Economia pe scurt
Dimensiune font:
9 miliarde de euro necheltuiţi din fonduri europene * Dacia a modernizat 40 de showroom-uri * Pariu pe fast-food * Vânzările grupului Volkswagen pe plan global au scăzut
9 miliarde de euro necheltuiţi din fonduri europene
Din fondurile europene alocate României pentru exerciţiul 2007 - 2013, se vor pierde 9 miliarde de euro, însă o parte din această sumă ar putea fi recuperată de beneficiari până în martie 2016, a declarat, vineri, preşedintele Comisiei pentru afaceri externe de la Senat, Anca Boagiu. „Sunt 9 miliarde de euro necheltuiţi, banii care au fost alocaţi României în exerciţiul bugetar 2007 – 2013 şi care nu au fost cheltuiţi de guvernarea Ponta, care ne anunţa prin domnul Teodorovici şi prin premier cum vom cheltui 80% – 90% şi peste 100%. (...) Beneficiarii, dacă se vor mişca în perioada următoare au şanse maxime să mai recupereze din această sumă pentru că doamna ministru (Aura Răducu, ministrul Fondurilor Europene – n .r.) are câteva scheme care pot fi aplicate în situaţia în care administraţia publică centrală şi locală se mişcă“, a declarat Anca Boagiu pentru Mediafax. Preşedintele Comisiei pentru afaceri europene a mai spus că perioada de timp până când se mai pot face eforturi pentru recuperarea banilor europeni este martie 2016. La proiectele mari de infrastructură, dacă sunt într-o fază avansată de execuţie, de peste 50%, dacă sunt fazate, ar putea intra pe cheltuiala următorului exerciţiu bugetar, 2014 – 2020, ceea ce însemnă că România nu mai trebuie să dea banii europeni deja cheltuiţi.
Dacia a modernizat 40 de showroom-uri
Constructorul auto Dacia, din grupul francez Renault, a investit peste jumătate de milion de euro pentru modernizarea a 40 de showroom-uri, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din întreaga reţea deţinută la nivel naţional. Noile showroom-uri poartă denumirea «Dacia Evolution +». Modernizarea a avut loc în perioada iunie 2014 - decembrie 2015. Întreaga reţea de showroom-uri a mărcii va fi adusă la noul standard până la începutul anului 2017, arată compania, într-un comunicat. Lucrările au vizat printre altele dotarea cu mobilier nou şi amenajarea unor spaţii pentru copii. Totodată, atelierele service includ spaţii destinate clienţilor în timpul recepţiei vehiculelor.
Pariu pe fast-food
Lanţul de restaurante de tip fast-food Mesopotamia a ajuns la cinci ani de la înfiinţare la 13 localuri pe piaţa din România, dintre care patru operate de parteneri francizaţi. Compania a ocupat oraşele mari şi medii ale ţării şi caută acum să se extindă în Timişoara, Cluj, Sibiu, Arad, Oradea, Brăila, Piteşti prin intermediul partenerilor. Lanţul de restaurante are drept produs fanion kebabul de curcan şi viţel care atrage zilnic „mii de clienţi“ în toată reţeaua, potrivit oficialilor companiei.
Vânzările grupului Volkswagen pe plan global au scăzut
Vânzările grupului Volkswagen pe plan global au scăzut cu 2,2% în noiembrie, majorarea livrărilor în Europa şi China nereuşind să compenseze declinul din SUA şi alte regiuni, transmit AP, Deutsche Welle şi Reuters. Cererea pentru principalele-branduri ale grupului german - Volkswagen, Audi, Porsche şi Seat - a fost afectată de scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria companiei, care a izbucnit în 18 septembrie în SUA şi apoi s-a extins în întreaga lume. Luna trecută, grupul VW a livrat pe plan global 833.700 vehicule, în scădere cu 2,2% faţă de cele 852.900 unităţi vândute în noiembrie 2014.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau