Economia pe scurt
Dimensiune font:
Bani pentru privatizări la Transporturi* Discuţii despre Legea privind interzicerea exportului de lemn * Analiză privind decapotabilele second-hand vândute în România
Bani pentru privatizări la Transporturi
Ministerul Transporturilor a prevăzut, în bugetul de venituri şi cheltuieli privind activitatea de privatizare pe anul 2015, venituri totale de 7,17 milioane lei. „În Programul de privatizare al Ministerului Transporturilor pe anul 2015 au fost incluse unele obiective care vizează continuarea/reluarea procesului de privatizare prin vânzare de acţiuni la unele societăţi comerciale, fără însă ca finalizarea acestora să se realizeze până la sfârşitul anului 2015“, se menţionează în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ pentru aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2015. Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor are ca obiectiv „pregătirea pentru privatizare a Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române TAROM — SA“ şi „reluarea procesului de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă «CFR Marfă» SA prin vânzarea unui pachet majoritar de acţiuni“.
Discuţii despre Legea privind interzicerea exportului de lemn
Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, susţine că legea privind interzicerea exporturilor de lemn va fi finalizată în luna septembrie. Acest act normativ ar trebui aprobat de urgenţă, în condiţiile în care anual, din pădurile României, se taie ilegal 8,8 milioane de metri cubi lemn. „În urma analizelor făcute şi a raportului pe care Ministerul Mediului l-a prezentat inclusiv la Consiliul Suprem de Apărare al Ţării, în care am scos în evidenţă cei 8,8 milioane de metri cubi care se taie ilegal anual din pădurile României, am înaintat Parlamentului acel proiect de lege. Mi se pare normal să faci proiect de lege, pentru că atunci când vorbeşti de interzicerea unui export legea trebuie să fie extrem de bine fundamentată. Dezbaterea este extrem de importantă, astfel încât legea să fie trainică“, a mai spus Gavrilescu.
Analiză privind decapotabilele second-hand vândute în România
Cele mai multe maşini decapotabile vândute în România au proprietari din Bucureşti, iar 44% din totalul acestui segment auto se încadrează la o vechime de peste 15 ani. Segmentul decapotabilelor „la mâna a doua“ din România reprezintă doar 2,4% din totalul anunţurilor de vânzare pentru maşini second-hand. Topul primelor zece mărci de decapotabile second-hand comercializate este condus de Opel (17% din total), urmat de Volkswagen (11,7%), BMW (8,4%), Renault (8,2%), Ford (7,1%), Suzuki (6,8%), Mercedes-Benz (6,7%), Peugeot (6,6%), Audi (4,1%) şi Fiat (3,4%). Raportat la nivel de judeţ, cele mai multe astfel de maşini se vând în Bucureşti (14,6%), urmat de Cluj (4,7%) şi Timiş (4,6%). La capitolul uzură, analiza de specialitate arată că 44% dintre decapotabilele second-hand aflate la vânzare au peste 15 ani vechime, iar vârsta medie este de 14 ani şi 9 luni, mai mare în comparaţie cu vârsta medie a vehiculelor berline, de 13 ani şi 11 luni, respectiv a hatchback-urilor (13 ani şi 3 luni).
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau