Ce-şi doresc managerii români?

default

Dimensiune font:

| 01-12-2014 11:57

 

Mai mult de jumătate dintre directorii consiliilor administrative ale companiilor din România (58%) pun accent pe strategie şi performanţă, dar nu sunt preocupaţi de talente, planificarea succesiunii la conducerea companiei, concurenţă şi mediu, potrivit unui raport al companiei de consultanţă Deloitte. Documentul a fost prezentat la finalul săptămânii trecute în cadrul evenimentului Raport asupra guvernanţei corporative, organizat împreună cu Bursa de Valori Bucureşti (BVB).

 

 

Remunerarea executivilor (21%), pe de o parte, şi criza financiară globală alături de anti-corupţie şi anti-fraudă (16%), pe de altă parte, sunt pe primele locuri în preocupările directorilor din România, arată raportul Deloitte — Global Director 360°: Growth from all Directions, citat de Agerpres.

La polul opus, printre problemele care îi preocupă cel mai puţin pe preşedinţii consiliilor de administraţie se numără talentele, planificarea succesiunii la conducerea companiei, concurenţa şi mediul, întrucât niciunul dintre respondenţii români nu au arătat interes faţă de aceste subiecte. Mai mult, aceste subiecte nu reprezintă priorităţi nici în viitorul apropiat.

„Este surprinzător să vedem că, deşi directorii consideră strategia şi performanţa drept probleme esenţiale, atunci când vine vorba de talente şi planificarea succesiunii, aceste teme lipsesc din agenda lor, ceea ce poate contrazice intuiţia, în multe privinţe. De asemenea, în contextul discuţiilor recente legate de incidente privind securitatea informaţională şi furtul de date, este surprinzător că nu vedem un număr mai mare de directori luând în calcul riscurile asociate acestei probleme. Incapacitatea de a lua măsuri preventive în vederea protejării contra atacurilor informatice implică riscuri enorme pentru organizaţii. Aceste riscuri pot expune organizaţiile la deficienţe de control intern şi risc reputaţional, care, în ultimă instanţă, pot duce la pierderi financiare”, a declarat Ahmed Hassan, Country Managing Partner Deloitte România.

 

Anti-frauda pierde teren

Studiul Deloitte oferă perspectiva a 317 directori din consiliile de administraţie din companii publice şi private din 15 ţări din regiune. Studiul evidenţiază evoluţia preocupărilor legate de guvernarea corporativă, reglementare şi conformitate, pe care companii din întreaga lume o au, în contextul provocator al mediului de afaceri actual. „Problemele globale identificate de raport se regăsesc şi pe agenda consiliilor de administraţie din România. Aceste rezultate pot fi un indiciu conform căruia consiliile de administraţie îşi schimbă orientarea de la politici de austeritate la performanţă”, a mai spus Ahmed Hassan.

În următoarele 12 până la 24 de luni, perspectiva se schimbă uşor: în timp ce strategia şi performanţa rămân în topul priorităţilor directorilor (58%) alături de reglementare, guvernanţă şi conformitate (37%), creşterea afacerii câştigă teren în agenda acestora (de la 5% la 37% în viitor). În mod surprinzător, remunerarea executivilor este ştearsă complet din agenda directorilor, întrucât niciunul nu o mai ia în calcul. Mai mult, anti-corupţia/anti-frauda nu mai sunt teme atât de importante, procentul respondenţilor interesaţi de aceste teme scăzând de la 16% la 5%.

Structura operaţională câştigă teren semnificativ pe agendele viitoare ale directorilor, întrucât 16% dintre respondenţi consideră că este o arie de interes. Cu toate că 5% din cei chestionaţi au răspuns iniţial că sunt preocupaţi de diversitate, niciunul din directori nu s-a mai arătat interesat de această temă, în perioada următoare.

 

Evaluarea performanţelor nu aduce schimbare

Conform rezultatelor pentru România ale studiului Deloitte, procesele de evaluare ale consiliilor de administraţie nu sunt suficient de solide în condiţiile în care mai puţin de jumătate din directorii chestionaţi sunt de părere că procesele de evaluare a performanţelor consiliilor sunt suficient de solide. Impresia generală este că evaluările reprezintă o arie care trebuie îmbunătăţită.

Rezultatele evaluărilor performanţelor consiliilor de administraţie nu influenţează schimbarea — respondenţii din România cred, în bună măsură, că rezultatele evaluării performanţelor nu influenţează schimbarea, însă o minoritate puternică (37%) este de altă părere.

În România, politicile privind diversitatea în consiliile de administraţie sunt implementate mai puţin decât media globală (26% în Romania versus 37%, la nivel global), similar cu majoritatea statelor membre UE. Acest aspect este de aşteptat să se schimbe întrucât, la nivelul UE, sunt adoptate directive cu privire la acest aspect.

Interacţiunea acţionarilor cu consiliile de administraţie este de aşteptat să crească — majoritatea copleşitoare a respondenţilor din România cred că nivelul lor de interacţiune cu acţionarii va creşte, în perioada următoare. Această tendinţă ar putea obliga consiliile de administraţie să adopte proceduri şi politici mai transparente, permiţând astfel acţionarilor să acceseze informaţii disponibile până acum doar pentru consiliile de administraţie şi management. 

 

Raportul mai arată că social media nu este folosită de majoritatea consiliilor de administraţie — aproape două treimi din directorii chestionaţi afirmă că nu folosesc social media, lucru care coincide cu tendinţa globală. Cu toate acestea, directorii sunt aparent interesaţi de folosirea social media ca instrument de marketing.

 

Program de creştere a managerilor tineri

Coaliţia pentru Dezvoltarea României a făcut public săptămâna trecută un document în care avansează prim-ministrului Victor Ponta un Program naţional de încurajare a antreprenoriatului, ca parte a Strategiei Europa 2020, cu accent pe crearea unui mediu adecvat în care antreprenorii să se poată dezvolta.

Documentul, emis cu ocazia unei conferinţe pe tema IMM, subliniază că firmele mici şi mijlocii sunt „pilon de bază al politicilor comunitare”, două treimi din locurile de muncă fiind asigurate de acest sector, iar Planul de Acţiune pentru Antreprenoriat 2020 trebuie să se bazeze pe educaţia antreprenorială, crearea unui mediu în care antreprenorii să se poată dezvolta, iar modelele trebuie dezvoltate şi promovate.

Membrii CDR atrag atenţia că România are o pondere foarte mică a antreprenorilor, de numai 56% din media europeană, iar şomajul în rândul tinerilor sub 25 de ani depăşeşte 23%.

De asemenea, sursa citată arată că este necesar un sprijin coordonat pentru crearea unui mediu antreprenorial susţinut, acces multiplu la finanţare, la surse de formare şi educare, o viziune simplă şi clară privind mediul investiţional, parteneriat public-privat şi simplificarea cadrului de înfiinţare a unei societăţi din zona IMM.

Documentul cere, totodată, desfiinţarea contului de trezorerie în relaţia firme private — încasări de la Stat, un cont unic pentru toate plăţile, schimbarea reglementărilor pentru confiscarea bunurilor la transporturile de mărfuri transportate fără documente integrale şi simplificări administrative pentru IMM.

Coaliţia pentru Dezvoltarea României reuneşte 21 de asociaţii de afaceri, între care Consiliul Investitorilor Străini, Camera de Comerţ Americană în România, Camera de Comerţ Româno-Britanică, Camera de Comerţ Germană-Română.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:51

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei