Ce produse îşi doresc românii de Black Friday LISTĂ
Dimensiune font:
Lista de cumpărături întocmită cu ocazia evenimentului „Vinerea neagră“ va conţine, în medie, două-trei produse * cele mai multe vor fi din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici şi telefoanelor mobile
Un studiu de piaţă publicat de Millward Brown România arată că, în acest an, 44% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 de ani au declarat că îşi doresc să cumpere ceva de „Black Friday“. Procentajul este de aproape trei ori mai mare faţă de ediţia din 2012. De asemenea, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul „Black Friday“, evenimentul anului în comerţul românesc, a ajuns, în 2015, la 71% în rândul persoanelor din eşantionul evaluat.
România, ţara cu două campanii de Black Friday
Totodată, segmentele de populaţie în rândul cărora se observă un nivel al intenţiei de cumpărare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populaţiei generale, sunt bărbaţii şi tinerii (între 24 - 34 de ani). Comparativ cu media generală de 59% a celor care au auzit de „Black Friday“ şi spun că „sigur sau probabil vor cumpăra“, în cazul bărbaţilor media urcă la 63%, iar în cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferenţe fiind semnificative statistic, la un nivel de încredere de 95%.
În ceea ce priveşte preferinţele în materie de cumpărături, în acest an, de „Black Friday“, cele mai multe liste de cumpărături vor avea, în medie, între două şi trei produse, fiind în creştere, comparativ cu 2014. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (40%), electrocasnicele mici (39%) şi telefoanele mobile (22%).
Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV
De asemenea, maşinile de spălat şi frigiderele sunt următoarele două categorii de produse prezente în preferinţele românilor pentru „Black Friday“, fiind amintite de 18% dintre respondenţi, respectiv 17% dintre cei intervievaţi cu privire la intenţia de achiziţie.
Întrebaţi care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-şi face cumpărăturile de „Black Friday“, topul românilor are în frunte retailerul eMag (30% dintre opţiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan şi Domo (cu câte 3% dintre sufragii), Lidl (2%) şi Cora (1%). De remarcat este faptul că, faţă de anul trecut, singura modificare notabilă este scăderea semnificativă a numărului celor care iau în calcul Domo.
Cercetarea Millward Brown România a fost realizată pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, în rândul a 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 4 - 5 noiembrie, iar eroarea de eşantionare este de +/-2,2%.
În România, primele tentative de „Black Friday“ s-au manifestat în anul 2010, dar abia un an mai târziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat în promovarea acestui gen de campanie comercială. Anul trecut, aproape cinci milioane de români au rotunjit conturile retailerilor în „Vinerea Neagră“, sesiunea de shopping indicând un bilanţ provizoriu al vânzărilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achiziţii, cu reduceri de până la 80%, s-au regăsit atât autoturisme de lux, cât şi aparatură electronică de ultimă generaţie sau cele mai renumite branduri de parfumuri şi cele mai noi titluri de cărţi.
Utilizarea sintagmei „Black Friday“ este regăsită în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii. Asocierea sărbătorii promoţiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de „Vinerea Neagră“, care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. Numele şi originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia. În ianuarie 1966, se stabileşte definitiv titulatura de „Black Friday“, prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul oraşului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau