Cea mai mare universitate privată din Moldova, vândută de Fisc

default

Dimensiune font:

| 04-10-2013 12:00

 

Valoarea totală a imobilelor depăşeşte 51 de milioane de lei. Cel mai scump dintre acestea este chiar sediul UPA din Centrul Civic. Clădirea de 13 etaje va fi scoasă la licitaţie, la mijlocul acestei luni, pentru suma de 30,9 milioane de lei. Deoarece a garantat cu terenuri un împrumut al Universităţii, un cunoscut om de afaceri din Iaşi este, la rândul său, executat silit. Universitatea „Petre Andrei” a mai fost implicată într-o serie de alte procese din cauza problemelor financiare. Conducerea UPA speră să găsească o soluţie de plată a unei părţi din datorie până la data de 17 octombrie, când este programată licitaţia.

 

Cea mai mare universitate privată din zona Moldovei va fi scoasă la mezat din cauza datoriilor astronomice la bugetul de stat. După ce luna trecută a anunţat cu surle şi trâmbiţe fuziunea cu o altă instituţie de învăţământ particulară, pentru Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi declinul a început cu viteză. Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Iaşi a anunţat executarea silită a tuturor bunurilor aparţinând instituţiei. În vârtejul executărilor a intrat, de nevoie, şi omul de afaceri Ioan Zapodeanu care garantase cu două terenuri unul dintre împrumuturile unităţii de învăţământ.

 

Cu toate că valoarea datoriilor pe care universitatea le are către bugetul de stat nu a fost publicată, sumele pe care Fiscul speră să le obţină pe pachetele de bunuri scoase la licitaţie nu sunt de neglijat. Valoarea totală a activelor care vor fi scoase la mezat pe data de 17 octombrie este de nu mai puţin de 51,1 milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este acoperită chiar de sediul principal al Universităţii „Petre Andrei” din Iaşi din Centru Civic. Clădirea cu 13 etaje a fost evaluată la 30.930.745 de lei, fără TVA.

Executările pe harta Moldovei. Care sunt cele mai mari licitaţii din regiune

Creditori pentru respectivul imobil sunt Garanti Bank, ANAF şi Biroul Executorului Judecătoresc Cornelia Anchidin. De asemenea, tot pe 17 octombrie este scos la licitaţie şi căminul Universităţii de pe strada Otilia Cazimir, evaluat la suma de 15.266.109 lei, fără TVA. Aceasta nu este prima încercare de vânzare a imobilului. La începutul acestui an clădirea evaluată atunci la peste 20 de milioane de lei a făcut obiectul unei licitaţii eşuate, organizate în baza unui titlu executoriu. Un alt imobil aparţinând UPA ce va fi scos la mezat după jumătatea acestei luni este cel din zona Fundaţie. Preţul de pornire al licitaţiei este de 1,49 milioane de lei, fără TVA.

Zapodeanu şi-a asigurat bunurile

Ultimul pachet de bunuri ce urmează să fie executat în contul datoriei Universităţii aparţine omului de afaceri Ioan Zapodeanu. În calitate de garant ipotecar, acesta va rămâne mai sărac cu două terenuri, fâneţe amplasate în intravilanul municipiului Iaşi. Cu toate acestea, latifundiarul nu îşi face probleme cu privire la scăderea veniturilor proprii. „Chiar uitasem de acest lucru. Eu am pus un teren acum trei – patru ani garanţie pentru ei. Nu ştiu ce au garantat cu el. Eu i-am dat împuternicire rectorului. Dar m-am asigurat. Am un act prin care ei trebuie să îmi achite cash contravaloarea terenului în cazul în care se întâmplă ceva. Eu trebuie să văd acum cum execută terenul. Chiar dacă se vinde, eu oricum îmi primesc datoria”, susţine omul de afaceri Ioan Zapodeanu.

Optimişti în faţa dezastrului

Conducerea instituţiei de învăţământ susţine că în pofida previziunilor sumbre va găsi o soluţie pentru ieşirea din acest impas financiar. „Scoaterea la licitaţie este o prevedere legală. Noi am avut un plan de reeşalonare a datoriilor aprobat de ANAF de care nu ne-am putut ţine deoarece s-a prăbuşit numărul de studenţi. Şi nu doar la noi, ci la nivel naţional. Sperăm ca până pe data de 17 să găsim o soluţie. Avem nişte variante”, susţine Doru Tompea, rectorul UPA. Creditul pe care instituţia de învăţământ l-a contractat de la Garanti Bank, explică acesta, şi care are o pondere semnificativă în datoriile acumulate de Universitate, a fost necesar pentru acreditarea ARACIS de care beneficiază în prezent toate programele de masterat ale Universităţii. „Am investit în baze de cercetare. Fiecare master acreditat trebuie să aibă centru de cercetare. Trebuiau şi investiţii în campusul universitar pe care l-am amenajat. Aceste lucruri au pus presiune financiară asupra noastră, coroborate cu prăbuşirea numărului de studenţi”, a completat Tompea.

Letopiseţul” proceselor de la UPA

Aceasta nu este prima problemă de ordin financiar a universităţii private. În urmă cu câţiva ani omul de afaceri Gabriel Surdu a cerut insolvenţa Universităţii „Petre Andrei“ din Iaşi pentru o datorie în valoare de 480.705 de lei. Societatea Terramold Protect administrată de omul de afaceri a cerut Tribunalului Iaşi deschiderea procedurii de insolvenţă în cazul instituţiei de învăţământ superior pentru că nu şi-a plătit serviciile pentru paza şi protecţia unui spaţiu.

Război total între fondatorii Universităţii „Petre Andrei”

UPA a fost dată în judecată şi de absolvenţii promoţiei 2007. Aceştia au cerut Tribunalului Iaşi să oblige instituţia de învăţământ superior să le elibereze diplomele de licenţă şi să le achite câte 5.000 de lei daune morale. „Deşi am făcut numeroase demersuri, până în prezent nu am primit diplomele de licenţă sau adeverinţe de absolvire. Faptul că nu avem diplome de licenţă ne împiedică să aplicăm în vederea obţinerii unor asemenea servicii“, au susţineau absolvenţii în plângerile adresate Tribunalului Iaşi.

Conform rapoartelor anuale înaintate Ministerului Finanţelor, Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi a încheiat anul trecut cu un profit nesemnificativ, de doar 555 de lei. Veniturile totale ale instituţiei s-au cifrat la 14,06 milioane de lei, iar datoriile ce trebuie plătite pe termen lung erau de 28,6 milioane de lei.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei