Cele mai puternice branduri din România
Dimensiune font:
Apa minerală Borsec este, oficial, cel mai cunoscut brand românesc, detronând produse precum Arctic, Dacia sau Petrom. Un studiu realizat de Unlock Market Research arată care sunt cele mai apreciate 100 de branduri din ţară. Dedeman, Elmiplant, Aqua Carpatica sau Farmec se situează şi ele pe poziţii fruntaşe.
Borsec, Dero şi Gerovital sunt pe primele poziţii în topul celor mai puternice 100 de branduri româneşti, realizat de revista Biz pe baza unui studiu al companiei de cercetare Unlock Market Research. Cele trei branduri sunt urmate în top 10 de Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec şi Petrom.
Clasamentul continuă cu Jolidon, Poiana, Fares, Rom, eMag, Bucovina, Mobexpert, Doina, Joe şi Triumf. „Dacă acum cinci ani vorbeai despre branduri româneşti, interlocutorii întrebau miraţi dacă avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate şi nu ne păsa de ele! După cinci ani în care am promovat şi prezentat cele mai puternice 50 de branduri româneşti, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri româneşti puternice”, a declarat într-un comunicat de presă Marta Uşurelu, redactor-şef al revistei Biz.
În clasamentul de anul acesta se remarcă o evoluţie a bunurilor de folosinţă îndelungată (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) şi a retailului online şi offline (eMag, Dedeman, Mobexpert).
Mediul online oferă vizibilitate puternică
Această evoluţie ar putea indica o revigorare a încrederii consumatorilor în posibilitatea de a-şi recăpăta stabilitatea de zi cu zi. Revenirea bunurilor de folosinţă îndelungată şi a serviciilor în top fiind un indicator de depăşire psihologică a crizei, se arată în comunicat.
Pentru o parte dintre mărcile care au apărut în acest top se pot identifica şi o serie de campanii de amploare desfăşurate în mediul online, cea mai recentă fiind campania de conştientizare asupra nitraţilor din apă desfăşurată de Aqua Carpatica la începutul acestui an, campanie cu rezonanţă atât pe Facebook cât şi pe multe bloguri româneşti. Efectele campaniei se resimt şi în acest clasament, Aqua Carpatica fiind în 2014 pe locul 8.
Nu este o regulă, evident, iar cel mai bun exemplu pentru a susţine această afirmaţie este Borsec, marca prezentă pe locul 1 în toţi cei 5 ani de studiu, care nu are nici măcar o pagină de Facebook. Există un site, dar atât ca design cât şi ca funcţionalităţi acesta este depăşit de cele ale altor competitori.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 — 55 de ani, menţionează realizatorii.
Performanţa mărcilor româneşti a fost măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.
Respondenţii au realizat alegeri multiple între mărci în urmă cărora a fost calculat un indice de preferinţă. Analiza mărcilor a fost realizată la nivel de categorie, indicele obţinut fiind ulterior analizat împreună cu indicele de importantă al fiecărei categorii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau