Dificultăţi pe piaţa muncii
Dimensiune font:
Unul din trei manageri se confruntă cu probleme în relaţionarea cu autorităţile publice
Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care companiile ales să externalizeze servicii, relevă un studiu realizat de GfK pentru TMF Group. Un alt motiv sunt schimbările legislative frecvente, arată studiul „Tendinţe de externalizare a serviciilor în companii multinaţionale”, care şi-a propus să identifice principalele tendinţe de externalizare a serviciilor în România, Polonia şi Ungaria, în rândul companiilor multinaţionale cu operaţiuni în cele trei ţări.
Industria care creează anual în Iaşi câte o fabrică fără fum
Conform studiului, 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autorităţile române sau de către propria organizaţie. Este o creştere de 7% faţă de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeaşi provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfeţe în comunicarea cu diferite autorităţi locale.
O treime dintre manageri admit că au nevoie de asistenţă în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăţi din cauza schimbărilor dese în legislaţia muncii. Solicitat de către TMF Group – furnizor global de servicii, cu operaţiuni directe în peste 80 de ţări - şi realizat de către GfK, agenţie dedicată de cercetare de piaţă, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari şi a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii şi comerţ, de pe piaţa locală.
Atât managerii financiari, cât şi cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obţine adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu faţă de rezultatele din 2015), conformitate fiscală (peste 60%), precum şi reducerea riscurilor de penalităţi pentru neconformitate cu reglementările de TVA şi contribuţii sociale (59%).
Mai mult, 63% dintre respondenţii studiului au externalizat cel puţin o funcţionalitate, iar 75% dintre companii au declarat că şi-au crescut veniturile în 2016.
De asemenea, 31% au plasat contabilitatea şi raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparaţie cu 2015. Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi în rândul preferinţelor de externalizare (28%), urmate de HR şi salarizare (25%), cu 15 procente mai puţin decât în 2015.
În ceea ce priveşte beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniştii de HR, cât şi cei financiari, apreciază că au câştigat mai mult timp pentru a se dedica activităţilor de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilităţii administrative.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau