Cele mai mari nemulţumiri ale utilizatorilor de internet GRAFICE
Dimensiune font:
Potrivit unui raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), care prezintă situaţia respectării parametrilor administrativi la nivelul anului trecut, 70% din totalul reclamaţiilor vizează deranjamentele.
Au fost analizaţi primii 100 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix. Pentru a ilustra dinamica pieţei serviciilor de acces la internet la punct fix, raportul pune accent pe evoluţia parametrilor pentru primii 5 furnizori în funcţie de numărul de abonaţi, care deţin o cotă de piaţă cumulată de peste 91%: Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, TELEKOM Romania Communications şi UPC România.
„Datele arată că termenul asumat de operatori pentru instalarea internetului la punct fix variază de la o zi până la 90 de zile, valoarea medie fiind de 17 zile, termenul efectiv de instalare fiind, în medie, de 8 zile“, reiese din analiza ANCOM.
Marea majoritate a reclamaţiilor primite de furnizori în 2014 se referă la deranjamente, acestea reprezentând aproximativ 70% din totalul reclamaţiilor, celelalte tipuri de reclamaţii, inclusiv cele referitoare la factură, fiind mult mai puţin numeroase.
Reclamaţii în creştere pentru internet mobil
În ceea ce priveşte remedierea deranjamentelor, din datele raportate de furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, şi de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil.
„Frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente este mult mai mică în cazul serviciului de internet mobil decât în cazul serviciului furnizat la punct fix. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte serviciul de internet mobil se poate observa o tendinţă negativă, de creştere a numărului total al reclamaţiilor privind corectitudinea facturii în anul 2014 faţă de valorile raportate pentru anul 2013“, se arată în analiza ANCOM.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau