Cine a câştigat şi cine a pierdut în business-ul ieşean

default

Dimensiune font:

| 31-05-2016 17:00

Primele declaraţii fiscale pe 2015 ale societăţilor cu sediul în judeţul Iaşi au fost făcute publice pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe * printre companiile care şi-au crescut afacerile, anul trecut, se numără firmele din domeniul construcţiilor Conest şi Construcţii Unu, dar şi cei mai mari angajatori din judeţ- Delphi Diesel System România SRL ori Antibiotice SA * o creştere importantă a raportat şi DAS SRL * printre cei care au ieşit pe minus se află Iasitex SA

Pentru cele mai importante companii din judeţul Iaşi anul 2015 a fost unul eficient. Printre firmele din construcţii care deja au înregistrat bilanţurile fiscale pe anul trecut se numără şi Conest SA. Compania a încheiat 2015 cu o cifră de afaceri netă de 165 de milioane de lei şi un profit net de 1,8 milioane de lei. Firma care are numeroase contracte cu administraţia publică a avut un număr mediu de salariaţi de peste 500 de persoane. La nivelul tuturor celor trei indicatori se observă o creştere faţă de 2014. Astfel, în urmă cu doi ani firma de construcţii avea afaceri nete de peste 137 de milioane de lei, profit net de 1,1 milioane de lei, iar numărul mediu de angajaţi a fost de 440 de persoane.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

Totodată, o altă firmă de construcţii care a avut lipici la contracte publice, Construcţii UNU SA a încheiat 2015 cu o cifră de afaceri netă de 24,6 milioane de lei, iar profitul net a depăşit puţin 3 milioane de lei, în timp ce în firmă au lucrat în medie 171 de persoane. Şi această firmă a înregistrat o creştere a afacerilor faţă de anul precedent. Astfel, în 2014, Construcţii UNU SA a avut un business de 14,6 milioane de lei, în timp ce profitul net a fost de 1,1 milioane de lei.

Cele mai puternice firme din judeţ

O altă companie ieşeană importantă, DAS SRL, a avut anul trecut afaceri nete de peste 100 de milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 8,8 milioane de lei cu un număr mediu de angajaţi de 294 persoane. Firma care are ca domeniu de activitate – „lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi de aer condiţionat“ avut un an 2015 foarte bun dacă ţinem cont de faptul că a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri netă de 72,8 de milioane de lei şi un profit net de 3,5 milioane de lei. Cu toate acestea, se observă o reducere drastică a personalului care a scăzut de la o medie de 388, în 2014, la 294, anul trecut.

Creşteri la cei mai mari angajatori

Firmele cu cei mai mulţi angajaţi din judeţul Iaşi şi-au prezentat, de asemenea, bilanţurile pe 2015. Astfel, Delphi Diesel System România SRL a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri record de de 1,88 de miliarde de lei şi un profit net de 178,6 milioane de lei. Totodată, numărul mediu de angajaţi a fost de 1.724. Producătorul de piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare şi-a crescut business-ul faţă de 2014 când cifra de afaceri netă a fost de 1,5 miliarde de lei, iar profitul de 131,2 milioane de lei. La nivelul numărului de angajaţi nu s-a raportat aceeaşi creştere, ci dimpotrivă, în 2014 erau 1.778 salariaţi, ceea ce arată o scădere uşoară a personalului.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

Pe de altă parte, un alt important angajator, Antibiotice SA a încheiat 2015 cu afaceri nete de 331,7 milioane de lei şi profit de 27,1 milioane de lei, iar numărul mediu de salariaţi a fost de 1.458. Producătorul pharma a raportat o uşoară creştere a cifrei de afaceri faţă de 2014, de la 320 de milioane de lei, dar la nivelul profitului se observă o scădere de la un net de 31,1 milioane de lei.

Evoluţia firmelor de confecţii

O companie dintr-un alt domeniu, dar care anul trecut apărea în topul angajatorilor, Confecţii Integrate Moldova SRL a încheiat 2015 cu afaceri nete de 22,8 milioane de lei şi un profit modic de 18.238 lei având 601 angajaţi. La nivelul personalului, producătorul de articole de îmbrăcăminte a raportat o creştere faţă de 2014, când numărul mediu de salariaţi era de 579. O creştere modică a fost şi la nivelul cifrei de afaceri, deoarece valoarea netă din 2014 era de 22,2 milioane de lei, însă profitul de acum doi ani era cu mult mai mari fiind raportată suma netă de 75.493.

Producătorul de ţesături,Iasitex SA, a încheiat anul 2015 cu afaceri nete de 28,4 milioane de lei, dar şi cu pierderi de 4,3 milioane de lei. În firmă au lucrat anul trecut, în medie, 223 de persoane. Faţă de anul precedent se observă o scădere drastică a afacerilor. Astfel, în 2014, producătorul ieşean de ţesături a avut o cifră de afaceri netă de 38,1 milioane de lei, în timp ce cu aproape 300 de angajaţi s-a reuşit şi un profit de 140.118 lei. „În anul 2015, numărul de angajaţi a fost corelat permanent cu numărul de personal normat pentru realizarea programului de fabricaţie. Astfel, numărul de personal a evoluat de la 299 de angajaţi la data de 01.01.2015, ceea ce reprezintă o scădere de personal de 34,79%. Numărul mediu scriptic realizat în anul 2015 a fost de 223 de salariaţi, din care 215 activi şi 8 cu contracte individuale de muncă suspendate, fiind în concedii de maternitate şi îngrijire copil cu vârsta sub 2 ani sau cu contracte individuale de muncă suspendate ca urmare a cererii de concediu fără plată. Din cei 223 salariaţi, 176 au fost muncitori direct productivi, 19 indirect productivi şi 28 personal TESA“, se arată în raportul societăţii pe 2015. Practic, anul trecut au fost concediaţi colectiv 58 de angajaţi, 26 şi-au dat demisia, iar pentru alţi 14 au fost desfăcute disciplinar contractele de muncă. Practic, „faţă de 2014, numărul mediu de personal a scăzut cu 34%, de la 299 la 195 de angajaţi“.

Pierderi pe linie la Iaşitex GRAFICE

Firma Rompak SRL a raportat pentru 2015 afaceri de peste 99,6 milioane de lei şi un profit de 14,6 milioane de lei, cu număr mediu de salariaţi de 218. Activitatea economică a firmei păşcănene s-a menţinut constantă faţă de 2014, când cifra de afaceri a fost de 96 milioane de lei, profitul net de 14 milioane de lei, iar numărul mediu de angajaţi de 204.

Nutrimold SA, un producător de preparate pentru hrana animalelor de fermă, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 59,6 milioane de lei, iar profitul a fost de doar 30.359 lei. Faţă de anul trecut, cifra de afaceri s-a redus considerabil, de la 109,5 milioane de lei, iar profitul a scăzut, de asemenea, de la 154.911 lei. Până în prezent, pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe au fost postate doar unele bilanţuri fiscale pe 2015.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:15

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei