Doina Cepalis, om de afaceri: „Succesul meu este şi un produs al crizei“
Dimensiune font:
* s-a impus pe marile pieţe ale lumii cu un produse de nişă * a reuşit performanţa să-şi sporească afacerea cu 500% anual, chiar şi într-o perioadă de criză * şi-a propus ca Grupul TE-ROX, cel pe care îl manageriază cu succes, să fie lider mondial în producţia de centuri de siguranţă pentru scaune auto pentru copii
Evoluţia Doinei Cepalis în mediul de afaceri poate fi inclusă oricând în topul poveştilor de succes. După ce a reuşit să scoată din faliment societatea Integrata Paşcani, şi-a căutat o piaţă de nişă pe care să o cucerească şi a reuşit. Aşa a apărut Grupul Te-Rox, companie asociată acum cu producţia de centuri de siguranţă pentru scaune auto. Firma condusă de antreprenoarea din Moldova a reuşit ca din 2007 până în 2012 să-şi multiplice de sute de ori cifra de afaceri ajungând la aproape 30 de milioane de euro. Cinci unităţi de producţie în Regiunea de Nord-Est (Paşcani, Iaşi, Roman, Botoşani şi Suceava), cu peste 950 de angajaţi, reuşesc să asigure produse care ajung în aproximativ 50 de ţări ale lumii.
15.000 de scaune pentru copii, pe zi
Produce pentru branduri de renume mondial: Chicco, TeamTex, Prenatal, Fisher Price, dar şi pentru Ferrari. Fabrica a ajuns să producă scaune auto pentru copii la un preţ mai mic decât cel din China, iar acestea se comercializează inclusiv pe piaţa asiatică. Grupul Te-Rox a ajuns la un nivel de producţie de circa 15.000 de scaune zilnic. Practic, anual, în cele cinci unităţi de producţie din Moldova sunt realizate în jur de 3 milioane de scaune auto, iar aproape toate sunt valorificate la export. (Alina Stan)
Doina Cepalis a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice din Iaşi şi a fost director economic al retailerului Moldova SA din Roman. În 1994 devine proprietarul lanţului de retail, iar în 2000 cumpără 93% din acţiunile fabricii Integrata Paşcani, specializată în produse din in şi cânepă. Antreprenoarea a investit în jur de 800.000 de euro în modernizarea fabricii şi a creat una din cele mai moderne filaturi din Europa. Cu toate acestea, în 2007 firma este îngenuncheată din cauza importurilor din China. Este momentul când Doina Cepalis caută o afacere de nişă şi începe să producă huse şi centuri de siguranţă pentru scaunele auto pentru copii. În aprilie 2007 ia fiinţă compania Te-Rox
Interviu
- Pentru cineva care nu ştie cine este Doina Cepalis cum v-aţi caracteriza în câteva cuvinte pe dumneavoastră şi afacerea pe care o manageriaţi?
- Doina Cepalis poate fi percepută pe plan naţional ca o persoană mai mult decât perseverentă în îndeplinirea visului, cu mult curaj şi capacitate de a-şi redefini business-ul şi de a o lua din nou şi din nou de la capăt. Afacerea pe care o conduc este creată după 20 de ani de experienţă în domeniul privat şi ca un efect al tuturor lecţiilor luate după eşecuri.
- În 2007 când s-a închis Integrata şi aţi plecat în căutarea unei nişe, credeţi ca aţi avut noroc, experienţă sau intuiţie de aţi pornit pe linia «centurilor de siguranţă şi a huselor de scaune auto»?
- În viaţă, şi în cea de business, avem numeroase oportunităţi dacă le căutăm. Eu am ajuns la această piaţă nu întâmplător, am ştiut că vreau o schimbare de strategie şi s-a întâmplat după 2 ani de prospectare şi învăţare experienţială.
- Care ar fi secretul din spatele performanţei ca de la 230.000 de euro, cifra de afaceri în 2007, compania dumneavoastră a ajuns la o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro? Aţi sacrificat ceva pe plan personal pentru această “performanţă”?
- Secretul performanţei universal valabil cred că este munca, viziunea şi capacitatea de a-ţi modela afacerea pe cerinţele de piaţă şi pe mediul economic. Din 1994, anul intrării mele în mediul privat, am muncit foarte mult. Performanţa se traduce în ore şi ore de muncă, stres şi sacrificii. Şi într-adevăr timpul petrecut cu familia şi cei dragi a fost sacrificat.
- A influenţat în vreun fel criza economica linia afacerii dumneavoastră?
- Criza a influenţat totul în economia mondială, dar afacerea pe care o conduc cred ca este un produs al reorientării pieţei. Am oferit clientului posibilitatea de a avea marfa în câteva săptămâni şi nu luni, diminuându-şi considerabil stocurile. Pot spune ca succesul meu este şi un produs al crizei.
- Cum aţi caracteriza mediul de business din care faceţi parte?
- Sunt pe o piaţă de nişă, unde condiţiile de producere sunt greu de împlinit. Este siguranţa copilului şi exigenţa ce decurge din asta. Există concurenţa, dar am ajuns în 5 ani lideri europeni în fabricarea centurilor de siguranţă.
-Vă simţiţi sprijinită în România ca om de afaceri? Care ar fi elementele care v-ar ajuta şi mai mult în derularea business-ului?
- Cred că în România nu există o cultură de business care să dezvolte antreprenoriatul şi acumularea de capital. Cred că este o discriminare între investitorul român şi cel străin. Şi mai cred că aceasta este o realitate care nu se va schimba. Nu exista pârghii reale de dezvoltare strategică a industriei româneşti.
- Aveţi 5 unităţi de producţie în întreaga Regiune de Nord-Est, cu aproape 1.000 de angajaţi. Intenţionaţi să vă extindeţi?
- Programul de dezvoltare pe următorii 5 ani include extinderea afacerii.
- Cum vedeţi peste 5 ani business-ul pe care îl gestionaţi?
- Grupul TE-ROX va fi lider mondial în producţia de centuri de siguranţă scaune auto pentru copii.
- Care credeţi că ar fi calităţile pe care trebuie să le aibă un antreprenor român?
- Să aducă valoare prin învăţare permanentă, să fie perseverent şi inovator, să aibă viziune îndrăzneaţă, anduranţă şi calităţi de supravieţuire în lupta împotriva birocraţiei şi aparatului statal nereformat. Să lupte cu toată forţa şi să o ia de la capăt oricând.
- Pentru că aveţi numeroşi parteneri străini, credeţi că există diferenţe de abordare a unui business de către mediul de afaceri de peste hotare şi cel din România?
- Da sunt mari diferenţe. Există o cultura a business-ului, iar România se află încă la început.
A consemnat Alina Stan
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
adrian popescu
Oct 07, 2013
chiar trebuie felicitata acesta doamna. dar la modul negativ. nu cred ca exista o alta in firma in care patronul sa se comporte ca huliganii, sa injure sa jicnesca, sa injoseasca, sa ironizeze muncitorii in vizitele ei de lucru in fabrica. in aceste vizite ea isi etaleaza bogatia incapacitatii de a face ceva, pe care o compenseaza cu multe urlete. oricum banii care vii plateste pentru interviuri sunt bani luati de la muncitori. oricum in acest moment fabricile ei sunt in colaps organizatoric, doarece, a dat afara totii directorii ca sa arate lumii cat de capabila este ea. colapsul financiar este certitudine veti vedea imediat.
un comerciant
Jul 15, 2013
da felicitari doamnei pt rezistenta de care da dovada la schimbarile cre le fac guvernanti ,atiit legislative cit si de natura sociale pt populatie .in fond ea este sclavul angajatilor care ff greu pornesc dimineata sa munceasca si apoi rup usa cind trebuie sa plece acasa,nu mi-a fost dat sa vad aici in zona noastra o solidaritate intre muncitor si administrator pt prosperitatea firmei si garantarea locului de munca , sa facem ce face ea trebuie curaj si mult sacrificu ,dar vad si multa dezamagire pe fata ei ..mult succes ,,
legionarul
Jul 15, 2013
succesul ei sunt salariile de mizerie date la angajati si normele de munca enorm de mari exact pentru a nu putea fi realizate de bieti oameni tocmai pentru a nu plati nici macar salariul minim. normal ca are profit mare cand platesti cu 500 chiar 400 lei salariu un angajat care munceste ca sclavu. rusine
Adauga comentariul tau