Cine a câştigat şi cine a pierdut în business-ul ieşean

default

Dimensiune font:

| 31-05-2016 17:00

Primele declaraţii fiscale pe 2015 ale societăţilor cu sediul în judeţul Iaşi au fost făcute publice pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe * printre companiile care şi-au crescut afacerile, anul trecut, se numără firmele din domeniul construcţiilor Conest şi Construcţii Unu, dar şi cei mai mari angajatori din judeţ- Delphi Diesel System România SRL ori Antibiotice SA * o creştere importantă a raportat şi DAS SRL * printre cei care au ieşit pe minus se află Iasitex SA

Pentru cele mai importante companii din judeţul Iaşi anul 2015 a fost unul eficient. Printre firmele din construcţii care deja au înregistrat bilanţurile fiscale pe anul trecut se numără şi Conest SA. Compania a încheiat 2015 cu o cifră de afaceri netă de 165 de milioane de lei şi un profit net de 1,8 milioane de lei. Firma care are numeroase contracte cu administraţia publică a avut un număr mediu de salariaţi de peste 500 de persoane. La nivelul tuturor celor trei indicatori se observă o creştere faţă de 2014. Astfel, în urmă cu doi ani firma de construcţii avea afaceri nete de peste 137 de milioane de lei, profit net de 1,1 milioane de lei, iar numărul mediu de angajaţi a fost de 440 de persoane.

Radiografia industriei de IT&C din Moldova

Totodată, o altă firmă de construcţii care a avut lipici la contracte publice, Construcţii UNU SA a încheiat 2015 cu o cifră de afaceri netă de 24,6 milioane de lei, iar profitul net a depăşit puţin 3 milioane de lei, în timp ce în firmă au lucrat în medie 171 de persoane. Şi această firmă a înregistrat o creştere a afacerilor faţă de anul precedent. Astfel, în 2014, Construcţii UNU SA a avut un business de 14,6 milioane de lei, în timp ce profitul net a fost de 1,1 milioane de lei.

Cele mai puternice firme din judeţ

O altă companie ieşeană importantă, DAS SRL, a avut anul trecut afaceri nete de peste 100 de milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 8,8 milioane de lei cu un număr mediu de angajaţi de 294 persoane. Firma care are ca domeniu de activitate – „lucrări de instalaţii sanitare, de încălzire şi de aer condiţionat“ avut un an 2015 foarte bun dacă ţinem cont de faptul că a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri netă de 72,8 de milioane de lei şi un profit net de 3,5 milioane de lei. Cu toate acestea, se observă o reducere drastică a personalului care a scăzut de la o medie de 388, în 2014, la 294, anul trecut.

Creşteri la cei mai mari angajatori

Firmele cu cei mai mulţi angajaţi din judeţul Iaşi şi-au prezentat, de asemenea, bilanţurile pe 2015. Astfel, Delphi Diesel System România SRL a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri record de de 1,88 de miliarde de lei şi un profit net de 178,6 milioane de lei. Totodată, numărul mediu de angajaţi a fost de 1.724. Producătorul de piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare şi-a crescut business-ul faţă de 2014 când cifra de afaceri netă a fost de 1,5 miliarde de lei, iar profitul de 131,2 milioane de lei. La nivelul numărului de angajaţi nu s-a raportat aceeaşi creştere, ci dimpotrivă, în 2014 erau 1.778 salariaţi, ceea ce arată o scădere uşoară a personalului.

Motoarele cercetării-dezvoltării în Iaşi EXCLUSIV

Pe de altă parte, un alt important angajator, Antibiotice SA a încheiat 2015 cu afaceri nete de 331,7 milioane de lei şi profit de 27,1 milioane de lei, iar numărul mediu de salariaţi a fost de 1.458. Producătorul pharma a raportat o uşoară creştere a cifrei de afaceri faţă de 2014, de la 320 de milioane de lei, dar la nivelul profitului se observă o scădere de la un net de 31,1 milioane de lei.

Evoluţia firmelor de confecţii

O companie dintr-un alt domeniu, dar care anul trecut apărea în topul angajatorilor, Confecţii Integrate Moldova SRL a încheiat 2015 cu afaceri nete de 22,8 milioane de lei şi un profit modic de 18.238 lei având 601 angajaţi. La nivelul personalului, producătorul de articole de îmbrăcăminte a raportat o creştere faţă de 2014, când numărul mediu de salariaţi era de 579. O creştere modică a fost şi la nivelul cifrei de afaceri, deoarece valoarea netă din 2014 era de 22,2 milioane de lei, însă profitul de acum doi ani era cu mult mai mari fiind raportată suma netă de 75.493.

Producătorul de ţesături,Iasitex SA, a încheiat anul 2015 cu afaceri nete de 28,4 milioane de lei, dar şi cu pierderi de 4,3 milioane de lei. În firmă au lucrat anul trecut, în medie, 223 de persoane. Faţă de anul precedent se observă o scădere drastică a afacerilor. Astfel, în 2014, producătorul ieşean de ţesături a avut o cifră de afaceri netă de 38,1 milioane de lei, în timp ce cu aproape 300 de angajaţi s-a reuşit şi un profit de 140.118 lei. „În anul 2015, numărul de angajaţi a fost corelat permanent cu numărul de personal normat pentru realizarea programului de fabricaţie. Astfel, numărul de personal a evoluat de la 299 de angajaţi la data de 01.01.2015, ceea ce reprezintă o scădere de personal de 34,79%. Numărul mediu scriptic realizat în anul 2015 a fost de 223 de salariaţi, din care 215 activi şi 8 cu contracte individuale de muncă suspendate, fiind în concedii de maternitate şi îngrijire copil cu vârsta sub 2 ani sau cu contracte individuale de muncă suspendate ca urmare a cererii de concediu fără plată. Din cei 223 salariaţi, 176 au fost muncitori direct productivi, 19 indirect productivi şi 28 personal TESA“, se arată în raportul societăţii pe 2015. Practic, anul trecut au fost concediaţi colectiv 58 de angajaţi, 26 şi-au dat demisia, iar pentru alţi 14 au fost desfăcute disciplinar contractele de muncă. Practic, „faţă de 2014, numărul mediu de personal a scăzut cu 34%, de la 299 la 195 de angajaţi“.

Pierderi pe linie la Iaşitex GRAFICE

Firma Rompak SRL a raportat pentru 2015 afaceri de peste 99,6 milioane de lei şi un profit de 14,6 milioane de lei, cu număr mediu de salariaţi de 218. Activitatea economică a firmei păşcănene s-a menţinut constantă faţă de 2014, când cifra de afaceri a fost de 96 milioane de lei, profitul net de 14 milioane de lei, iar numărul mediu de angajaţi de 204.

Nutrimold SA, un producător de preparate pentru hrana animalelor de fermă, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 59,6 milioane de lei, iar profitul a fost de doar 30.359 lei. Faţă de anul trecut, cifra de afaceri s-a redus considerabil, de la 109,5 milioane de lei, iar profitul a scăzut, de asemenea, de la 154.911 lei. Până în prezent, pe pagina de internet a Ministerului de Finanţe au fost postate doar unele bilanţuri fiscale pe 2015.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei