Cod roşu în Master Planul de Transport: Moldova, tăiată de pe harta autostrăzilor FOTO
Dimensiune font:
Un singur tronson de autostradă apare în regiune, respectiv Bacău-Braşov, potrivit ultimului draft al Master Planului General de Transport, aprobat recent de Uniunea Europeană * celelalte căi rutiere care ar fi trebuit să aibă acelaşi statut: Bacău-Siret şi Ungheni-Târgu Mureş au fost transformate în drumuri-expres * astăzi documentul se prezintă oficial, în dezbatere publică
Documentul care trasează strategia României pe infrastructura de transport rutier arată că Regiunea de Nord-Est va rămâne în continuare ruptă de restul ţării. Singurul tronson de autostradă marcat în draftul din Master Planului General de Transport, care tranzitează Moldova, este cel de la Bacău spre Braşov. În rest, celelalte culoare, care au fost anunţate de autorităţile publice, în repetate rânduri, ca viitoare autostrăzi, au fost transformate în drumuri expres. Astfel, Moldova apare cu un singur tronson de autostradă Braşov-Bacău, cu o lungime de aproximativ 158 de km. Tronsonul este şi cel mai scump din cele 6 autostrăzi trecute în MPGT, respectiv peste 2 miliarde de euro, fără TVA.
Drum-expres Târgu Mureş-Paşcani de 3,6 miliarde de euro
În schimb, guvernanţii au introdus în master plan mai multe drumuri expres care ar urma să tranziteze regiunea. Astfel, DE Bacău-Suceava are 129 de km şi costuri estimate la 645 de milioane de euro, fără TVA. DE Suceava-Siret, cu o lungime de 38 de km, ar costa în jur de 186 de milioane de euro, fără TVA, în timp ce DE de la Bacău spre Galaţi are peste 210 km şi ar costa peste un miliard de euro.
EXCLUSIV Kilometri de hârţoage pentru autostrăzi-himeră
Tronsonul DE Suceava-Botoşani de 30 km are un cost estimativ de 346 de milioane de euro, fără TVA. Pe de altă parte, DE Paşcani-Iaşi- Ungheni este estimat la 450 de milioane de euro, fără TVA. Drumul-expres Târgu Mureş-Paşcani, care fusese parte a autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş intens trâmbiţată de politicieni, are cele mai mari costuri pentru cei 280 de km, respectiv 3,6 miliarde de euro, fără TVA.
Ce este un drum expres si cum se aseamana sau se deosebeste de o autostrada
Deşi în MPGT tronsoanele dintre Ungheni- Târgu Mureş şi Bacău-Siret apar ca drumuri-expres, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România derulează licitaţii pentru: „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Neamţ (Paşcani)-Iaşi-Ungheni“, „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrău- Târgu Neamţ“ şi „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş- Ditrău“, dar şi pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bacău-Paşcani“ şi „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Paşcani- Siret“.
.
Astăzi, 1 octombrie, Ministerul Transporturilor va publica pentru dezbatere draftul Master Planului General de Transport.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau