Cele mai iubite branduri din Moldova
Dimensiune font:
Un top al celor mai îndrăgite 100 de branduri româneşti arată că doar câteva mărci îşi au rădăcinile în Regiunea de Nord-Est * printre acestea se află retailerul Dedeman, branduri de apă minerală şi de vin * performanţa mărcilor româneşti a fost măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei
Un clasament al celor mai cunoscute produse româneşti realizat de revista BIZ scoate în evidenţă faptul că, printre cele mai importante 100 de mărci, doar câteva îşi leagă numele de Regiunea de Nord-Est. Printre mărcile din prima parte a clasamentului general, pe locul al 13-lea, se află Aqua Carpatica, brand produs de Carpathian Springs SA din Vatra Dornei. În topul dedicat apelor minerale, această marcă se situează pe locul al treilea după Borsec, Dorna, fiind urmată de Perla Harghitei şi Biborţeni.
Joaca de-a prioritatea cu autostrăzile Moldovei
Compania Carpathian Springs a derulat anul trecut afaceri de peste 99,7 milioane de lei şi a raportat un profit net de aproximativ 5,7 milioane de lei. „Categoria ape minerale are, per total, un indice mare de importanţă, patru dintre mărcile prezente în top 5 clasându-se printre primele 20 din top 100. Astfel, mărcile de apă minerală Borsec, Dorna şi Aqua Carpatica îşi menţin poziţia în această categorie. Spre deosebire de ape, băuturile răcoritoare au o performanţă şi o vizibilitate uşor mai scăzute“, se arată în analiza realizată de revistabiz.ro.
Pe locul al 16-lea în clasamentul general se află retailerul Dedeman, o afacere pornită de la Bacău, de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl. Analiza doar pe capitolul retail, situează compania băcăuană pe locul al doilea, după eMag. În acest moment, compania are o reţea întinsă în toată ţara cu zeci de magazine şi planuri ample de extindere. Practic, firma este unul dintre cei mai mari angajatori, cu peste 7.650 de angajaţi. Cifra de afaceri a fost, în 2015, de aproape 4,3 miliarde de lei, iar profitul a ajuns la peste jumătate de miliard de lei.
Topul oficial al celor mai puternice firme din Iaşi
Un alt brand pornit din Vatra Dornei, La Dorna, se află în clasamentul general pe locul 27, iar în cel dedicat „produselor alimentare“, pe poziţia secundă. Societatea a raportat pe anul trecut o cifră de afaceri netă de 42,1 milioane de lei şi un profit de 1,6 milioane de lei.
În partea a doua a clasamentului general, pe locul 65 se află bradul Cotnari, care e pe locul trei la capitolul „băuturi alcoolice“, după Ursus şi Timişoreana. Compania ieşeană a avut, în 2015, o cifră de afaceri netă de 117,3 milioane de lei şi un profit net de 5,6 milioane de lei. Pe locul 66 de află un alt brand legat de Moldova, respectiv Agricola. Compania din Bacău, Agricola Internaţional, a derulat afaceri, în 2015, de peste 365 milioane de lei, a raportat un profit de 10 milioane de lei şi a avut un număr mediu de salariaţi de 1.713.
Cum a fost realizat topul
Potrivit revistabiz.ro, studiul vizează măsurarea „puterii“ mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indicatorii financiari. „O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani. Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei, între 18 şi 55 de ani. Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei“, susţin cei care au realizat clasamentul.
Oamenii din Muzeul Elefanţilor FOTO
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau