cumpărau buchete de flori, fie se făcea comanda pentru 14 februarie. „Oamenii cumpără de la un fir de trandafir până la buchete de 150-200 de lei, depinde de bugetul fiecăruia. Ne aşteptăm ca următoarele săptămâni să fie foarte aglomerate şi ne-am făcut comenzi în depozitele de flori“, a spus o florăreasă din piaţa de la Fundaţie.
În această perioadă comerţul online ia avânt. Cei din Asociaţia Română a Magazinelor Online - ARMO – au anunţat suplimentarea stocurilor de produse pentru Sfântul Valentin, Dragobete, 1 şi 8 Martie. „Comerţul online oferă o modalitate facilă de a accesa o gamă largă de produse din confortul propriei case, precum şi preţuri şi servicii mai bune. Încurajăm clienţii să achiziţioneze produse de la magazinele româneşti cunoscute”, a declarat Florinel Chiş, directorul executiv al ARMO, citat de Mediafax.
Cele mai mari vânzări vor fi din categoria bijuteriilor, cosmeticelor şi lenjeriei intime, se arată într-un comunicat al ARMO. „Estimăm o creştere de 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În primul trimestru din 2016 am avut vânzări de 350.000 de euro, media pe comandă fiind de 180 de lei. Am pregătit stocuri consistente pentru cele mai bine vândute, şi, în mod special, pentru produsele de culoare roşie, specifice acestei perioade”, a declarat, pentru Mediafax, Cristina Vasile, fondator SevenSins, un magazin de lenjerie intimă. Pentru clienţii care doresc să facă achiziţii online din afara ţării, în spaţiul european, Centrul European al Consumatorilor din România oferă asistenţă pentru a soluţiona eventualele probleme, dar şi sfaturi de achiziţie.
„Orice decizie ar trebui să înceapă cu o căutare, apoi, opţional, compararea diferitelor oferte. Reglementările în domeniul comerţului online prevede elemente obligatorii pe care magazinele care vând produse sau servicii online trebuie să le ofere despre produs, înainte de a se încheia un contract online, şi care ajută la decizia de achiziţie. Specific achiziţiilor online este faptul că, pentru majoritatea contractelor, există dreptul de retrage în termen de 14 zile calendaristice, fără a oferi vreo explicaţie şi fără penalităţi, în afara celor stabilite prin lege”, a declarat Irina Chiriţoiu, directorul Centrului European al Consumatorilor din România.
CAMPANIE EVE
„MOLDOVA de 10“ - Un deceniu în jungla europeană
„MOLDOVA de 10“ Eşecul zonelor metropolitane
„MOLDOVA de 10“- Performanţa grupurilor de acţiune locală
„MOLDOVA de 10“ - Apariţia structurilor-pilon din economia regiunii
„MOLDOVA de 10“- Lecţiile Iaşului în 10 ani ca punct pe harta UE FOTO
„MOLDOVA de 10“- Realizările pe bani UE de la polul sărăciei
MOLDOVA de 10- „Aderarea la Uniunea Europeană ne obligă să fim mai buni“
MOLDOVA de 10- „ABC-ul civilizaţiei“ în Suceava din bani europeni
MOLDOVA de 10- „Aderarea la UE ne-a obligat să ne adaptăm la noi realităţi“
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau