Consumatorii, „şcoliţi” să cumpere inteligent
Dimensiune font:
Unul dintre scopurile proiectului Libertatea de informare cu privire la produsele ecologice prietenoase din zona transfrontalieră este acela de a creşte gradul de conştientizare al consumatorilor.
Specialiştii antrenaţi în cadrul programului Ro-Ua-Md şi-au propus să-i înveţe pe consumatorii din zona transfrontalieră care sunt drepturile pe care le au şi cum pot alege produse cu adevărat ecologice. „În cadrul proiectului am oferit informaţii cu privire la protecţia consumatorului, educarea şi informarea acestuia, conceptul de agricultură şi alimentaţie ecologică, diferenţa dintre produsele organice şi cele ecologice. În acest sens au avut loc întâlniri cu consumatori în diverse spaţii comerciale unde s-au distribuit pliante şi broşuri, explicându-se celor interesaţi însemnătatea consumului de produse ecologice, în armonie cu natura din care provin”, a precizat Octav Păuneţ, managerul proiectului.
Acesta este, de altfel, o iniţiativă a Fundaţiei Ştiinţifice şi a Culturii Inovaţionale pentru Performanţă – Institutul Român de Inventică Iaşi (IRIIS). Preşedintele acesteia a creionat şi un portret-robot al consumatorului român. Acesta este pasiv, neinformat şi alege produsele pe care le consumă în special după preţ. „Consumatorul nostru este mai mult pasiv. Aşteaptă de la producători să-i dea un produs bun, iar pentru că este sărac, îl cumpără pe cel mai ieftin, care nu îndeplineşte nici pe departe condiţiile pentru siguranţa alimentară”, a precizat Boris Plăhteanu, preşedintele IRIIS.
În plus, şi producătorii se bazează pe un marketing agresiv şi de multe ori mincinos faţă de consumator. De aceea, pentru o mai bună informare a cumpărătorilor, pe platforma implementată în cadrul proiectului vor fi postate şi informaţii despre produsele bio, despre laboratoarele în care producătorii îşi pot testa alimentele şi despre asociaţiile care pot sprijini producătorii acreditaţi.
Blazonul Moldav este o marcă proprie a IRIIS ce se acordă acelor producători care respectă cerinţele bio. Acesta nu a fost acordat până acum de către Fundaţia ieşeană. Distincţia se adresează atât celor care produc alimente, dar şi meşterilor tradiţionali care nu modifică obiectele pe care le realizează în direcţia comercialului, a kitschului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau